فرق دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو در چیست

ادمین حبیبی
20 اردیبهشت 1402
فرق دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو

دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو، در کل می توان گفت سیستم های امنیتی دارای یک هدف مشخص هستند که از یک الگوریتم خاص برای محافظت از اموال طراحی، و از سوی شرکت های متفاوت تولید شده همچنین به دست کاربر رسیده، تا با استفاده از سیستم دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو میزان امنیت اموال و محیط پیرامون خود را بالا ببرد.

 

فرق دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو در چیست

از وقتی که انسان معنی حس مالکیت را کشف کرده و یاد گرفته به چه روشی، اموال را به نام خود ثبت و به دست بیاورد، به این فکر بوده چگونه از اموال خود در مقابل سارقین محافظت کند.

امروزه منزل و خودرو جزء مهم ترین دارای های انسان بوده، که با نبودن یکی از آن ها باعث می شود، کار  انسان در جامعه مقداری لنگ شود. و از سوی دیگر انسان برای به دست آوردن اتومبیل و خانه باید چندین سال زحمت بکشد. به همین خاطر بهتر است، برای محافظت از ابزارهای امنیتی مانند: دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو خریداری نماید. 

 

 دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو دارای چه عملکردی هستند

در کل می توان گفت دزدگیر خانه و دزدگیر اتومبیل از یک الگوریتم مشخص برای محافظت از اموال افراد پیروی می کنند. و دارای انواع تجهیزات با کارایی متفاوت هستند که هر کدام به صورت جداگانه، به روش خود از سرقت سارق جلوگیری می کنند، همچنین صاحبان اموال را از خطر سارقت سارقین آگاه می سازند. 

فرق دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو

 

عملکرد دزدگیر خودرو

دزدگیر اتومبیل دارای مدل و کارایی مختلفی هستند، که هر کدام به اقدامات سارق با روش متفاوت واکنش نشان می دهند. همچنین می توان اشاره کرد دزدگیرهای اتومبیل در سرتاسر دنیا به سنسور پیچیده و  سیستم فعال ساز از راه دور مجهز می باشند، که شامل گیرنده های رادیویی هستند که به صورت دکمه ای ساخته شده اند. و تقریبا در مدل های پیشرفته و ابتدایی تولید شده اند. 

مدل ابتدایی سیستم دزدگیر خودرو، سنسور در سمت درب راننده نصب  و کابل کشی شده است، که با باز شدن درب، فرکانسی را به واحد کنترل ارسال کرده و با به صدا در آمدن آژیر هشدار دزدگیر، سارق از خودرو دور می کند.

دزدگیر سیم کارتی جزء پیشرفته و حرفه ای ترین سیستم حفاظتی خودرو بوده، که بسیار در بین افراد شناخته شده است. همچنین می تواند هرگونه گزارش مربوط به امنیت خودرو را با استفاده از شبکه اینترنت و به صورت پیامک، اعلام خطر کند.

 

عملکرد دزدگیر منزل

دزدگیر فایروال دارای دو مدل بی سیم و باسیم بوده که هر کدام به صورت جداگانه از منزل و اموال با ارزش مانند: طلا و جواهرات، اسناد مهم در منزل یا محل کار محافظت می کند.

کارایی دزدگیر منزل بی سیم به این صورت است، که پنل مرکزی دزدگیر اماکن با دریافت فرکانس یا سیگنال از سمت حسگر های بی سیم، ورود غیر مجاز سارق را تشخیص داده و از طریق SMS یا تماس، همچنین با استفاده از زنگ هشدار صاحب منزل و همسایگان را از ورود سارق آگاه می سازد. کارایی دزدگیر باسیم به این صورت بوده، که فرکانس را از طریق سیم به پنل مرکزی دزدگیر اماکن ارسال می کند و از ورود سارق جلوگیری می کند. 

اهمیت ندادن به نصب دزدگیر اماکن
مشاهده

یکی از دزدگیر های بسیار خوب شرکت فایروال دزدگیر F9 بوده. که دارای خط ثابت و سیم کارتی بوده.

 

اجزای اصلی به کار رفته در دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو

دزدگیر اتومبیل مانند دزدگیر منزل دارای تجهیزات بسیار مختلف بوده که هر کدام از آن ها دارای وظایف منحصر به فردی می باشند، و وجود هر کدام بسیار ضروری بوده، که در صورت خراب شدن کارایی هر یک از ابزار، کارایی دزدگیر با اختلال مواجه می گردد. 

 

سیستم مرکزی دزدگیر خودرو

در واقع سیستم یا پنل مرکزی خودرو، مغز دستگاه دزدگیر ماشین به حساب آمده است. که کنترل و عملکرد ابزارآلات را به دست دارد؛ همچنین اگر در حافظه آن اختلالی به وجود بیاید، امکان فعالیت اجزای دزدگیر خودرو وجود ندارد. 

 

ریموت دزدگیر خودرو

ریموت دزدگیر اتومبیل با استفاده از امواج رادیویی، وظیفه قطع و وصل کردن آژیر هشدار، باز و قفل کردن درب خودرو، کنترل از راه دور و … را بر عهده دارد. 

 

سنسور شوک

این ابزار بسیار ضروری به کار رفته در دزدگیر خودرو، بسیار به ضربه حساس بوده.  که با تشخیص دادن ضربات سبک و سنگین، سیگنالی را برای پنل مرکزی دزدگیر ارسال کرده و صاحب خودرو را با استفاده از آژیر، آگاه می سازد.

 

نمایشگر ال ای دی

در ساختار دزدگیر ابزاری به نام نمایشگر ال ای دی وجود دارد. که در کنار شیشه اتومبیل نصب و قرار می گیرد، و در زمان فعال شدن، چراغ آن شروع به چشمک زدن می کند.

 

اجزای به کار رفته در دزدگیر منزل

پنل مرکزی یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده دزدگیر منزل بوده، که به عنوان قلب مرکز سیستم امنیتی شناخته شده است. و در صورت خراب بودن ممکن است سیستم حفاظتی به درستی کار نکند.

پنل مرکزی دزدگیر منازل با دریافت فرکانس از سوی حسگر ها، خطر ورود و سرقت سارق را شناسایی کرده، و با شماره تماس صاحب دستگاه که از قبل  بر روی  حافظه دستگاه روی حافظه آن ذخیره شده، تماس یا پیامک ارسال می کند. 

دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو

 

حسگر حرکتی

سنسور حرکتی دزدگیر منازل، دارای مدل باسیم و بی سیم است، که به کوچک ترین حرکات اجسام مشکوک در حالت فعال، بسیار حساس بوده و  پنل مرکزی را از خطر ورود سارق آگاه می سازد.

 

سنسور مگنت

سنسور مگنت دارای دو آهنربا بوده، که در مجاورت یک دیگر بر روی پنجره یا درب ورودی منزل یا محل کار قرار و نصب می گردد و با باز شدن درب همچنین فاصله گرفتن سنسور مگنت از یک دیگر، فرکانسی را به پنل مرکزی دزدگیر ارسال می کند.

 

شوک سنسور

شوک سنسور همانند دیگر سنسور ها، دارای باسیم و بی سیم هستند که به ضربه بسیار حساس می باشند، همچنین با تشخیص ضربه، فرکانس برای پنل دزدگیر ارسال می کند. البته  لازم به ذکر می باشد، سیستم دزدگیر خودرو دارای سنسور ضربه می باشد؛ که برای شناخت فرق سنسور ضربه دزدگیر اماکن و اتومبیل می توانید مطلب فرق سنسور ضربه در دزدگیر ها را مطالعه نمایید. 

 

سنسور دود

سنسور دود جزء مهم ترین تجهیزاتی بوده که در همه ی اماکن وجودش، بسیار ضروری بوده. که با تشخیص سم های موجود اعم از  آتش سوزی فعال شده و با ارسال فرکانس به پنل مرکزی، از آتش سوزی جلوگیری می کند.

دزدگیر برای کانکس نگهبانی چه ویژگی دارد؟
مشاهده

در کل دزدگیر اماکن فایروال در کنار سنسور ها دارای تجهیزات، بسیار کاربردی اعم از انواع آژیر، بلندگو، باتری، ریپیتر و … بوده که هر کدام به صورت کلی از سرقت سارقین جلوگیری می کند.

 

مزیت استفاد از دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو 

با نصب دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو ، به راحتی می توان از سرقت رفتن، وسایل با ارزش خانه و قطعات داخلی خودرو جلوگیری فرمایید. با تهیه سیستم های حفاظتی، می توانید با خیال بسیار آسوده به مسافرت بروید، بدون آنکه نگران وسایل با ارزش باشید. همچنین با وجود سیستم حفاظتی خودرو می توانید به راحتی در مکان امن، خودرو را پارک فرمایید. با خریداری دزدگیر اماکن آرامش را به خود و خانوادتان باز می گردانید.

 

1- پیشگیری از آتش سوزی

از مزیت های قابل توجه دزدگیر، پیشگیری از آتش سوزی با استفاده از دتکتور دود بوده، که به راحتی می تواند از آتش سوزی های بزرگ و نجات دادن جان مالکین جلوگیری کند.

2- کنترل از راه دور

دزدگیر های فایروال به گونه ای ساخته شدند که امکان کنترل و مدیریت را از راه دور با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه را به صاحب دستگاه را می دهد.

3- دارای باتری پشتیبان

یکی از مزایای بسیار مهم دزدگیر اماکن دارا بودن باتری پشتیبان بوده، که در زمان قطعی برق یا قطع کابل دزدگیر منزل توسط سارق، از ورود آن ها جلوگیر می کند و مدتی به فعالیت خود ادامه می دهد.

4- آسوده خاطر بوده مالک

یکی دیگر از مزایای استفاده دزدگیر آسوده بودن خاطر بودن مالک در محل کار و خانه بوده. همچنین در هر لحظه از روز با آرامش خاطر محل زندگی و کار خود را ترک می کند یا به مسافرت می رود.

5- مطلع کردن قبل از ورود سارق

دزدگیر فایروال به راحتی می تواند با استفاده از سنسورهای اختصاص خود مانند سنسور حرکتی قبل ورود سارق به محیط پیرامون، مالک را با به صدا در آمدن آژیر و ارسال پیامک و تماس، با خبر سازد.

6- و…

 

مزایای نصب دزدگیر خودرو

دزدگیر خودرو از گذشته تا به امروز با استفاده صدای پیش فرض و آلارم برای فراری دادن سارق اتومبیل استفاده می کنند، که قدیمی ترین نوع آن ها به صورت ساده بوده کع توسط یک ریموت غیر فعال و فعال می شوند. اما با گذشت تکنولوژی دزدگیر ها به تصویری و سیم کارتی در بازار روانه شده اند.

فرق دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو

 

1- هشدار باز و بسته شدن درب توسط دزدگیر تصویری

بلافاصله بعد از بسته و باز شدن درب های اتومبیل و روشن شدن موتور توسط دزدگیرهای پیشرفته تصویری و سیم کارتی به صحب خودرو هشدار اعلام می کند. اما در نوع پیشرفته سیستم حفاظتی خودرو به غیر از سیم کارتی بودن  و تصویری، توانایی روشن و خاموش کردن دزدگیر از راه دور را دارد.

2- قابلیت نصب بر روی خودور دیگر

دستگاه های سیستم هشدار خود رو را می توانید در زمان تعویض اتومبیل، جا به جا فرمایید.

3- بازدارندگی بسیار قوی

وقتی که در اماکن خود از از سیستم های حفاظتی استفاده می کنید، کمتر دز معرض سرقت سارقین قرار می گیرند. به دلیل اینکه افراد متجاوزین متوجه می شوند اموال شما دارای سیستم هشدار دهنده است متقاعد می شود از اموال شما دور بمانند.

4- و …

سخن آخر

در این مطلب شما عزیزان با فرق دزدگیر منزل و دزدگیر خودرو آشنا شده اید. لازم به ذکر می باشد برای نصب سیستم های حفاظت بر روی اموال خود بهتر است از یک متخصص جهت راه اندازی کمک بگیرد تا سیستم دزدگیر به درستی بر روی خودور یا منزل نصب گردد، تا به درستی بتواند از سرقت سارقین جلوگیری کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دزدگیر کانکس نگهبانی

دزدگیر برای کانکس نگهبانی چه ویژگی دارد؟

منظور از دزدگیر برای کانکس نگهبانی، دزدگیری بوده که بتوان در کانکس نگهبانی از آن استفاده کرد. ...
ادمین حبیبی
11 بهمن 1401
مزایا نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟

امروزه با زیاد شدن سارقین و سرقت آن ها از منازل و اماکن دیگر سبب شده افراد ...
admin
17 مهر 1401
کارایی دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن چه کارایی دارد؟

کاربرد دزدگیر اماکن  کاملا واضح است. پیام هشدار و اعلام سرقت در زمان دزدی از جمله وظایف ...
admin
04 دی 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال