رابطه دزدگیر اماکن با اینترنت اشیا

ادمین حبیبی
16 اسفند 1401
رابطه دزدگیر اماکن با اینترنت اشیا

تکنولوژی جدید که امروزه خیلی مورد استقبال قرار گرفته است : IOT، خیلی ها نیز راجب رابطه دزدگیر اماکن با اینترنت اشیا سوال دارند!! در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم، اما لازمه ادامه مطلب بر این بوده که شما بدانید اینترنت اشیا به چه معنی بوده! آیا وجودش برای سیستم حفاظتی خوب است یا خیر؟؟

 

اینترنت اشیا چیست

به زبان ساده بخواهیم بگوییم، متصل شدن همه دستگاه ها به اینترنت بوده. در واقع این سیستم به شما امکان می دهد که بتوانید از راه دور به کمک اینترنت اشیا خود را مدیریت کنید. یک مثالی برای شما می زنیم تا قشنگ این مطلب برایتان جا بیافتد.

همه ما در منزل یخچالی داریم، حالا فرض کنید همین یخچال به یک سرور ابری متصل باشد، حال این سرور ابری نیز به یک فروشگاه وصل باشد. اگر در یخچال شما به فرض مثال پنیر تمام شود، لازم نیست شما به فروشگاه بروید خود یخچال پنیر را سفارش داده و برایتان ارسال می شود. IOT یه همچین شکلی بوده.

 

رابطه دزدگیر اماکن با اینترنت اشیا

دزدگیر های امروزی فایروال مبتنی بر این سیستم نیستند. چرا؟ در ادامه به این چرا جواب خواهیم داد اما باید بدانید که دزدگیر اماکن یک سیستم امنیتی بوده یعنی شما محل کار، منزل و… را به این امید ترک می کنید که مکان شما در امنیت باشد. حال بستر اینترنت هم یک بستری بوده که همه ما از جمله هکر ها با آن در ارتباط هستند. پس اگر ما یک اینترنت امن نداشته باشیم آیا می توانیم دزدگیر منزل خود را به آن متصل کنیم.

بله اشیا مانند یخچال چیز امنیتی نبوده، حتی هک بشود نیز مشکل خاصی به وجود نمی آید، اما هک شدن سیستم امنیتی به این معنا بوده که حتی یخچال در خانه شما نیز امکان دارد به سرقت برود.

دزدگیر اماکن چه کارایی دارد؟
مشاهده

پس در مرحله اول سیستم های دزدگیر اماکن باید به یک اینترنت امنی متصل باشند. شرکت فایروال این بستر را نیز دارد فراهم می کند، یعنی در آینده های نزدیک سیستمی تولید می شود که شما با خیال راحت از آن در بستر اینترنت استفاده می کنید و خیالتان راحت بوده که سیستم ما هک نمی شود.

سیستم های جدیدی آماده که خود را مبتنی بر اینترنت می دانند اما باید تعمل کنید آیا این سیستم ها امنیت کافی را دارند. وقتی شرکتی نتواند دزدگیر اماکن خود را از نظر امنیت تضمین کند چگونه می تواند امنیت خریداران را تضمین کند؟

 

اینترنت اشیا چه تاثیری بر عملکرد دزدگیر دارد؟

هوشمند سازی خیلی قابلیت ها به اشیاء اضافه می کند، در واقع می توان گفت همین هوشمند سازی نیز رکن اصلی IOT بوده. تکنولوژی اینترنت اشیا نه تنها راندمان را افزایش می دهد بلکه پیچیده ترین اقدامات نیز مانند جراحی پزشکی نیز با ربات ها انجام شود.

 

 

دزدگیر-اماکن-و-اینترنت-اشیا

 

نگرانی ها راجب اینترنت اشیا در خانه

هر زمان که فناوری جدیدی به میان می آید نگرانی های نیز با خود می آورد.  از آنجایی که این فناوری داده های زیادی را به اشتراک می گذارد می توانیم راجب امنیت آن نگرانی هایی داشته باشیم. با وجود اینکه خیلی از برند ها خود را بر پایه IOT می دانند اما اینکه همه موارد یکپارچه کار کنند می تواند مشکل دشواری باشد.

اما با اینحال این تکنولوژی آینده ای روشن دارد. با متصل شدن دستگاه ها، امکانات برای نوآوری بی پایان بوده. از کنترل کردن دما، امنیت تا سرگرم شدن در منزل همه این ها باعث شده فناوری اینترنت اشیا زندگی را برای ما راحت تر کنند.

 

کاربرد های اینترنت اشیا

خودرو های هوشمند : این خودرو ها تقریبا الان نیز آمده اند، که می توانند از طریق سنسور هایی محیط اطراف را شناسایی کنند. همچنین این ماشین ها می توانند خیلی اطلاعات را در اختیار راننده قرار بدهند.

8 مکان مخفی برای وسایل با ارزش
مشاهده

سیستم بازیافت : همه ما می دانیم زباله یک معضل برای همه شهر ها بوده، جمع آوری زباله و تفکیک آن ها مهم ترین کار بازیافت بوده. با پیروی از این سیستم میزان زباله ها تا 80 درصد کاهش خواهد یافت. هم چنین آلودگی ها نیز کاهش می یابد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فروش اموال مسروقه

آیا فروش اموال مسروقه جرم است؟

فروش اموال مسروقه، یکی دیگر از جرایمی است که متاسفانه در جامعه های مختلف رواج پیدا کرده ...
ادمین حبیبی
30 فروردین 1402
خانه هوشمند

6 راهکار برای جلوگیری از هک شدن خانه هوشمند

خانه هوشمند مگر قابلیت هک شدن را دارد؟ این سوال ذهن اکثریت افراد را درگیر خود کرده. ...
ادمین حبیبی
25 مهر 1402
سنسور ضربه در دزدگیرها

فرق سنسور ضربه در دزدگیرها

فرق سنسور ضربه در دزدگیرهای منازل و دزدگیر خودرو در چیست! این دو تجهیزات از نظر اسمی ...
ادمین حبیبی
10 اردیبهشت 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال