7 روش شناسایی سارق

ادمین حبیبی
20 اسفند 1401
روش های شناسایی سارق

روش های شناسایی سارق با توجه به چند نکات کلیدی می توان بسیار آسان باشد و از ورود غیر مجاز آن ها به راحتی جلوگیری کرد. طبق آمارهای به دست آمده در ایران میزان سرقت در اماکن های مختلف اعم از: منازل، فروشگاه ها، بانک ها و … بسیار بالا بوده، که سارقین با روش های متفاوت به آن می پردازند. در این مطلب با ما همراه باشید تا چگونه دزد را شناسایی کنیم برای شما عزیزان بازگو کنیم، امیدواریم با خواندن این مطلب شما نکات را رعایت کنید تا آمار سرقت را به حداکثر برسانیم.

 

 روش های شناسایی سارقین

 

· بازدید مداوم سارقین

اگر سارق در یک زمان مشخص بیش از چند بار در اماکن مختلف مانند: فروشگاه ها چرخید و خریدی انجام نداد، می توان آن را به عنوان سارق شناسایی کرد. برای جلوگیر از سرقت بهتر است از دزدگیر اماکن استفاده کرد تا شناسایی سارقین برای کاربران راحت تر شود.

 

· شناسایی سارق همراه با چهره

برای اکثریت افراد پیش آمده، که سارقی را شناسایی کرده و به اداره پلیس فرد را تحویل داده، حال بنا به دلایلی فرد از اداره پلیس بیرون آمده اما بعد از مدتی فردی را مثل مشخصات سارقی که تحویل دادید مشاهده می کنید پس این احتمال وجود دارد که سارق با انجام دادن تغییرات در چهره، به فروشگاه باز گشته باشد.

اگر ممکن است از چهره سارق یک عکس تهیه کرده و در اختیار کارمندان مجموعه قرار داده، این موضوع باعث می شود در صورت شناسایی سارق، تمرکز بیشتر بر روی دزد داشته باشند تا از به سرقت بردن اجناس جلوگیری شود.

 

· استفاده سارق از لباس و کوله های بزرگ

سارق در زمان سرقت نیاز به وسیله ای برای مخفی کردن اجناس دارد. اگر فردی لباسی بیش از حد بزرگ پوشیده باشد و همراه خود نیز کوله یا ساک بزرگ داشته، حتما به فرد توجه ویژه ای داشته باشید و یکی از کارمندان را برای تعقیب و شناسایی سارق بفرستید. این امر باعث می شود سارق فرصتی برای دستبرد زدن به اجناس رو نداشته باشد.

البته باید توجه داشته باشید، لباس های بیش از اندازه بزرگ و گشاد، سبک پوششی برای افراد محسوب شده و مراقب باشید رفتاری دور از احترام انجام ندهید.

 

· پوشیدن لباس هایی که با فصل تناسبی ندارد

استفاده از دستکش های ابریشمی، کاپشن و کلاه در فصل گرما که هوا به هیچ عنوان سرد نیست، یک موضوع کاملا عجیب می باشد همچنین نباید از کنار این طور افراد بی تفاوت رد شود و مراقب وسایل با ارزش خود باشید.

تجهیزات ایستگاه آتش نشانی
مشاهده

 

· خرید کردن گروهی

اکثریت سارقین برای به سرقت بردن اجناس به صورت گروهی وارد فروشگاه های بزرگ می شوند و در مکان هایی قرار می گیرند که دوربین های مدار بسته قادر به فیلم برداری از رفتار آن ها نباشد. صاحب فرشگاه می تواند با خرید دزدگیر فایروال، شناسایی سارقین را به راحتی انجام دهد.

 

· توجه بیش از اندازه سارقین به کارکنان

هیچ دلیلی ندارد که یک مشتری، رفتار کارکنان را زیر نظر بگیرد یا توجه بیش از اندازه ای به آن داشته باشد. اگر شخصی کارکنان را به صورت غیر معمول نگاه کرد، حتما به سمت او رفته و خود را برای هر اتفاقی آماده فرمایید.

 

· خروج سریع سارق از فروشگاه

اگر شخصی را دیدید که به سرعت از فروشگاه بدون خرید کردن خارج شده، بهتر است یکی از  کارکنان را مسئول کرده تا دنبال شخص مورد نظر برود، حتی اگر دزد نتوانسته اجناسی را به سرقت ببرد، اما برای شناسایی سارق بهتر است این کار انجام شود، زیرا ممکن است بعد از چند وقت دزد مجدد به فروشگاه با هدف مشخصی برگردد.

طبق تحقیقات انجام شده سرقت را می توان یک عمل بیمار گونه شناخت که شخص سارق به دلیل اختلال های مغزی که دارد نمی تواند جلوی خود را با دیدن اجناس با ارزش بگیرد.

 

کال تو اکشن تلگرام

 

منظور از اختلال بیمارگونه سرقت چیست

متخصصین بخش سلامت روان بر این باور می باشند که دزدی از وسایل دیگران می تواند ناشی از مشکلات روان پزشکی، فرد باشد. یک نکته بسیار جالب افرادی که بیماری اختلال سرقت دارند به خاطر مسائل های مالی دست به سرقت نمی زنند بلکه نمی توانند خود را کنترل کنند و بدون اجازه گرفتن دست به وسایل دیگران می زنند.

علت اصلی این اختلال می توان اضطراب بیش از اندازه فرد دانست. البته باید گفت استرس می تواند به صورت اختلالات دیگر در افراد به وجود بیاید.

 

روش شناسایی سارق

 

مراحل پیگیری سرقت از منزل

با اینکه تمامی نکات را رعایت می کنیم اما برخی وقتا نیز بعضی افراد مورد سرقت یا دزدی قرار می گیرند. پس ابتدایی ترین سوالی که در ذهن آن ها شکل می گیرد این بوده که چگونه باید این سرقت از منزل را پیگیری کنیم، مراحل آن چیست، باید چه اقداماتی انجام داد؟ به همین دلیل یه توضیح مختصری راجب روند آن می دهیم 🙂

مرحله اول »»  این بوده که باید به یکی از دفتر های خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کنید و شکایت خود را تنظیم کنید. لازم است بدانید برای شکایت از دزدی از منزل باید مدارکی که در اختیار دارید را ضمیمه پرونده خود کنید و تقاضای انگشت نگاری داشته باشید.

مرحله دوم »» پیگیری جرم سرقت بوده که باید یک بازه زمانی منتظر باشید تا شکایت شما به دادسرای محل وقوع جرم ارجاع شود و این مورد توسط مقامات رسیدگی شود. در این صورت ممکن بوده که یک بازپرسی از طریق کلانتری آمده و تحقیقاتی را انجام دهد.

تفاوت فرکانس 315 و 433 مگاهرتز
مشاهده

البته باید در نظر داشته باشید که اگر به شخصی مشکوک هستید، فقط نباید از طریق حدس و گمان باشد بلکه باید مدارکی را داشته باشید، در غیر این صورت می تواند این تهمت دزدی برای شما گران تمام شود و شخص می تواند بر علیه شما ادعای حیثیت کند.

علاوه بر این باید دقت کنید که پاپوش درست کردن برای بقیه نیز خودش به تنهایی جرم زیادی بوده که بر اساس قانون مجازات قابل پیگیری خواهد بود.

منظور از این پاپوش درست کردن چیست؟ این بوده که وسایل دیگری را داخل صحنه جرم گذاشته.

روش های شناسایی سارق

 

اختلال سرقت بیمارگونه چگونه می باشد

این اختلال به گونه می باشد که فرد توانایی بسیار کمی در زمینه کنترل رفتار خود در جامعه دارد و در نتیجه بی اجازه وسایل دیگران را به سرقت می برد. افرادی که مبتلا به اختلال سرقت بیمارگونه می باشند از سر فقر یا هرگونه مسئله مالی این کار انجام نمی دهند بلکه خودشان را نمی توانند در مقابل سرقت کنترل کنند.


علائم اختلال سرقت در افراد به چه صورتی می باشد

متخصصان هر گونه دزدی را به عنوان سرقت بیمار گونه نمی شناسند و به این باور رسیده اند که اختلال سرقت در افراد دارای نشانه هایی مانند:

  1. ممکن است این افراد وسایلی را به سرقت ببرند که صاحب وسیله به آن نیازی ندارد همچنین سالهاست از آن استفاده نمی کند و سایز اشیاء می تواند کوچک و بی ارزش باشد.
  1. فردی که دارای بیماری اختلال سرقت می باشد، بعد از سرقت احساس گناه و افسردگی دارد.
  1. فرد بیمار نوعی فشار و اجبار برای سرقت از وسایل دیگران درون خود حس می کند.
  1. فرد بیمار بعد از سرقت، تنش و فشارهایی را درون خود احساس می کند. 

 

دزدی بیمار گونه را می توان به چه روشی درمان کرد

این بیماری را از طریق درمان روان شناختی و با کمک گرفتن از روان پزشک می توان حل کرد. جلسات روان شناختی می تواند تاثیرات بسزایی در تقویت خود کنترلی افراد داشته باشد.

 متخصصین با بررسی نشانه فرد می توانند تشخیص دهند که دوز این بیماری در این فرد به چه صورت می باشد، سپس برای بیمار یک برنامه مشخص آغاز می کنند.


آیا سرقت در همه افراد می تواند یک مشکل روان شناختی باشد

خیر، سرقت همیشه به عنوان یک اختلال روان گونه در افراد شناخته نمی شود و متخصصان زمانی این اختلال را بیمار گونه مطرح می کنند که شخص به دلیل ناتوانی و عدم کنترل خود دست به سرقت اجناس بی ارزش می زند. افرادی که سرقت را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب می کنند، همچنین از این راه در آمد در می آورند، بیماری به حساب نمی آید.

سخن آخر

در این مطلب با چگونه دزد را شناسایی کنیم آشنا شدیم و برای شناسایی سارق و جلوگیر از آن می توانید بهترین دزدگیر اماکن ایرانی نصب فرمایید، تا امنیت محیط پیرامون محل کار یا منزلتان را بالا ببرید و از ورود افراد غیر مجاز با بهترین حالت ممکن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

منظور از رسیت کردن دزدگیر اماکن

منظور از ریست کردن دزدگیر اماکن چیست؟

ریست کردن دزدگیر به دو صورت است، اول باید بدانید که پسورد را می خواهید ریست کنید ...
admin
24 آبان 1401
منازل در معرض سرقت

منازلی که در معرض سرقت هستند

"منازل در معرض سرقت" خانه هایی در معرض سرقت قرار می گیرند که از محیط پیرامون بسیار ...
ادمین حبیبی
14 اسفند 1401
کاهش مصرف انرژی با دزدگیر

کاهش مصرف انرژی با دزدگیر اماکن

"  کاهش مصرف انرژی با دزدگیر " امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی یک مفهوم عام دارد. ...
ادمین حبیبی
22 مرداد 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال