چگونه از ورود سارق به منزل جلوگیری کنیم؟

admin
20 آذر 1401
ورود سارق به منزل

ورود سارق به منزل، روش های متفاوت برای جلوگیری از سرقت در منازل وجود دارند که بهتر است آن ها را رعایت کنید. پس در این مطلب با ما همراه باشید.

به چه روش از ورود سارق در منزل جلوگیری کنیم؟

قفل های دیجیتالی و درب ضد سرقت، بهترین انتخاب برای جلوگیری از دزدی می باشند. سرو کله زدن و خراب کردن قفل ها همچنین باز کردن درب های ضد سرقت قوی، زمان زیادی نیاز دارد. کمتر سارقی چنین کاری را می تواند انجام دهد.

اما با این وجود می توان ادعا کرد با داشتن درب ضد سرقت یا قفل های دیجیتالی احتمال اینکه آمار سرقت به صفر برسد وجود دارد. همانجور که روش های پیشگیری از دزدی هر روز در حال تکامل و بروز شدن هستند، علم سارقین هم برای از کار انداختن آن در حال بروز رسانیست.

 

منازل خود را به امان خدا رها نکنید و به یک آشنا بسپارید

این نوع روش بسیار قدیمی و موثر برای جلوگیری از سرقت منزل می باشد، که همچنان جواب می دهد. یکی از مزایای آشنا شدن با یک همسایه، این است که می تواند از ورود و خروج افراد در ساختمان خبر داشته باشد و مراقبت کند. باید گفت، شناخت کامل از همسایگان قبل از این مرحله است و حتما بدانید که چه کسانی همسایه شما هستند، بهتر است مراقب افراد محیط پیرامون خود باشید و به آن ها اطمینان داشته باشید.

 

دزدان را وسوسه نکنید!

نگهداری از هر وسیله ارزشمند مثل قرار دادن اسکوتر، دوچرخه یا ماشین در محوطه دپارتمان، بسیار وسوسه انگیز می باشد. لطفا دزدان را وسوسه نکنید همچنین اشیاء هایی که از لحاظ قیمتی ارزش دارند را در معرض دید قرار ندهید.

 

با دزدگیر شرکت فایروال یک قدم از  سارق جلوتر باشد.

 

به قبض و برگه های تبلیغاتی حواستان باشد

قبل از اینکه بخواهید به مسافرت بروید بهتر است خانه خود را به یک همسایه و آشنا بسپارید و برگه تبلیغاتی را از لای درب بردارید. این موضوع یک نوع ترفندی می باشد، که سارق با گذاشتن برگه های متفاوت لای درب، متوجه خواهد شد که کسی درب خانه را باز می کند یا خیر.

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر
مشاهده

این نوع ترفند ها را در روش های مختلف انجام می دهند، برای مثال: روی قفل ها چسب می زنند و بعد از مدتی آن را چک می کنند، اگر برداشته نشده بود، همان خانه را برای سرقت انتخاب می کنند.

 

درخت های اطراف منزل را کوتاه کنید

درختچه های بزرگ که نزدیک درب های ورودی منزل کاشته شده اند، بهترین جا برای پنهان و کمین کردن سارق است که به راحتی بتواند وارد خانه شما عزیزان شوند. کوتاه یا هرس کردن درختچه ها در حالت استاندار یکی از کارهایی است نباید آن ها را از قلم بیندازید.

 

کلید یکی دیگر از راه نفوذ سارق به خانه ها است

وقتی که کلید را در خارج از خانه برای افراد خانواده پنهان می کنید، باید به این موضوع فکر کرده باشید ممکن است شخص دیگری کلید را پیدا کند و آن را بردارد. بهتر است بدانید قرار دادن یک کلید یدک در زیر جاکفشی، گلدان یا زیر کفش جاهایی است که اول دزد آن را چک می کند. پس بهتر می باشد برای  پنهان کردن کلید مقداری خلاق باشید و از روش های قدیمی کلیشه ای استفاده نکنید. اگر کلید منزل و یدک را گم کرده اید بهتر است هرچه سریع تر قفل درب را تعویض کنید.

 

روشن نگه داشتن چراغ های منزل برای جلوگیری از دزدی خانه

یک راه دیگر برای جلوگیری از سرقت منزل، روشن نگه داشتن لامپ خانه است. اگر به این نتیجه رسیده اید برای مدتی خانه خود را ترک کنید، حتما یک چراغ کم مصرف روشن نگهدارید. با این ترفند شاید دزد فکر کند شخصی در خانه است و دست از پا خطا نکند.

 

ورود سارق به منزل

برنامه سفر خود را جار نزنید

در این روزها با فراگیر شدن فضای مجازی تمام آشنایان و دوستان از برنامه یک دیگر با خبر می شوند. که شخص با چه کسی در فلان تاریخ، کجا بوده و شام چی خورده است؛ حالا به این موضوع فکر کنید که در این زمینه دشمنانی دارید که منتظر یک فرصت خوب هستند و خبر دارند که شما به مسافرت رفته اید. این افراد برای اینکه به خانه و اموال شما آسیب برسانند، بهترین فرصت را پیدا می کنند. پس بهتر است در راستای پیشگیری از سرقت منزل، به جزء افراد مطمئن که نسبت به آن ها شناخت دارید، دیگران را از قضیه سفرتان مطلع نکنید تا دلهره این اتفاقات را نداشته باشید.

پدال اعلام سرقت چیست؟
مشاهده

 

از دزدگیرهای فایروال استفاده نمایید

یک سیستم ضد سرقت می تواند کاملا لایه دفاعی برای امنیت منازل باشد، دزدگیر اماکن از انواع و قیمت بسیار متفاوتی برخوردار هستند. دزدگیرهای ساده: مانند آژیر از طریق هشدار محلی، صاحب خانه را مطلع می کند.

دزدگیرهای جدید از سیستم تلفن کننده سیم کارتی برخوردار می باشند، که بهترین گزینه برای انتخاب هستند. باید گفت این نوع دزدگیرها از طریق خط تلفن ثابت امکان تماس با شماره های ضروری را دارند. اما نکته ای که وجود دارد، در زمان قطع شدن سیم های تلفن، سرویس دهی آن ها متوقف می شود و عملکرد مفیدی نخواهند داشت. بهترین کار این است که از دزدگیرهای سیم کارتی استفاده نمایید و کاملا قابل اطمینان هستند.

 

 

از پرده های هوشمند استفاده نمایید

اگر دوست دارید در زمان های خاص پرده منزل شما کنار برود همچنین یک نشانه برای سارق باشد، که اعضای خانواده در  منزل حضور دارند می توانید از رله های فایروال استفاده نمایید.

 

از نرده و حصار استفاده کنید

این حصارها در شکل و قیمت های مختلف وجود دارند. اما بهتر است برای امنیت خانه هزینه کنید و نرده حفاظتی با ظاهر زیبا و متفاوت که راحت خم نمی شوند انتخاب فرمایید. اصلا نگران به هم خوردن نمای منزل نباشید، تنوع زیاد در این نرده ها، انتخاب شما عزیزان را آسان تر می کند.

ناگفته نماند که این نوع حصارها ارتفاع بسیار مناسبی دارند  به شکلی که نتوان از آن ها رد شد و از روی آن ها پرید.

 

 به هر فردی اطمینان نکنید

باید بدانید که بسیاری از دزدان در نقش یک فرد آشنا از درب ورودی ساختمان رد و وارد ساختمان می شوند. برای پیشگیری از انتخاب سرایدار و نیرو های خدماتی، نگهبان بسیار دقیق باشید و از تمام نکته ها را بررسی فرمایید. اعتماد کردن به شخصی که خود را جای مامور آب و برق … می گذارد، یکی دیگر از موارد هایی می باشد که سارق می تواند به راحتی وارد ساختمان شود. به هیچ عنوان به افراد غریبه که خود را جای ماموران برق و گاز می زنند اعتماد نکنید. یا حتی برای همسایگان و واحد های دیگر که با آن ها آشنا نیستید درب را باز نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

منظور از رسیت کردن دزدگیر اماکن

منظور از ریست کردن دزدگیر اماکن چیست؟

ریست کردن دزدگیر به دو صورت است، اول باید بدانید که پسورد را می خواهید ریست کنید ...
admin
24 آبان 1401
رابطه دزدگیر اماکن با اینترنت اشیا

رابطه دزدگیر اماکن با اینترنت اشیا

تکنولوژی جدید که امروزه خیلی مورد استقبال قرار گرفته است : IOT، خیلی ها نیز راجب رابطه ...
ادمین حبیبی
16 اسفند 1401
مزایا نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟

امروزه با زیاد شدن سارقین و سرقت آن ها از منازل و اماکن دیگر سبب شده افراد ...
admin
17 مهر 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال