تقویت امنیت درب ورودی منازل و نکات مهم

ادمین حبیبی
17 بهمن 1402
تقویت امنیت درب ورودی منازل

تقویت امنیت درب ورودی منازل، از جمله اقدامات موثر در راستای ایمن سازی خانه، در مقابل ورود افراد در بیگانه بوده است. زیرا درب ورودی ساختمان اصلی ترین نقطه برای نفوذ سارقین می باشد؛ بنابراین ایمن سازی و تقویت درب خانه با استفاده از روش های مختلف یکی از ضروری ترین کار برای هر منزل می باشد.

در واقع می توان اشاره کرد، راهکارهای بسیاری برای ایمن سازی درب وجود دارد که در ادامه این مطلب با آنان آشنا خواهید شد.  

 

 منظور از تقویت درب ورودی منازل چیست

برای تقویت امنیت درب ورودی منازل، افراد می توانند از روش های فراوانی و مختلفی استفاده کنند؛ اما تعداد بسیار انگشت شماری از آن ها می توانند امنیت درب اصلی را به طور قابل توجهی بالا ببرند.

اکثر سرقت هایی که از منازل مردم انجام می شود، به دلیل عدم ایمن بودن درب های ورودی است بوده. اگر تصمیم دارید امنیت خانه خود را بسیار افزایش دهید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این بوده قفل های درب ورودی رو چک نمایید از سالم بودن آنان مطمئن شوید؛ زیرا توجه به این امر کوچک باعث می شود تا در آینده از خطراتی مانند: سرقت اموال با ارزش از سوی سارقین جلوگیری نمایید.

 

 سارقین با چند روش درب ورودی منازل را باز می کنند

 

1. باز کردن درب ورودی با ستفاده از کارت اعتباری:

سارق برای باز کردن درب خانه از یک کارت اعتباری که به اندازه کافی بزرگ و انعطاف پذیر استفاده می کند؛ که سارق با قرار دادن کارت در شکاف درب و کشیدن به سمت پایین و همزمان با فشار دادن درب به داخل خانه به راحتی زبانه درب را به عقب هدایت می کند و بعد درب ورودی خانه باز به راحتی باز می کند.

ترانک چیست و چه کاربردی دارد؟
مشاهده

 

2. باز کردن درب با پیچ گوشتی:

یکی دیگر از روش های باز کردن درب ورودی خانه از سوی سارق، استفاده از پیچ گوشتی بوده است؛ استفاده از این روش به این صورت بوده سارق با پیچ گوشتی، قفل هایی که دارای پیچ و مهره هستند را باز می کند و بعد پیچ گوشتی را به صورت قلاب، بالا و پایین لولا قرار می دهد و بعد با چکش یا هر وسیله محکم به در جهت پایین ضربه می زند و بعد درب خانه را  باز می کند.

 

3. باز کردن درب با استفاده از یک سنجاق:

سارق علاوه بر باز کردن درب خانه با کارت و پیچ گوشتی می تواند با استفاده از اشیاء های روزمره مانند سنجاق به راحتی درب ورودی را باز کند. استفاده از این روش به این صورت بوده که سارق با استفاده از 2 عدد سجاق قفلی، به راحتی درب ورودی را باز می کند. یعنی یکی از سنجاق ها را برای جا به جا کردن مغزی قفل و دیگری را برای باز کردن پین استفاده می کند.

 

 روش های متفاوت برای تقویت امنیت درب ورودی منازل

 

1. استفاده از قفل های الکترونیکی:

باز کردن قفل های قدیمی و مکانیکی برای سارق بسیار راحت بوده و همانطور که در پاراگراف بالا توضیح دادیم درب خانه را با روش های مختلف باز می کند. بنابراین با تعویض قفل معمولی به الکترونیکی مانع ورود سارق به داخل خانه شوید.

 

2. تعویض درب های قدیمی:

استحکام و جنس درب های ورودی می تواند مانع، ورود افراد غریبه به داخل خانه شود. استفاده از درب های قدیمی با بدنه های ضعیف به سارق این اجازه را می دهید، که با شکستن و ضربه زدن درب را بشکند و وارد منازل شود و اموال گران قیمت را به راحتی به سرقت ببرد.

 

تعویض درب های قدیمی

 

3. استفاده از سیستم های امنیتی:

از مهم ترین راهکار برای افزایش امنیت خانه بهره گیری از سیستم ضد سرقت بوده است؛ که این سیستم بعد از  نصب، با استفاده از سنسورهای متفاوت به راحتی از ورود افراد غیر متفرقه به منازل جلوگیری می کنید.

فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی
مشاهده

سیستم دزدگیر اماکن از ابزارهایی مانند: حگسر مگنت، سنسور حرکتی، شوک سنسور، دتکتور دود، سیستم تلفن کننده با خط ثابت و سیم کارتی، سیستم های هشدار دهنده، ریموت و … تشکیل شده است که با بهره گیری از هر کدام از نفوذ سارقین تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کنید. استفاده از این فناوری پیشرفته باعث شده سارقان به دلیل ریسک بسیار بالا، از دستبردن زدن به چنین منازلی خودداری کنند.

 

4. خریداری درب های ضد سرقت:

درب های ضد سرقت بعد دزدگیر اماکن، تاثیرات موثر بر جلوگیری از سرقت سارقین نسبت، به درب های معموی دارند؛ زیرا از اجزای غیر قابل نفوذ و مقاوم ساخته شده اند؛ و بهتر است تمامی واحد های یک ساختمان از درب ضد سرقت برخوردار باشد.  

 

5. استفاده از قفل پشت درب:

حتما به گوشتان اسم قفل پشت درب خورده است؛ این قفل دارای زنجیری می باشد که افراد می توانند با استفاده از آن تا حدودی امنیت را درب ورودی خانه خود را بالا ببرند؛ اما نمی توان به عنوان یک قفل اصلی به آن ها نگاه کرد.

قفل های زنجیره ای شامل یک گیرنده بسیار محکم اند، که بر روی چهارچوب متصل می شود و صفحه قفل اصلی آن بر روی درب اصلی متصل می گردد؛ که با قرار دادن یک قطعه استوانه ای درون گیرنده از کامل باز شدن درب جلوگیری می کند.

 

6. و ….

 

سخن آخر:

 حتما اگر تصمیم دارید درب اصلی ورودی خانه را تقویت نمایید؛ گزینه های بسیاری پیش روی شما قرار دارد؛ که پیشنهاد ما به شما عزیزان، خریداری سیستم امنیتی مانند دزدگیر اماکن بوده. زیرا یکی از کامل ترین نوع سیستم حفاظتی برای محیط زندگی هر شخصی بوده است هیچ جوره اجازه ورود به سارقین نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

منظور از رسیت کردن دزدگیر اماکن

منظور از ریست کردن دزدگیر اماکن چیست؟

ریست کردن دزدگیر به دو صورت است، اول باید بدانید که پسورد را می خواهید ریست کنید ...
admin
24 آبان 1401
چگونه با سارقین برخورد کنیم

چگونه با سارقین برخورد کنیم

وقتی با سارق روبه رو می شویم، نمی دانیم باید چه اقدامی انجام دهیم، مضطرب می شویم ...
ادمین حبیبی
22 اسفند 1401
ورود سارق به منزل

چگونه از ورود سارق به منزل جلوگیری کنیم؟

ورود سارق به منزل، روش های متفاوت برای جلوگیری از سرقت در منازل وجود دارند که بهتر ...
admin
20 آذر 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال