سیستم اعلام سرقت چیست؟

ادمین حبیبی
22 اسفند 1402
سیستم اعلام سرقت

بحث امنیت محیط چه در خانه و چه در فروشگاه ها و… می تواند از اولویت زیادی برخوردار باشد. به همین دلیل امروزه همه به فکر نصب یک سیستم اعلام سرقت هستند. باید بگوییم که اقدام سریع در زمان وقوع سرقت از اهمیت زیادی برخوردار است و سیستم های اعلام سرقت با وجود آژیر ها باعث شده که افراد بتوانند به موقع اقدامات لازم را انجام بدهند.

اما سیستم های اعلام سرقت به چه صورت کار می کنند؟ چه قدر امنیت و محافظت از ساختمان ها مهم بوده؟ در این مطلب از فروشگاه فایروال در رابطه با همه موارد و طرز کار سیستم اعلام سرقت صحبت خواهیم کرد.

سیستم اعلام سرقت چه قدر اهمیت دارد؟

سیستم اعلام سرقت یک سری اجزای الکتریکی دارد که هر یک وظیفه خاصی را به همراه دارد. همچنین یک سری سنسور ها و لوازم جانبی در کنار سیستم اعلام سرقت است که مکمل این سیستم بوده و با کمک این لوازم جانبی ها می تواند سرقت را تشخیص دهد.

 

موارد استفاده از سیستم های اعلام سرقت

اینکه سیستم های اعلام سرقت کجا استفاده می شوند سوالی بوده که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است. اینکه آیا من اصلا در چه مکان هایی می توانم این سیستم را نصب کنم؟ سیستم های اعلام سرقت را می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد.

  • مناطق صنعتی مانند: دفتر ها، انبار، کارخانه ها و تمامی مکان های که در صنف صنعتی هستند می توانند از این سیستم استفاده کنند.
  • سیستم اعلام سرقت منزل، خانه های مسکونی، گاراژ، پارکینگ، انباری
  • مکان های تجازی مانند : مغازه ها، رستوران ها، هتل ها، فروشگاه ها
  • اماکن اداری مانند: بانک ها، صندوق های امانت، صرافی ها و…

تقریبا در تمامی اماکن می توانید از سیستم اعلام سرقت(دزدگیر اماکن) استفاده کنید. و تنها تفاوتی که در نصب آن وجود دارد، تعداد لوازم جانبی های به کار رفته در مکان بوده.  

سیستم اعلام سرقت

طرز کار سیستم اعلام سرقت

مجموعه های زیادی از سیستم اعلام سرقت در بازار وجود دارد که تمامی آن ها دارای برنامه های مختلفی هستند که با توجه به نیاز می توانید آن ها را خریداری کنید. به طور کلی سه نوع سیستم اعلام سرقت داریم:

  • سیستم های آژیری : این سیستم ها بر پایه آژیر بوده و باید فرد نزدیک آن باشد تا بتواند متوجه آژیر بشود و یا فردی مورد اعتماد در اطراف سیستم اعلام سرقت نصب شده باشد.
  • سیستم های خط ثابت : این سیستم ها مبتنی بر خط ثابت بوده یعنی به خط ثابت وصل شده و از طریق آن در صورت وجود خطر به صاحب دستگاه از طریق زنگ اطلاع رسانی می شود.
  • سیستم های سیم کارتی : این سیستم ها همانطور که از نامشان پیداست دارای سیم کارت هستند، در زمان وجود خطر به صاحب دستگاه پیامک ارسال می کند.
چگونه سارق را به تله بیاندازیم
مشاهده

لازم به ذکر است که هر بار که مدل پیشرفته تر می شود تمامی امکانات مدل قبلی را به همراه دارد.

طرز کار سیستم اعلام سرقت

سیستم های اعلام سرقت از هر مدلی که باشد با استفاده یک مدل مشابه کار می کند. که در ادامه راحب این مدل ها صحبت می کنیم.

حس کردن عملکرد : چندین سنسور وجود دارد که از طریق آن این سیستم می تواند عملکردی را تشخیص دهد. به عنوان مثال باز شدن درب و پنجره از طریق سنسور مگنت قابل تشخیص بوده، همچنین با قرار دادن سنسور حرکتی در اطراف و جاهایی که نصاب تشخیص داده، می توان حرکت را تشخیص دهد.

اطلاعات به کنترل پنل منتقل می شود: تمامی اجزایی که نصب شده، مانند سنسور ها و تمامی لوازم جانبی ها، به یک صفحه کنترل پنل متصل شده اند و تمامی اطلاعات به این قسمت ارسال می شود. حال این ارسال بستگی به نوع لوازم جانبی ها دارد به طوری که اگر لوازم جانبی ها از نوع بیسیم باشد، از طریق فرکانس اطلاعات فرستاده می شود و اگر با سیم باشد از طریق پالس به سیستم ارسال شده و می تواند واکنش نشان دهد.

به صدا در آمدن هشدار : اگر که پنل تشخیص دهد که سرقتی دارد صورت می گیرد، به آژیر ها اطلاعاتی ارسال می شود، این سیستم ها به یک زنگ یا آژیر متصل شده که معمولا روی دیوار در خارج از ساختمان نصب شده. این دستگاه افراد را از وقوع خطر آگاه می سازد.

ارسال پیامک : در صورتی که پنل اطلاعاتی را تشخیص دهد با استفاده از نوع و مدلی که دارد به صاحب دستگاه و کسانی که از طریق نرم افزار اطلاعات آن ها ثبت شده پیامک و تماس می گیرد، در واقع یک اطلاع رسانی فوق العاده ای دارد. حتی اگر شما نیز در دسترس نباشید با تمامی شماره های ذخیره شده تماس می گیرد.

دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم
مشاهده

این طرز کار سیستم اعلام سرقت بوده که تا اینجای کار با آن ها آشنا شده اید.

معرفی انواع لوازم جانبی های دزدگیر

تمامی ویژگی ها و اجزای دزدگیر اماکن با یکدیگر کنار هم کار می کنند. تا خطر را تشخیص دهند و به اشخاص ثالث هشدار دهند. بسته به نیاز خانه یا محل کار، انواع مختلفی از سیستم های هشدار وجود دارد که از نوع باسیم و بیسیم بوده.

این روز ها بسیاری از سیستم ها با شناسایی کردن سارق با استفاده از یک مرکز هشدار، کنترل می شوند. اگر چه هدف همه سیستم ها یکی بوده اما نحوه عمکلرد هر کدام از لوازم جانبی ها متفاوت بوده.

  • سنسور مگنت : این سنسور ها با شناسایی دسترسی غیر مجاز از طریق درب و پنجره ایجاد می شوند. در این مدل حسگر ها دو قسمت آهنربایی وجود دارد که یک قسمت روی درب و یک قسمت دیگر نیز روی درب دیگری قرار دارد.
  • سنسور حرکتی : این سنسور خیلی مهم بوده، و جای نصب آن را نیز نصاب تعیین می کند. که هم می تواند در خارج از ساختمان و هم در داخل ساختمان نصب شود. این نوع سنسور ها با شناسایی شدن حرکت باعث می شود که سیستم دزدگیر به صدا در بیاید.
  • سنسور ضربه : این نوع سنسور ها با شناسایی یک ضربه از خود واکنش نشان می دهند. و بیشتر در جاهایی مانند انبار های بزرگ، کارخانه جات و… استفاده می شوند.
  • آژیر ها و هشدار های امنیتی : این سیستم زمانی فعال می شود که دزدگیر برای آن ها فرکانس ارسال می کند. و صدای خیلی بلندی نیز دارد، معمولا در بلندی نیز نصب می شود. و درون یک کاوری قرار می گیرند.

با ما تماس بگیر

بهترین سیستم اعلام سرقت

بهترین نوع آن نیز از مدلی بوده که داری سیم کارت هستند، زیرا سیستم اعلام سرقت خط ثابت را سارق می تواند از کار بیاندازد با قطع کردن خطوط تلفن اما دیگر سیم کارتی را نمی تواند کاری کند، سیم کارت درون دستگاه تعبیه شده و دستگاه نیز در داخل و به دور از دسترسی سارق قرار گرفته. از نظر فروشگاه فایروال بهترین دزدگیر، دزدگیر F9 فایروال بوده.

همچنین دستگاهی نیز تولید نشده که بتوانند از طریق آن دزدگیر را درون منزل پیدا کنند.

2 پاسخ به “سیستم اعلام سرقت چیست؟”

  1. یاسین سلمانی گفت:

    اگر ما یک سیستم اعلام سرقت سیم کارتی تهیه کنیم بهتر است؟ من منزلم 60 متره و یکی از اتاق ها برام مهمه اگر دزدگیری بخرم که سیم کارتی باشه گزارش میتونم بگیرم هی از اتاق؟

    • ادمین حبیبی گفت:

      سلام وقت بخیر بله سیم کارتی باشد بهتر است. راجب جزییات دیگر با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سنسورچشمی

دزدگیر های ایرانی باید چه ویژگی داشته باشند؟

دزدگیر های ایرانی، یکی از پر فروش ترین محصولات برای بالا بردن میزان امنیت اماکن به حساب ...
admin
14 آذر 1401
دزدها چگونه به اطلاعات شخصی ما دست پیدا می کنند؟

دزدان چگونه اطلاعات را به سرقت می برند

سارقان از تاکتیک های پیچیده مختلفی برای به دست آوردن اطلاعات شخصی ما در این عصر دیجیتال ...
ادمین حبیبی
20 فروردین 1403
تکنولوژی به روز در دزدگیر

بررسی تکنولوژی به روز در دزدگیر

امروزه به دلیل زیاد شدن سرقت خیلی از مجموعه ها تصمیم گرفتند که دوربین و دزدگیر نصب کنند ...
ادمین حبیبی
14 فروردین 1403
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال