فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی

ادمین حبیبی
06 شهریور 1402
فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی

فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی بسیار زیادی بوده یعنی اگر از خانه ای که دارای سیستم دزدگیر باشد استفاده نمایید در طول زندگی از رفاه و لذت بیشتر برخوردار خواهید شد و این تفاوت باعث بالا رفتن میزان امنیت و رفاه بیشتر در خانه ای که از دزدگیر برخودار می باشد می شود. برای اینکه فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی را درک کنید باید به امکانات موجود در خانه دزدگیر با سنتی را شناسایی فرمایید.

مدت بسیار زیادی که در ایران شرکت های بسیاری در زمینه دزدگیر برای هوشمند سازی خانه به وجود آمده اند و با توجه به نیاز کاربران قابلیت های بسیار زیادی در دستان آنان گذاشته اند که می توانند یک خانه هوشمند ساخته اند و با استفاده از دزدگیر اماکن خانه خود را بسیار هوشمند ساخته اند.

خانه دزدگیر دار مقابل خانه سنتی، چه مزایای دارد

  1. بهینه سازی مصرف انرژی
  2. صرفه جویی در هزینه های جاری
  3. کنترل منزل و محل کار در هر زمان و مکان
  4. تعریف سناریو دلخواه و متناسب با موقعیت
  5. دارا بودن زون 24 ساعته
  6. کم کردن احتمال وقوع جرم
  7. بهره مندی از اپلیکیشن موبایل
  8. احساس امنیت و تثبیت آرامش در خانه یا محل کار
  9. تعریف شماره های اضطراری تماس اعم از پلیس و اعضای خانواده
  10. و ….
 

تفاوت بین خانه دزدگیر دار با خانه سنتی

تفاوت بین خانه دزدگیر دار با خانه سنتی، مربوط به مزایایی بوده که سیستم امنیتی برای حفظ امنیت اموال افراد،  پدید می آورد و می تواند در کاهش سرقت و وقوع اتفاقات ناگوار بسیار موثر باشد.

در حقیقت برای پی بردن به تفاوت بین خانه دزدگیر دار با خانه سنتی، باید به مزایای بسیار فوق العاده سیستم امنیتی اشاره کرد؛ نداشتن آرامش و داشتن اضطراب در هنگام نبودن اعضای خانواده، ممکن است برای همه پیش بیاید؛ و در چنین موقعیتی افراد متوجه فرق خانه سنتی و خانه دزدگیر دار می شوند. به همین دلیل از اولین ویژگی خانه دزدگیر دار، می توان به داشتن آرامش اعضای خانواده و خود فرد اشاره کرد. پس در نتیجه برای پیدا کردن آرامش، بهتر است به فکر خرید دزدگیر منزل باشید.

1. مدیریت خانه از راه دور در هر نقاطی:

یکی از مهم ترین فرق خانه دزدگیر دار با سنتی، این است که فرد در هنگام مسافرت نگران خانه و اموال گران قیمت خود نیست، به دلیل اینکه هر لحظه می تواند به همه امورات خانه خود دسترسی پیدا کند، برای مثال: با روشن یا خاموش کردن چراغ خانه از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، در زمان مشخص سارق را به راحتی از خانه دور کند، یا حتی تجهیزات برقی مانند: سیستم سرمایشی یا گرمایشی و … را در هر مکانی که قرار دارد، کنترل کند. 

دزدگیر منزل یا درب ضد سرقت
مشاهده

اما در منازلی که از سیستم دزدگیر استفاده نمی شود و به اصطلاح  به آنان خانه سنتی می گونید، از قابلیت کنترل از راه دور برخوردار نیستند و اگر به مسافرت بروند و از یادشان رفته باشد که لامپ های خانه را خاموش کنند، سارق به راحتی متوجه می شود که هیچ یک اعضای خانواده در خانه حضور ندارند، و اقدام به سرقت می کند. و از سوی دیگر باعث بالارفتن مصرف انرژی می شود.

 

2. چیدن سناریو خانه دزدگیر دار و سنتی:

تفاوت دیگر خانه دزدگیر دار و سنتی در این است که صاحب دستگاه خانه، می تواند در زمان مشخص از راه دور برای خانه خود سناریو بچنید، برای مثال: در تایم مشخص، سیستم روشنایی خاموش یا روشن کند. یا تمامی نقاط خانه را با استفاده از زون بندی جداسازی کند و برای هر کدام از آنان نام مشخص انتخاب کند، تا در هنگام تحریک هر یک از زون ها، متوجه شود سارق از کدام یک نقاط خانه وارد فضای منزل شده است. 

اما خانه سنتی از این قابلیت برخوردار نمی باشد؛ و صاحب خانه نمی تواند سیستم روشنایی را از راه دور روشن یا خاموش کند؛ تا بتواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند. 

یا از سوی دیگر همانطور که متوجه شدید خانه سنتی از قابلیت جدا سازی برخوردار نمی باشد، و صاحب خانه نمی تواند متوجه شود کدام نقاط از خانه ناامن است و سارق با چه روشی وارد خانه شده است، سپس اموال گران قیمت را به سرقت برده است. 

چیدن سناریو خانه دزدگیر دار و سنتی

3. ایجاد امنیت اساسی

 خانه های سنتی امنیت چندانی برای اموال با ارزش مانند: طلا و جواهرات، اسناد مهم و … ندارند، و این موضوع باعث شده آمار سرقت وسایل خانه توسط سارق بسیار بالا برود. اما با استفاده از دزدگیر منزل می توانید به راحتی از اموالتان در خانه به بهترین حالت ممکن محافظت نمایید و قبل از ورود سارق به خانه می توانید، متوجه حضور آنان در خانه شوید و پلیس را با خبر سازید.

از سوی دیگر، اگر سارق توانست از یکی سنسورهای دزدگیر اماکن عبور کند، سیستم به سریع ترین حالت شما را با ارسال پیامک و زنگ هشدار همچنین تماس شما عزیزان را آگاه می سازد.

4. کاهش مصرف انرژی در هزینه:

برخی از افراد از دزدگیر یک تصور غلط دارند! اینکه با خریداری دزدگیر و هوشمند کردن خانه، مصرف انرژیشان بسیار بالا می رود، اما این تصور کاملا غلط بوده به دلیل اینکه به غیر از اینکه امنیت محیط شخصی خود را بسیار افزایش می دهید، می توانید در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی نمایید.  

زیرا با استفاده از یک گوشی موبایل، تمامی لوازم برقی خانه را که قابلیت متصل شدن به دزدگیر  دارند کنترل یا خاموش روشن نمایید، و این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

حتی می توانید با استفاده از رله مخصوص دزدگیر اماکن، پرده های منزل خود را در زمان مشخص باز و بسته کنید، تا سارق متوجه عدم حضور شما نشود. اما خانه سنتی از این قابلیت برخوردار نمی باشد و ممکن است با بسته بودن پرده ها به صورت دائم، سارق متوجه عدم حضور شما شود، و برای اموالتان برنامه ریزی کند. 

کنترل پنل دزدگیر یا سیستم مرکزی اماکن
مشاهده

5. جلوگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند:

خانه دزدگیردار با دارا بودن سنسور دود، می تواند از وقوع اتفاقات ناخوشایند مانند: آتش سوزی جلوگیری کند. سنسور دود دزدگیر فایروال دارای  دو نوع باسیم و بی سیم بوده، که مدل با سیم از طریق کابل به پنل متصل می باشد، اما مدل بی سیم، از طریق ارسال سیگنال با پنل مرکزی در ارتباط می باشد.

حسگر دود دارای خروجی NO و NC می باشد که بعد از تشخیص دود موجود، سیگنال هشدار را از طریق کابل یا سیگنال به دستگاه ارسال می کند، سپس آژیر هشدار به صدا در میاید و صاحب خانه را آگاه می سازد. سنسور دود را در نقاطی که احتمال آتش سوزی درصد بسیار بالایی دارد نصب می شود، مانند: بالا جعبه فیوز برق ساختمان، آشپزخانه، اتاق سرور و ….

 

6.  امکان آگاه شدن از موارد مشکوک به دو روش:

خانه های دزدگیردار معمولا به دو روش می توانند حضور افراد ناشناس رو  اطلاع رسانی می کنند.

  1. به صدا در آوردن آژیر هشدار.
  2. ارسال پیامک و تماس با شماره های ذخیره شده.

لازم به ذکر بوده سنسور حرکتی دزدگیر منزل با تشخیص خطر ورود سارق، هرچه سریع تر با ارسال سیگنال به پنل مرکزی دزدگیر، باعث به صدا در آمدن آژیر هشدار می شود، در این بین با ارسال SMS و تماس با شماره های ذخیره شده صاحبین دستگاه و همسایگان از ورود سارق به خانه آگاه می سازد.

امکان آگاه شدن از موارد مشکوک به دو روش

 

7. جلوگیری از سرقت سارقین:

در خانه دزدگیر دار حسگر های متفاوت به کار رفته است، که با تشخیص خطر ورود افراد غریبه و مشکوک، فعال می شوند و به ترتیب با به صدا در آوردن آژیر باعث ترس سارق و فرار آنان می شود.

 

هزینه تبدیل خانه سنتی به خانه دزدگیر دار

تبدیل خانه سنتی به هوشمند هزینه هایی را به همراه خود دارد که معمولا در محله  اول باید آن را مورد ارزیابی قرار دهید. برای تبدیل خانه هوشمند بهتر است چند نکته ای را راعایت نمایید

  1. توجه به مدل سیستمی که انتخاب کرده اید، به طور کلی تجهیزات خانه هوشمند به دو سته بی سیم و با سیم تبدیل شده اند، که اگر از تجهیزات بی سیم را انتخاب نمایید، هزینه های کمتری را پرداخت خواهید کرد.
  2. توجه به میزان متراژ خانه، هرچقدر متراژ منزل شما بیشتر باشد قطعا قسمت هشومند سازی خانه بیشتر خواهد شد.
  3. توجه به اینکه آیا لوازم های خانگی شما قابلیت نصب شدن به سیستم دزدگیر را دارند؛ بهتر است در این زمینه با یک نصاب ماهر صحبت نمایید.
 

سخن آخر:

در این مطلب ما سعی کردیم اصلی ترین تفاوت خانه دزدگیر دار و سنتی را برای شما عزیزان بازگو کنیم و اگر بخواهیم به زبان ساده تر فرق خانه دزدگیر و سنتی را برای شما بازگو کنیم می توانیم به گوشی هوشمند مدل بالا و گوشی ساده اشاره کنیم و امروزه کمتر کسی وجود دارد که از گوشی موبایل ساده استفاده می کنند. برای هوشمند سازی خانه می توانید محیط شخصی خود را به ما بسپارید. همچنین پیشنهاد ما خریداری دزدگیر F9 فایروال بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دزدگیر مجتمع تجاری

دزدگیر مجتمع تجاری دارای چه ویژگی می باشد

دزدگیر مجتمع تجاری با هدف جلوگیری از سرقت، نصب و راه اندازی می شود. مجتمع های تجاری ...
ادمین حبیبی
10 اسفند 1401
باز و شکستن قفل درب

باز و شکستن قفل درب توسط سارق

باز و شکستن قفل درب، گاهی ممکن است با اتفاقاتی مانند: شکستن و باز کردن قفل کلید ...
ادمین حبیبی
28 اسفند 1401
یوپی اس در دزدگیر

راهنمای یوپی اس در دزدگیر

آیا دزدگیر نیاز به یو پی اس دارد؟ اول از همه باید بگوییم یو پی اس یک نوع ...
ادمین حبیبی
06 فروردین 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال