اهمیت ندادن به نصب دزدگیر اماکن

ادمین حبیبی
30 خرداد 1402
اهمیت ندادن به نصب دزدگیر

” اهمیت ندادن به نصب  دزدگیر ” امروزه با بالا رفتن آمار سرقت از اماکن، تمامی افراد به دنبال راهکار برای افزایش امنیت محیط پیرامون خود هستند و از سیستم دزدگیر برای جلوگیری ورود سارق،  بالا بردن میزان امنیت محیط پیرامون و …  استفاده می کنند.

اما بعضی از افراد هستند که اهمیت به نصب دزدگیر اماکن نمی دهند و این موضوع باعث شده آمار سرقت سارقین بسیار بالا برود یا از سوی دیگر در زمان مسافرت، نگرانی های خاص خود را به همراه دارند. یا ممکن است در زمان نبودنشان اتفاقات و حوادث غیر منتظره به وجود بیاید.

ما در این مطلب قصد داریم درباره اهمیت ندادن به نصب دزدگیر اماکن صحبت نماییم؛ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

اهمیت ندادن به نصب دزدگیر منازل

 

1- تحت پوشش قرار نگرفتن بیمه

یکی از شرط های شرکت بیمه گر برای بیمه کردن منازل و اماکن مختلف، وجود سیستم دزدگیر امنیتی در آن مکان بوده، و  افرادی که به نصب سیستم دزدگیر اماکن اهمیت نمی دهند از مزایای  بیمه و دزدگیر برخوردار نباشند؛ در زمان آتش سوزی یا سرقت از سهام بیمه بهره مند نمی شوند.

 

2- بالا رفتن آمار سرقت از اماکن های متفاوت

با نداشتن سیستم حفاظتی آمار سرقت به شدت بالا می رود؛ به دلیل اینکه سارقین بدون ترس و به راحتی وارد اماکن مختلف می شوند و با اعتماد به نفس تمام وسایل افراد را در زمان نبودنشان به سرقت می برند. و از سوی دیگر افراد تمامی اموال خود را که طی چندین سال که برای به دست آوردنشان زخمت کشیده اند در یک شب از دست می دهند.

 

کنتاکتور چیست
مشاهده

3- برخوردار نبودن سیستم کنترل از راه دور

اگر کاربر برای محل زندگی خود سیستم دزدگیر فایروال تهیه کرده باشد، می تواند به راحتی در زمان مسافرت و از راه دور سیستم گرمایشی و سرمایشی روشن یا خاموش کند، وسایل برقی و سیستم روشنایی را می تواند فعال و غیر فعال کند.

برای مثال: فرد می تواند یک ساعت قبل از رسیدن به خانه با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه سیستم سرمایشی را روشن کند و یک محیط بسیار راحت و پر آرامش برای خانواده خود بسازد و هوای فضای خانه را متعادل کند.

یا از سوی دیگر می تواند در زمان نبودن طولانی مدت در محل زندگی، با استفاده از اپلیکیشن فایروال چراغ لوستر را خاموش و روشن یا پرده ها رو  با استفاده از رله دزدگیر کنار بکشد یا بالا پایین کند، تا سارق متوجه عدم حضور فرد در خانه نشود.

 

4- ورود سارق از درب و پنجره

اگر فرد به نصب دزدگیر اماکن اهمیت ندهد! از ویژگی های بسیار خاص سیستم حفاظتی مانند انواع سنسورها برخوردار نمی باشد به دلیل اینکه هر کدام از سنسور های دزدگیر اماکن به صورت جداگانه و خاص از ورود سارق جلوگیری می کنند.

مانند سنسور مگنت، این حسگر با نصب بر روی درب ورودی یا پنجره ها از ورود سارق جلوگیری می کند.

اما اگر کاربر به نصب دزدگیر منازل هیچ اهمیتی ندهد؛ سارق با دیلم کردن درب ورودی منزل، وارد خانه می شود و اموال با ارزش کاربر را به سرقت می برد.

 

اهمیت ندادن به نصب دزدگیر

 

5- افزایش آمار میزان آتش سوزی

آتش سوزی جزء خسارت های بسیار جبران ناپذیر بوده که بیشتر اوقات باعث ضرر رسیدن به اموال افراد می شود. اگر کاربر به نصب سیستم دزدگیر منزل اهمیت ندهد، نمی تواند از خسارت های مانند: آتش سوزی جلوگیری کند یا از سوی دیگر آتش سوزی ممکن است جان افراد را بگیرد. صاحبین خانه می توانند با خریداری سنسور دود دزدگیر فایروال، به راحتی از به وجود آمدن خسارت های ناشی از آتش سوزی جلوگیری کنند. 

 

6- مطلع نکردن همسایگان از ورود سارق

سیستم دزدگیر اماکن به دو روش ورود سارق را به اطرافیان اعلام می کند:

  • تماس یا ارسال پیامک
  • به صدا در آمدن صدای آژیر
سیستم اعلام سرقت چیست؟
مشاهده

اگر منزلی از سیستم دزدگیر اماکن برخوردار نباشد، سارق در زمان نبودن اعضای خانواده وارد محیط پیرامون می شود و اشیاء با ارزش را بدون آنکه کسی متوجه شود یا صدای آژیر دزدگیر به صدا در بیاید، به سرقت می برد. یا هیچ سیستم تلفن کننده ای وجود ندارد که به صاحب اموال پیام یا تماس ارسال کند، تا فرد هرچه سریع تر اقداماتی مانند: با خبر ساختن اداره پلیس. 

 

7- پیشگیری نکردن از ورود سارق

هدف اصلی سارقین برای سرقت پیدا کردن منازلی بوده، که از تجهیزات امنیتی برخودار نباشند و به راحتی بدون به وجود آمدن دردسر به سرقت خود ادامه دهند. وجود سیستم امنیتی مانند دزدگیر اماکن می تواند به راحتی قبل از ورود سارق به اماکن های مختلف جلوگیری کند و سارق را به راحتی بترساند. و افرادی که به وجود سیستم امنیتی در منازلشان اهمیت نمی دهند، هدف اصلی سارقین برای سرقت از اموالشان بوده اند. 

 

سخن آخر

یک سری از افراد وجود دارند که هیچ اقدامات بازدارنده ای برای پیشگیری از سرقت محل زندگیشون و محیط کارشان انجاتم نمی دهند و با تفکر اینکه:

 1- ما اموالی نداریم که سارق می خواد ببره.

2- اگر سارق بیاد برای سرقت وضعیت ما رو ببینه پولی به ما میده.

  • مال حلال رو کسی نمبیره.
  • اگر سارق تصمیم به سرقت بگیرد، دست به هر کاری می زند و هیچ چیزی نمی تواند جلو دارش باشد.
  • و ….

با وجود این تفکر ها به این باور رسیده اند که سارق وارد منزل نمی شوند و به درستی از اموالشان محافظت می کنند. به جرات می توان گفت این طرز تفکر کاملا اشتباه بوده؛ زیرا زمانی که سارق متوجه حضور سیستم دزدگیر اماکن در محل کار یا زندگی شود به خود اجازه ورود نمی دهد به دلیل اینکه با استفاده از ابزارآلات بسیار مخصوص یا از طریق پیامک و تماس، صاحب دستگاه و صاحب اموال را از هرگونه خطرآگاه می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بهترین محل برای نصب چشمی دزدگیر؟

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

نصب چشمی دزدگیر، بهترین تجهیزات حفاظتی و مکمل سیستم امنیتی اماکن است. که در مکان های گوناگون ...
admin
29 آذر 1401
نصاب دزدگیر اماکن

نصاب دزدگیر اماکن دارای چه ویژگی می باشد

نصاب دزدگیر اماکن برای نصب باید در چه زمینه ای حرفه ای باشد؟! یکی از مهارت هایی ...
ادمین حبیبی
07 اسفند 1401
تکنولوژی به روز در دزدگیر

بررسی تکنولوژی به روز در دزدگیر

امروزه به دلیل زیاد شدن سرقت خیلی از مجموعه ها تصمیم گرفتند که دوربین و دزدگیر نصب کنند ...
ادمین حبیبی
14 فروردین 1403
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال