دزدگیر اماکن چه کارایی دارد؟

admin
04 دی 1401
کارایی دزدگیر اماکن

کاربرد دزدگیر اماکن  کاملا واضح است. پیام هشدار و اعلام سرقت در زمان دزدی از جمله وظایف سیستم امنیتی است.

 

کارایی دزدگیر اماکن فایروال

 

· جلوگیری از سرقت

سنسور هرگونه احساس خطر کند، موجب می شود دزدگیر اماکن به صدا در آید. در هر دپارتمان تجاری و مسکونی می توان از سیستم حافظتی استفاده کنند.

 

·  ارسال پیامک

یکی از مشکلاتی که دزدگیر های قدیمی داشتند، عدم اطلاع درست، به صاحب دستگاه بوده. امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی، با اتصال یک سیم کارت به دستگاه در زمان دزدی به صاحب منزل یا مغازه پیامک هشدار ارسال می شود. این کاربرد علاوه بر اینکه برای منازل مسکونی مفید است بلکه، برای انبار تجاری و مغازه نیز ارزشمند است.

 

· اتصال به سیستم حفاظتی

امروزه سیستم حفاظتی در سطح شهر بسیار دیده می شود که وظیفه محافظت از مکان خاص را بر عهده دارد؛ یکی دیگر از مزایای دزدگیر اماکن، می تواند به سیستم دزدگیر متصل شود، تا در زمان آلارم، ماموران فورا خود را آن مکان مورد نظر برسانند. مغاز طلافروشی، ساختمان های لوکس از این دزدگیر می توان استفاده کنند. صرافی و بانک ها می توانند دزدگیر خود را به مراکز پلس متصل کرده و در زمان سرقت، ماموران خود را به بانک یا صرافی برسانند.

 

دزدگیر اماکن از چه اجزای تشکیل شده است؟

اگر فکر می کنید با خرید یک دزدگیر ساده می توانید امنیت را به منزل یا محل کار بازگردانید، این فکر کاملا اشتباه می باشد. باید همه تجهیزات دزدگیر اماکن را خریداری فرمایید تا بتوانید امنیت را به مکان خود باز گردانید.

 

· پنل دزدگیر اماکن

در بدنه دزدگیر که تمام اجزاء الکتریکی دورن آن جمع می شود، پنل دزدگیر می گویند. البته باید گفت بعضی از افراد اعتقاد دارند پنل، قلب دزدگیر اماکن است. روی پنل دزدگیر کانکتوری متصل است که قابلیت اتصال به زون را دارد. منظور از زون در دزدگیر چیست؟ برای اینکه دزدگیر به درستی کار کند، نیاز به سنسور قوی است. این سنسور توسط برد الکترونیک کنترل می شود، برد را روی زون نصب می کنند. پس می توان گفت اتاق فرمان دزدگیر، دورن پنل دزدگیر قرار گرفته است.

اولویت بندی کارایی هوشمند دزدگیر
مشاهده

 

دزدگیر اماکن چه کاربردی دارد

 

· چشمی دزدگیر اماکن

کار چشمی دزدگیر اماکن، تشخیص حرکت است. چشمی محیط را هر لحظه اسکن کرده و تمام حرکات کوچک و بزرگ را ثبت می کند. با یک حرکت، چشمی ارسال هشدار به پنل دزدگیر می دهد تا سیستم اعلام سرقت کند. امروزه دزدگیر اماکن مجهز به چشمی های بی سیم هستند. البته باید گفت چشمی ارزان قیمت هم وجود دارند که توسط سیم به دزدگیر متصل می شوند.

 

·  مگنت دزدگیر اماکن

یکی دیگر از اجزای مهم دزدگیر اماکن، مگنت می باشد. به خصوص برای ساختمانی که سارق می تواند از پنجره وارد شود. مگنت از دو قطب منفی و مثبت تشکیل شده است. وقتی که نصب مگنت را دارید، حتما قطب منفی و مثبت مقابل یکدیگر قرار دهید. یعنی یک قسمت را روی پنجره و قسمت دیگری را روی چهار چوب درب قرار دهید. به دلیل اینکه بردهای الکتریکی روی هر بخش مگنت وجود دارند که کوچکترین حرکت و فاصله گرفتن مگنت از همدیگر، سنسور فرمان آژیر به صدا در می آید.

 

·  سیستم تلفن کننده

باید گفت قرار نیست که شخص خاصی در زمان دزدی به کاربر تلفن کند، بلکه باید گفت سیستم تلفن کنند یک نوع حافظه داخلی است که به محض اعلام سرقت فعال شود، تلفن با استفاده از شماره درون حافظه، به افراد مورد نظر تلفن می زند.

این حافظه می تواند بین 4 تا 16 شماره در حافظه خود جا دهد و بسته به اولیت بندی با افراد تماس می گیرد. در سیستم های حفاظتی امروزه امکان ارسال پیام وجود دارد و می تواند برای افراد اس ام اس از پیش تعیین شده ارسال کند. این نوع سیستم ها به دو صورت سیم کارتی و خط ثابت شماره گیری کند.

در نوع ثابت، تلفن به خط ثابت محل کار یا منزل وصل می شود تا در زمان لازم از این خط تماس برقرار کند. تلفن کنندهای پیشرفته این اماکن وجود دارد که خط ثابت و سیم کارتی با افراد تماس برقرار کند. برای مثال: اگر سارق خط تلفن ثابت را از بیرون قطع کند، سیستم تلفن کننده با استفاده از سیم کارت با اشخاص ارتباط برقرار می کند.

انواع سنسور حرکتی دزدگیر اماکن
مشاهده

کاربر می تواند از قبل پیام را ضبط کرده تا سیستم تلفن کننده در هنگام تماس، پیام را برای دیگران ارسال کند.

 

·  بلندگو دزدگیر

دزدگیر اماکن مسلما به یک بلندگو نیازمند است. تا سرقت را به دیگران اطلاع دهد. کار بلندگو دزدگیر، در زمان لازم با پخش آژیر دیگران را مطلع می سازد. بلندگو دزدگیر دارای وات های متفاوت هستند که هرچه وات بلندگو بیشتر باشد برد صدا هم رساتر خواهد بود.

 

·  پدال دزدگیر اماکن

پدال قطعه ای است که روی زمین و مکان خاص نصب می شود تا با لمس و فشار، فرمانی را به پنل دزدگیر ارسال کرده تا دزدگیر اعلام سرقت کند.

 

·  ریموت دزدگیر اماکن

ریموت یک کنترل می باشد که در دست صاحب دستگاه یا مالک قرار دارد تا با فعال و غیر فعال کردن دزدگیر را خاموش یا روشن کند. برد این ریموت بسته به قدرت ریموت دارد.

 

·  ریپیتر دزدگیر

برای اینکه ریموت در فاصله بیشتر کار کند و دزدگیر را قطع کند از ریپیتر استفاده می کنند. ریپیتر نه تنها برد ریموت را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود قدرت سنسور چشمی افزایش پیدا کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از ریپیتر بالا بردن قدرت پنل دزدگیر است. در زمانی که پنل دزدگیر با فاصله زیاد قرار بگیرد، ریپیتر موجب افزایش قدرت ارتباط اجزا را با پنل بهتر می کند.

 

مزیت داشتن دزدگیر اماکن

 

· پایین آوردن آمار وقوع سرقت:

دزدان حرفه ای به راحتی می توانند وجود دزدگیر را در منزل تشخیص دهند. و زمانی که دزدگیر تمام نقطه منزل را تحت کنترل قرار داده است. سارق کمتر جرئت ورود به منزل را دارد.

 

·  کاهش آتش سوزی

از آنجایی که دزدگیر اماکن هر حرکتی را ثبت می کند، حرکت دود را در مقابل خود علتی برای تشخیص سرقت داده و آلارم سرقت را اعلام می کند که اگر مالک خود را به موقع برساند می تواند از وقوع حادثه جلوگیری کند.

 

·  مدیریت ساختمان از راه دور

با اتصال دزدگیر به سیستم تلفن سیم کارتی کاربر می تواند از کیلومترها دورتر، ساختمان خود را کنترل کند همچنین حرکت اضافی را مساوی با سرقت اعلام خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کاهش مصرف انرژی با دزدگیر

کاهش مصرف انرژی با دزدگیر اماکن

"  کاهش مصرف انرژی با دزدگیر " امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی یک مفهوم عام دارد. ...
ادمین حبیبی
22 مرداد 1402
تقویت امنیت درب ورودی منازل

تقویت امنیت درب ورودی منازل و نکات مهم

تقویت امنیت درب ورودی منازل، از جمله اقدامات موثر در راستای ایمن سازی خانه، در مقابل ورود ...
ادمین حبیبی
17 بهمن 1402
تکنولوژی به روز در دزدگیر

بررسی تکنولوژی به روز در دزدگیر

امروزه به دلیل زیاد شدن سرقت خیلی از مجموعه ها تصمیم گرفتند که دوربین و دزدگیر نصب کنند ...
ادمین حبیبی
14 فروردین 1403
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال