چگونه سارق را به تله بیاندازیم

ادمین حبیبی
02 مرداد 1402
سارق را به تله بیاندازیم

” سارق را به تله بیاندازیم ” همانطور که می دانید، روزهای تعطیل و آخر هفته ها بهترین فرصت برای سرقت سارقین بوده تا منازل خالی را شناسایی و با هدف مشخص دست به سرقت بزنند و اموال افراد را که طی زحمت به دست آورده اند به سرقت ببرند.

اما اگر منازلی که از سیستم حفاظتی مانند دزدگیر برخودار باشند این فرصت از سارق را گرفته اند؛  همچنین بدون اینکه سارق خبر دار بشود آن را به تله می اندازید. ما در این مطلب قصد داریم شما را با روش های متفاوت که چگونه سارقین را به تله بیاندازید صحبت کنیم، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشد.

 

هوشمند سازی خانه برای به تله انداختن سارق

اولویت اول برای ایجاد آسایش و راحتی در خانه استفاده از سیستم های هوشمند بوده. وقتی که ساکنین محل زندگی را ترک می کنند اولویت اول سیستم حفاظت، محافظت از خانه و دیگر لوازم ها در برابر سارق بوده. بهتر است برای به دام انداختن سارق از سیستم های حفاظتی مانند دزدگیر استفاده فرمایید. تا از ورود سارق جلوگیری و آن را به راحتی به تله بیاندازید.

 

شناخت راه های که سارق را به تله بیاندازید

  • استفاده از سیستم های حفاظتی
  • قفل های هوشمند
  • استفاده از سنسور مگنت
  • استفاده از سنسور حرکتی
  • سیستم های صوتی

 

· استفاده از سیستم های حفاظتی

دزدگیر فایروال دارای سیستم های بی سیم بوده که می تواند به دور از دید سارق در مکان های مخفی نصب شود، و در صورت ناگهانی ورود سارق با له صدا در آمدن آژیر دزدگیر و با پیامک و تماس از پنل دزدگیر، به صاحب دستگاه سارق را به راحتی به تله می انداز و سرقت آنان جلوگیری می کند.

عملکرد دزدگیر بی سیم به این صورت بوده که با استفاده از فرکانس با سنسورها و دیگر لوازم جانبی ها در در ارتباط بوده. و از سوی دیگر سارق نمی تواند با کابل برق دزدگیر آن را از کار بیاندازد.

 

· استفاده از قفل های هوشمند

یکی دیگر از راه ها به تله انداختن استفاده از قفل های هوشمند بوده. به دلیل اینکه سارق قفل های سنتی را با استفاده از قفل سنجاق، شکستن و … باز کند وارد خانه شود و طلا وجواهرات شما را به سرقت ببرد. در کل می توان گفت قفل هوشمند به سنسور مجهز بوده که در صورت آسیب دیدن و فشار زیاد، با به صدا در آمدن آژیر خطر، سارق را به دام می اندازد و همسایگان را از خطر آگاه می سازد.

 

· استفاده از سنسور مگنت

سنسور مگنت دزدگیر منزل یکی از بهترین نوع اکسسوری سیستم حفاظتی بوده که در صورت تشخیص ضربه به پنل مرکزی فرکانسی ارسال می کند. سنسور مگنت بر روی چهارچوب و درب پنجره نصب می شود و در صورت باز شدن درب پنجره اتصال مغناطیسی از بین دو قسمت مجزا مگنت که مجاورت یک دیگر قرار دارند از بین می رود همچنین هشدار خطر را برای پنل مرکزی ارسال می کند سپس آژیر هشدار به صدا در می آید و سارق را هنگام ورود سارق غافگیر و آن را به تله می اندازد.

بررسی تکنولوژی به روز در دزدگیر
مشاهده

 

· استفاده از سنسور حرکتی

سنسور حرکتی این قابلیت را دارد که حرکتات مشکوک رو تشخیص می دهد و بر درب ورودی منزل و دپارتمان ها نصب می گردد و هنگام ورود سارق به سریع ترین حالت ممکن به خطر را به دزدگیر اعلام می کند و پنل مرکزی به صاحب دستگاه SMS یا تماس می گیرد سپس صاحب اموال به سریع ترین حالت ممکن می توان با مراکز پلیس نزدیک به محل زندگی خود تمای می گیرد و سارق را به تله می اندازند.

 

سارق را به تله بیاندازیم

 

· استفاده از سیستم صوتی

هدف اول سیستم امنیتی فایروال، جلوگیری از ورود سارق بوده و زمانی که دزد به هر دلیل وارد خانه شود، سپس بتواند در سریع ترین حالت از ورود سارق جلوگیری و به تله بیاندازد. همچنین با ایجاد ترس انگیز سرقت سارقین از بین می برند.

وظیفه سیستم صوتی یا همان آژیر دزدگیر زمانی کارایی دارد که سارق با وارد شدن به خانه به صدا در آمدن آژیر پیزو و شروع به پخش کردن می کند و از سوی دیگر باعث به دام انداختن سارق می شود و می تواند اطرافیان را از خطر به وجود آمده آگاه می سازد.

 

بعد از به تله انداختن سارق چگونه باید با او برخورد کنید

بهتر است بدانید که در زمان تله انداختن سارق و هنگام مواجه شدن با او باید چه عکس العملی به همراه خود داشته باشید.

بهترین واکنش در مقابله با سارق این بوده، هر چه سریع تر با شماره پلیس تماس بگیرید، خصوصا در مواقعی که شما دزد را دیده اید اما او متوجه حضور شما نشده است.

برای مثال: اگر شما از طبقه بالا به فضای پایین اشراف دارید، اما سارق متوجه حضور شما نشده است بهتر است، از  درگیری با وی اجتناب نمایید، به دلیل اینکه نمی دانید که سارق سابقه دار است یا مسلح می باشد.

 

اگر با برخورد با سارق به او صدمه بزنیم چه می شود

تصور بیشتر افراد در جامعه این گونه است که در صورت برخورد با سارق، آزاد هستند به هر نحوی یا با استفاده از ابزاری، با سارق برخودر کنند و او را متوقف کنند؛ اما این تصور کاملا اشتباه بوده؛ زیرا برای سرقت سارقین، مجازات مشخصی وجود دارد. پس در نتیجه، هنگام مقابله شدن با سارق، حق صدمه زدن به سارق را ندارید.

 

حکم صدمه زدن در هنگام مواجه شدن با سارق چیست

اگر تصور می کنید، که به دلیل اینکه سارق را گرفته اید و می توانید هر رفتاری با او داشته باشید، سارق نمی تواند علیه شما شکایت کند یا پرونده ای تشکیل دهد، این تصور کاملا غلط بوده؛ درست است که شما فردی را در حین سرقت و دزدی گرفته اید، باید از طریق جنبه های قانونی با سارق برخورد نمایید و دقیقا با شرایط و قانون برخود نمایید.  

 

روش جدید زن باهوش برای به تله انداختن سارق

مجرای دستگیری سارق بسیار حرفه ای از آنجا آغاز شده که، یک خانوم جوان در حال نظافت حیاط خانه خود بود،که متوجه حضور مرد مشکوک لاغر اندامی وارد خانه همسایه می شود و بلا فاصله موضوع را به مرکز اداره آگاهی گزارش می دهد.

با اعلام این خبر، تیم ماموران کلانتری راهی محل مورد نظر شدند و تحقیقات ابتدایی را انجام دادند؛ اماموران پلیس در تحقیقات اولیه پی بردند، که صاحبان خانه به مسافرت رفته اند؛ و در این فاصله مرد جوانی که اهالی محله دیگر بود وارد خانه شده است.

کیپد دزدگیر چیست؟
مشاهده

 تیم پلیس با احتیاط وارد خانه مورد نظر شدند؛ اما سارق متوجه حضور ماموران کلانتری شده بود و از طریق پله ها به پشت بام رفت و پا به فرار گذاشت. ماموران پلیس با یک تعقیب طولانی، پشت بام خانه های دیگر سارق را به دام انداختند، اما سارق به صورت ناگهانی خودش را به پایین پرتاب کرد و از ناحیه پا مجروح شد. اما بعد به اداره پلیس انتقال یافت، سپس به مراحل قانونی او رسیدگی شد.

 

قفل کردن درب

در هنگام رفتن به مسافرت بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید

  1. هنگام خروج از منزل جهت، رسیدن به محل کار یا مسافرت سیستم دزدگیر منزل را روشن نمایید.
  2. در صورت متوجه شدن عیب در سیستم امنیتی، مشکل دزدگیر را قبل از رفتن به مسافرت حل نمایید، تا سارق را به تله بی اندازد.
  3. از قرار دادن کلید، در زیر جاکفشی، گلدان یا دیگر محل های قابل دسترس خود دارای نمایید.
  4. برای درب ورودی منزل از قفل های مطمئن و استاندارد استفاده نمایید.
  5. هنگامی که قصد رفتن به مسافرت را دارید پدر و مادر یا خواهر برادر را در جریان قرار دهید تا مراقب منزلتان باشند و به طور مرتب به محل زندگیتان سرکشی کنند.
  6. هنگامی که کلید یدک خانه خود را گم کرده اید، سریعا قفل را تعویض نمایید، به دلیل اینکه ممکن است در اختیار افراد سودجو قرار بگیرد.
  7. هنگام خروج از منزل برای سفر، مراقب اطراف خود باشید تا با مشاهده خروج همزمان شما فردی متوجه خالی بودن خانه شما به مدت طولانی نشود و بهتر است خیلی عادی و بدون جلب توجه از خانه خارج شوید.
  8. هنگام خروج از خانه تنها فقط به بستن درب اکتفا نکنید و حتما درب را قفل نمایید.
  9. قبل از خروج از منزل، به قسمت های متفاوت خانه سرکشی نمایید، حتی می توانید این اقدامات را شب ها قبل از خوابیدن نیز انجام دهید.
  10. و …

 

برای جلوگیری از فرار سارق باید به چه نکاتی توجه کرد

  1. راه های ورودی و خروجی دپارتمان را با استفاده از سنسورهای دزدگیر منزل ایمن نمایید.
  2. از قرار دادن چهارپایه و نبردبان در کنار دیوار خودداری نمایید.
  3. حفاظ دیوار ها را طوری انتخاب و خریداری نمایید، که اگر تیر چراغ برق، درخت، خودرو، علمک و … روی دیوار قرار داشت، سارق نتواند از آن ها وارد خانه و بعد از همان راه فرار کند.
  4. مقابل تمامی درب های راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای ایمن سازید، تا سارق نتواند بعد از سرقت به راحتی فرار کند.

 

تماس با پلیس

در صورت مواجه شد با صحنه سرقت چه اقداماتی را بهتر است انجام دهید

  1. حتما خونسردی خود را حفظ نمایید
  2. با اداره پلیس تماس بگیرید
  3. به هیچ چیز دست نزنید و جای چیزی را تغییر ندهید تا اثر انگشت سارق یا آثار جرم از بین نرود.
  4. به افراد غریبه اجازه ورود و دست به صحنه را ندهید
  5. از تجمع افراد در محل سرقت جلوگیری نمایید به دلیل اینکه ممکن است سارق در آپارتمان قایم شده باشد، با استفاده از تجمع افراد سو استفاده کند و دست به سرقت فرار بزند و شما نتوانید سارق را به تله بی اندازید.

 

سخن آخر:

دزدگیر فایروال دارای انواع دزدگیر با پک های بسیار متفاوت بوده که هر کدام دارای اکسسوری متفاوت بوده که به صورت مجزا می توانند سارق را به تله بی اندازند و اجازه ورود و سرقت را به دزد نمی دهند. شما عزیزان می تواند با یک هزینه کلی به تنهایی از محیط پیرامون خود محافظت فرمایید و نیازی به هزینه های دیگر به صورت جداگانه برای خریداری از درب های ضد سرقت، قفل های هو شمند و … هزینه نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تاثیر دزدگیر در سرقت

تاثیر دزدگیر در سرقت منزل

تاثیر دزدگیر در سرقت از اماکن؟؟ این سوال اصلا قابل انکار است، مگر می شود تجهیزات ایمنی ...
admin
02 آذر 1401
رله خروجی دزدگیر

کاربرد رله در دزدگیر چیست

رله خروجی دزدگیر، این رله برخلاف نامش که کلمه "خروجی" را آورده، خارج از دستگاه دزدگیر نیست ...
ادمین حبیبی
15 اسفند 1401
کارایی دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن چه کارایی دارد؟

کاربرد دزدگیر اماکن  کاملا واضح است. پیام هشدار و اعلام سرقت در زمان دزدی از جمله وظایف ...
admin
04 دی 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال