کنترل پنل دزدگیر یا سیستم مرکزی اماکن

admin
28 آذر 1401
کنترل پنل دزدگیر

کنترل پنل، دزدگیر اماکن از اجزای مختلفی مانند: سنسور، چشمی، چراغ چشمک زن، پدال، بلندگو و … تشکیل شده است. اما یکی از اجزای تشکیل دهنده دزدگیر، یعنی کنترل پنل یا سیستم مرکزی نسبت به سایر قسمت های دیگر سیستم حفاظتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این بخش دزدگیر مسئولیت زیادی بر عهده دارد و نحوه عملکرد آن از قسمت های دیگر سیستم حفاظتی متفاوت است.

ما در این مطلب قصد داریم همه آن چیزی را که مربوط به کنترل پنل دزدگیر منازل و نوع عملکرد این سیستم است را برای شما عزیزان توضیح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

کنترل پنل دزدگیر منازل یا مغز و قلب سیستم هشدار دهنده چیست؟

به کنترل پنل یا سیستم مرکزی منازل، ACP و PCU هم گفته می شود، این قطعه جزء مهم ترین بخش کل سیستم حفاظتی دزدگیر به شمار می آید.

به دلیل اینکه؛ سیستم مرکزی بخشی است که همه هشدار و سیگنال را از سنسور همچنین چشمی های متفاوت دریافت می کند. با تحلیل و تجزیه سیگنال مورد نظر، تصمیم می گیرد که چه دستوری را به چراغ هشدار دهنده یا بلندگو دزدگیر بدهد.

وظیفه دیگری که کنترل پنل دزدگیر خانگی دارد؛ در زمان احساس هرگونه خطر یا رویت اتفاقات مشکوک، از طرف پیامک یا تماس به صاحب دستگاه خبر می دهد گزارش اتفاق را به صاحب منزل ارسال می کند.

نکته مهم دیگری که در خصوص سیستم مرکز منزل یا اماکن وجود دارد این است که داخل محفظه ی هر کنترل پنل مربوط به سیستم حفاظتی، یک باطری وجود دارد.

کاربرد باطری برای زمانی است که برق قطع شده باشد. با رفتن برق، باطری به کار می افتد و باعث نمی شود برای امنیت اماکن یا محل کار کاربر مشکلی پیش بی آید یا کار دزدگیر اماکن مختل شود.

 

سیستم حفاظتی از سه بخش متفاوت تشکیل شده است:

  • کیپد
  • سیستم مرکزی
  • تلفن کننده
بررسی تکنولوژی به روز در دزدگیر
مشاهده

 

فعال کردن قسمت های مختلف سیستم امنیتی منزل، از طرف کنترل پنل انجام می شود و این موضوع به دو دسته تقسیم می شوند:

 

استفاده از ریموت

بیشتر مدل های سیستم اماکن از قابلیت کنترل از راه دور یا ریموت پشتیبانی می کنند. از این طرف شما می توانید با استفاده از ریموت در هر جای منزل، دستورات متفاوتی را به کنترل پنل یا سنسور دهید و دستورات خود را منتقل می کنید.

اکثریت این مدل ها قابلیت دارند تا بیش از یک ریموت را در اختیار کاربران بگذارند. و به این ترتیب شما می توانید ریموت مربوط به کنترل پنل دزدگیر اماکن خود را در اختیار اعضای خانواده قرار دهید.

 

استفاده از صفحه کلید

در مدل دیگر می توانید با استفاده از کد مختلف و شماره مشخص، آلارم را فعال یا غیر فعال کنید. البته باید گفت صفحه کلید دستگاه به آسانی قابل دسترس نیست و در یک قسمت خاصی از کنترل پنل جاسازی شده اند تا سارق نتواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: ویژگی دزدگیر اماکن خوب چیست؟

 

نوع عملکرد کنترل پنل دزدگیر اماکن به چه صورتی است؟

عملکرد سیستم کنترل پنل دزدگیر منازل بسیار ساده بنظر می آید. همه سیستم کنترل پنل، قابلیت پشتیبانی از چند زون مشخص را دارند. زون به منطقه ای گفته می شود که تحت پوشش و حفاظت چشمی و سنسورها قرار گرفته است.

وقتی که چشمی یا سنسور، حرکت مشکوکی را احساس کند، آن را به سیستم مرکزی اطلاع می دهد. کنترل پنل با توجه به تنظیمات که از قبل برای آن ها تعریف شده است، تشخیص می دهد؟ آیا این حرکت خطرناک محسوب می شود یا خیر؟ و بر اساس آن هشدار یا آلارم گوناگون را فعال می کند.

 

اهمیت نصب دزدگیر منزل به شیوه درست خرید مدل مناسب

درست است که قیمت دزدگیر منازل از اهمیت بالایی برخوردار است، اما نباید این موضع مهم را فراموش کرد که سیستم قرار است از محل کار یا محیط پیرامون شما عزیزان محافظت کند.

همچنین افراد متخصص،  پیشنهاد می کنند در صورتی که تمایل ندارید یک سیستم کنترل پنل با کیفیت برای دزدگیر اماکن خریداری کنید؛ بهتر است از این تصمیم منصرف شوید و به خرید یک پنل مرکزی سیستم محافظتی بد کیفیت و ارزان قیمت راضی نشوید. به دلیل اینکه؛ جدا از قطع شدن های پی در پی سیستم، ریموت نیز ممکن است به خوبی کار نکند، این احتمال وجود دارد که سنسور و چشمی به خوبی عمل نکنند و در بیشتر مواقع هشدار و آلارم اشتباه را فعال کنند. این موضوع علاوه بر این که ما را درگیر تظیمات مجدد تعمیرات پی در پی می کند، ممکن است آسایش همسایگان و اطرافیان را مختل کند.

منظور از دزدگیر تحت شبکه چیست
مشاهده

 

پک دزدگیر منازل

همانطور که متوجه شدید هسته اصلی دزدگیر منزل ارزان، کنترل پنل است. تمام نکاتی را که در این مطلب گفته شد در کنار یک دیگر باعث می شوند که سیستم مرکزی منازل یا همگان پنل مرکزی دزدگیر به قلب سیستم حفاظتی و مهم ترین بخش آن تبدیل شود.

حتما به نکاتی که در این مطلب ذکر شد توجه فرمایید تا در کنار خرید مناسب مدل دزدگیر، بتوانید به بهترین شکل ممکن آن را تا سالیان نگه داری کنید.

یکی از اساسی ترین ابزار برای تامین امنیت در دنیای امروزی استفاده از دزدگیر اماکن می باشد. برای ساخت دزدگیر در شرکت و کار خانه مربوط همچنین برای آگاهی از عملکرد این دستگاه نیاز به آشنایی با علائم در پنل دزدگیر است. اگر خواستید برای تعمیر دستگاه اقدام فرمایید؛ شاید نیاز باشد برای این مطلب اطلاعاتی را به دست آورید.

همناطور که هر سیستم برای خود، دااری یک مغز است. بخش مرکزی و اصلی دزدگیر نیز دارای پنل مشخص ویژه ای است. این پنل دارای چند برد الکترونیکی است که توسط بخش های متفاوت به دزدگیر مرتبط می شود.

در این مطلب روش کار سیستم مرکزی و اهمیت وجود آن را در سیستم دزدگیر گویا کردیم. در پایان امیدوار هسیتم که شما از این مطلب تهایت استفاده را برده باشید.

 

محصولات فایروال در زمینه فروش و نصب سیستم حفاظتی امنیت از سازمان های پیشرو و برتر در کشور است. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات و نصب دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیم کارتی روی کلمه اینجا  کلید کنید تا وارد صفح مربوط به فایروال شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فروش اموال مسروقه

آیا فروش اموال مسروقه جرم است؟

فروش اموال مسروقه، یکی دیگر از جرایمی است که متاسفانه در جامعه های مختلف رواج پیدا کرده ...
ادمین حبیبی
30 فروردین 1402
فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی

فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی

فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی بسیار زیادی بوده یعنی اگر از خانه ای که دارای ...
ادمین حبیبی
06 شهریور 1402
تفاوت اصلی دزدگیر اینترنتی و فایروال

تفاوت اصلی دزدگیر اینترنتی و فایروال

" تفاوت اصلی دزدگیر اینترنتی و فایروال" امروزه دوره زمونه طوری شده که مردم همه چیز را ...
ادمین حبیبی
16 اسفند 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال