بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

admin
29 آذر 1401
بهترین محل برای نصب چشمی دزدگیر؟

نصب چشمی دزدگیر، بهترین تجهیزات حفاظتی و مکمل سیستم امنیتی اماکن است. که در مکان های گوناگون مسکونی، تجاری، موزه و سایر مکان هایی که محافظت از اشیاء یا مکان مهم است، کارایی دارد. چشمی دزدگیر انواع متفاوتی دارد، اما باید دانست از هر مدل که باشد صرفا وجود آن برای امنیت اماکن کافی نیست.

از مهم ترین موارد برای استفاده از چشمی دزدگیر، انتخاب صحیح محل نصب است. یکی از شایع ترین محل ها که توصیه می شود در نصب چشمی دزدگیر، گوشه یا کنج دیوار هاست. یعنی جایی که پوشش چشم به صورت 90 درجه باشد.

باید گفت چشمی بهتر است مستقیما مقابل پنجره و درب یا در معرض تابش نور آفتاب نصب نشود. و بهتر است در مکان دور از رطوبت و حرارت نصب شود.

هدف از انتخاب بهترین محل نصب چشمی دزدگیر تنها پوشش چشمی نیست، بلکه از اعلام خطر کاذب و آژیر خطا که مهم ترین مشکلات کاربران است، پیش گیری می کند. در ادامه این مطلب، به بهترین محل نصب چشمی دزدگیر خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید، سنسور و چشمی دزدگیر دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای یک نوع فعالیت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نکات عمومی درباره مکان مناسب چشمی دزدگیر

اولین نکته مناسب ترین مکان برای نصب چشمی دزدگیر، جایی است که مرطوب و گرم نباش. حتما دقت داشته باشید که چشمی را در چه مکانی نصب می کنید. قرار دادن در معرض رطوبت، حرارت بالا و بخار می تواند چشمی را از کار بیاندازد.

جای کابل کشی در نصب چشمی دزدگیر باید مشخص شود. همچنین شرایط کابل کشی، محل پنل مرکزی تا محل مورد نظر برای نصب چشمی فراهم باشد. اگر سیستم حافظتی کاربر بی سیم باشد، اتصال چشمی با پنل مرکزی به واسطه سیگنال ممکن می شود و باید به استاندارد حجم و فاصله سیگنال توجه فرمایید.

چشمی و کابل اصلا در دسترس نباشند و قطع اتصالات سیستم، به دست سارق نباید آسان باشد. محل نصب چشمی باید بدون نوسان و ثابت باشد همچنین چشمی به خوبی روی آن ها نصب شود.

7 روش شناسایی سارق
مشاهده

حرکت هرگونه اشیاء متحرک مانند: پاندول ساعت، اشیاء تزئینی حرکتی، پنکه می تواند سنسور حرکتی را تحریک کند. بنابراین محل نصب چشمی سیستم حفاظتی، نقطه ای است که این چنین حرکات در زاویه دید و پوشش چشمی نباشد.

 

پیشنهاد محل نصب برای چشمی دزدگیر

تصور مردم این است اگر اصلی ترین موارد پرهیز در محل نصب چشمی دزدگیر اماکن رعایت شود، مشکل دیگری باقی نخواهد ماند. همین که چشمی در محل نور مستقیم خورشید نباشد یا در معرض رطوبت و حرارت قرار نگیرد کافی است تا مکان برای نصب چشمی دزدگیر مناسب شود.

 

زیر زمین

زیر زمین یکی دیگر از مکان های مورد علاقه سارق برای ورود به منزل است. به دلیل اینکه فکر می کند این قسمت از خانه فاقد دزدگیر و سنسور چشمی است.

 

هشت تا شش، فوت بالا تر

محل هایی که هشت تا شش فوت بالاتر از سطح زمین هستند، می تواند مکان مناسب برای نصب چشمی دزدگیر اماکن باشد. بالاتر یا پایین تر از این نقطه می تواند برای چشمی دزدگیر منازل نقطه کور به حساب بی آید.

 نکته: برای نصب این مدل چشمی حتما مطمئن شوید که زاویه دید کامل یا 360 درجه داشته باشد.

 

کنج و گوشه، بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

از موثر و بهترین قسمت مکان برای نصب چشمی دزدگیر، زاویه 90 درجه است. با این اوصاف باید چشمی دزدگیر را در کنج یعنی نقطه تلاقی 2 دیوار نصب کنید تا بیشتر زاویه پوشش را داشته باشد.

قرار دادن چشمی دزدگیر در چند نقطه حسن دارد. اول این که بیشتر پوشش با کمترین احتمال انسداد فراهم خواهد شد و این که دزد و دیگر افراد غریبه، که قصد نقض حفاظت را دارند، به ندرت ممکن است متوجه آن شوند.

 

 

 

محل نصب چشمی دزدگیر

 

بیشتر بخوانید:  ۵ راه برای جلوگیری از کار انداختن دزدگیر

 

سقف بهترین محل برای نصب چشمی جدید دزدگیر اماکن

چشمی که اخیرا وارد بازار شده اند با طراحی جدید در هر زاویه ای کارایی دارند. این ویژگی در آن ها کمک می کند. بتوانید در هر جا حتی روی سقف نصبشان کنید. مزیت نصب روی سقف مانند: کنج، پوشش خوب در عین حال  پنهان ماندن از چشم دزدان و افراد غیر مجاز است. اما چنانچه از سقف به عنوان محل نصب چشمی دزدگیر استفاده کنید. دزدان را غافلگیر خواهید کرد.

 

پانسیو به شرط رعایت موارد خاص

همه منازل پاسیو ندارند، اما اماکنی که دارای پاسیو هستند این امکان را فراهم می سازد که نصب چشمی دزدگیر در مکان به دور از چشم سارق نصب شود. البته این کار مستلزم رعایت شرایطی مانند: چشمی باید با سلفون کاور شود تا از رطوبت پاسیون در امان باشد. اگر نور مستقیم خورشید به داخل پاسیو می تابد چشمی باید در زاویه قرار بگیرد که در معرض آفتاب نباشد.

دلیل کار نکردن ریموت دزدگیر چیست
مشاهده

 

مکان های بسیار نامناسب برای نصب چشمی

کاربران عزیز شاید تا اینجا کلیت مطلب، دستتان آمده باشد و بهترین محل نصب چشمی دزدگیر کجاست و برعکس را در کدام نقطه نباید نصب شود. با این حال مکان های نامناسب که نصب چشمی آن مشکل ساز یا کم بازده خواهد بود، مرور می کنیم.

 

روبه روی درب و پنجره:

قرار دادن چشمی در نقطه روبه رو درب ها سبب می شود با بازو بسته شدن درب، آلارم خطر به صدا در آید که قطعا مطلوب هیچ کاری نخواهد بود همچنین نقطه روبه رو پنجره، مضاف بر این که نور آفتاب سبب اختلال چشمی خواهد شد. برای مثال: اگر تابش آفتاب شدید باشد یا بالعکس هوا ابری باشد، اختلال ایجاد خواهد شد.

 

در معرض رطوبت یا حرارت:

این موضوع علاوه بر خرابی زود هنگام قطعات و تجهیزات داخلی چشمی دزدگیر سبب اختلال عملکرد خواهد شد. برای مثال: چشمی دزدگیر مادون قرمز که به حرارت حساس است، نمی تواند خطر را تشخیص دهد یا باز هم با آژیر خطای کاذب مواجه خواهد شد.

 

پله ها

مکان نسبتا ضعیف برای قرار دادن چشمی دزدگیر است. مخصوصا اگر در منزل خود از حیوان نگهداری می کنید. زیرا حیوانات در زمان بالا و پایین رفتن از پله ها، باعث حساس شدن چشمی دزدگیر می شود و سنسور به صدا در می آید. پس تا حد امکان چشمی سیستم حفاظتی را در راه پله ها قرار ندهید.

 

کابل استاندارد برای نصب چشمی

حتما از کابل استاندارد برای سیم کشی چشمی استفاده نمایید. کابل مخابراتی به اصطلاح کابل آیفونی با سطح مقطع بالا و روکش آلومینیومی برای نصب چشمی کاملا مناسب است. هرگز از سیم غیر استاندارد و ارزان قیمت برای نصب چشم دزدگیر استفاده نکنید. چرا که اختلال در عملکرد سنسور و کابل های نامرغوب است.

با این توضیحات قطعا بهتر است محل نصب سنسور حرکتی دزدگیر منزل برای شما عزیزان قابل حدس باشد  و حتما آن را متناسب با مکانی که دارید انتخاب فرمایید. یکی دیگر از مزایای استفاده از دانش و مهارت کارشناسان به خاطر  همین است که با تجربه فراوان و شناخت کامل از تجیزات و دستگاه که دارند، بهترین محل نصب چشمی دزدگیر در مکان مورد نظر شما تشخیص داده و اقدام به نصب صحیح سیستم و تجهیزات می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معایب دزدگیر اماکن

معایب دزدگیر اماکن که نمی دانید

معایب دزدگیر اماکن می تواند گاهی بسیار خطرناک یا مرگبار باشد، همچنین منجر به از دست رفتن ...
ادمین حبیبی
27 اسفند 1401
چرا سارقین از دزدگیر اماکن متنفر اند

چرا سارقین از دزدگیر اماکن متنفر اند

چرا سارقین از دزدگیر اماکن متنفر اند؟ اکثریت سارقین اماکنی را برای سرقت انتخاب می کنند که ...
ادمین حبیبی
18 مهر 1402
تابلوهای هشدار دهنده

آشنایی با انواع تابلوهای هشدار دهنده

تابلوهای هشدار دهنده »» در نگاه اول برای بعضی از افراد بی ارزش جلوه می کند. اما ...
ادمین حبیبی
17 اردیبهشت 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال