8 مکان مخفی برای وسایل با ارزش

ادمین حبیبی
28 فروردین 1402
مکان مخفی برای وسایل با ارزش

 8 مکان مخفی برای وسایل با ارزش در منازل که باید بدانید، اکثریت افراد هیچگاه فکر نمی کنند مورد سرقت سارقین در منزل یا اماکن های عمومی قرار بگیرند. همچنین نکات ایمنی برای نگهداری و جلوگیری از اموال خود در مقابل سرقت سارقین را رعایت نکرده و همیشه برای مخفی کردن اشیاء های با ارزش مانند: اسناد و مدارک، طلا و جواهرات و … درحال دوندگی هستند و ذهنشان به شدت درگیر می باشد. در کل می توان گفت این موضوع برای برخی از خانواده ها جزء اصلی ترین دغدغه فکری بوده.

اگر می خواهید از ورود سارق جلوگیری نمایید بهتر است سیستم حفاظتی را برای منزل خود تهیه نمایید و برای شناخت همچنین انتخاب بهترین سیستم حفاظتی مطلب بهترین دزدگیر اماکن ایرانی را مطالعه نمایید.

 

شناخت مکان مخفی برای وسایل با ارزش

 

1- مخفی کردن اشیاء با ارزش در دریچه کولر

برخی از افراد وسایل با ارزش خود را در دریچه کولر قایم می کنند و به این فکر هستند که کسی به آنها دسترسی ندارد. اما بر خلاف تمام تصوراتشان قایم کردن اشیاء با ارزش در دریچه کولر بسیار اشتباه می باشد. زیرا بیشتر سارقین اولین جایی که دنبال آن می گردند دریچه کولر است.

 

2- قایم کردن دست کلید با استفاده از آهن ربا

بعضی از افراد با استفاده از چسب های حرارتی، آهنربا را به دسته کلید منزل خود می چسبانند و بعد کلید را در مکانی دور از چشم دیگران، داخل دریچه هایی می گذارند که آهنربا قدرت چسبیدن به آن را داشته باشد. البته لازم به ذکر است، این روش فضای ناامنی برای محیط پیرامون می سازد. به دلیل اینکه آهنربا قدرت نگه داشتن وزن کلید را ندارد. یا از سوی دیگر ممکن است، افراد سود جو از این موضوع با خبر شوند و زمانی که صاحب منزل کلید را جاساز می کند و با خیال راحت به بیرون می رود، سارق بعد از رفتن صاحب منزل با برداشتن کلید وارد منزل می شود و به آسانی وسایل را به سرقت می برد.

چند راه برای حل آسیب روانی بعد سرقت از منزل
مشاهده

 

3- مخفی کردن اشیاء در پشت ساعت

بعضی از افراد وسایل با ارزش خود را در پشت ساعت دیواری پنهان کرده و فکر می کنند اشیاء را در بهترین مکان ممکن مخفی کرده اند. پشت ساعت شاید برای قایم کردن وسایل های کم ارزش مناسب باشد اما برای اشیاء های با ارزش مانند طلا یا اسناد و مدارک به هیچ عنوان مناسب نیستن. به دلیل اینکه سارق هنگام ورود به خانه اولین جایی رو که مورد بررسی قرار می دهد، پشت ساعت یا تابلوها است.  

 

4- پنهان کردن پول در گلدان

در گذشته افراد پول های خود را در خاک گلدان یا پتو و بالشت ها جاسازی می کردند و با خیال راحت به مسارفت یا مهمانی چند ساعته می رفتند. اما امروزه با بالا رفتن هزینه ها، پنهان کردن پول در گلدان یا پتو و بالشت مناسب نمی باشد به دلیل اینکه سارق قبل از دزدی، محیط پیرامون خانه را مورد بازرسی قرار می دهد، و ممکن است متوجه این قضیه شود.

 

مکان مخفی برای وسایل با ارزش

 

5- پنهان کردن وسایل با ارزش در آشپزخانه

مکان های بسیار زیادی را می توان در آشپزخانه پیدا کرد که برای پنهان کردن وسایل های با ارزش، اما با اطمینان می توان گفت اصلا مکان امنی، برای پنهان کردن و سایل با ارزش نیست.

 بعضی از افراد جواهرات خود را در کیسه پلاستیکی قرار می دهند و آن را در فیریزر یخچال یا در قوطی کنسرو پنهان می کنند که این ترفند بسیار قدیمی می باشد و همه سارقین از این موضوع باخبر هستند همچنین دومین جایی که سارق به سراغ آن می رود آشپزخانه است.

 

6- قایم کردن وسایل با ارزش در کتابخانه

اکثریت افراد در منازل خود دارای کتابخانه های بسیار بزرگ هستند. که در برخی از کتاب ها شکاف هایی ایجاد کرده اند و وسایل با ارزش خود را در درون کتاب جاگذاری کرده اند. شاید در نگاه اول کتابخانه جای امنی به نظر برسد، اما ممکن است مهمان سود جو با دیدن کتابخانه به وج بیاید و کتابی را انتخاب کند که شما وسایل با ارزش خود را در آن جاگذاری کرده اید و با دیدن طلا یا جواهر، به صورت مخفیانه آن را بردارد و شما از همه جا بی خبر هستید.

دستکاری و قطع کردن دزدگیر
مشاهده

 

7- قایم کردن اشیاء در جیب و لباس های قدیمی

برخی از افراد، اشیاء با ارزش را در لباس های قدیمی خود قایم می کنند. و حتی ممکن است بعد از گذشت چند ماه از یادشان برود که جواهرات را در لباس جاساز کرده اند و آن را دور می اندازند یا به افراد دیگر می بخشند و بدون آنکه سارق وارد منزلش بشود، جواهرات خود را از دست می دهد.

 

8- مخفی کردن اشیاء در اتاق کودک

 اتاق کودکتان ممکن است از دیگر مکان مخفی برای وسایل با ارزش منزلتان امن تر باشد. زیرا سارق وقت کمتری برای گشتن در اتاق کودک می گذارد به همین دلیل می توان گفت امنیت اتاق کودک از دیگر مکان ها در خانه مانند: آشپزخانه، کمد و …  می تواند از امنیت بیشتری برخوردار باشد. زیرا در اتاق کودک تعداد زیادی اسباب بازی وجود دارد اما به طور قطعی نمی توان گفت امنیت بسیار بالایی دارد وبا خیال راحت می توانند از اموال با ارزش خود نگهداری کنند.

 

سخن آخر

با توجه به قیمت و بالا رفتن ارزش طلا و جواهرات، نگهداری  و محافظت از آن ها در خانه می تواند برای صاحب منزل سخت و دشوار باشد. و به طور قطعی می توان گفت سارقین گوش به زنگ هستند تا از اموال شما سوء استفاده کنند. شرکت فایروال درحال تولید نوع های مختلف سیستم حفاظتی است که به راحتی می تواند از ورود غیر مجاز سارق به منزلتان جلوگیری کند و دست سارق را رو می کند.

بنابراین با خرید دزدگیر فایروال، می توانید امنیت و آرامش را به منزلتان باز گردانید و با خیال آسوده از اموالتان محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معایب دزدگیر چینی

معایب دزدگیر اماکن چینی

معایب دزدگیر اماکن چینی، از گذشته تا کنون امنیت خانواده و اماکن، جز دغدغه اصلی سرپرست خانه ...
ادمین حبیبی
24 اسفند 1401
طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن

طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن

تقسیم بندی دزدگیر اماکن به چه معناست؟ دزدگیر اماکن نقش ویژه ای در امنیت خانه دارد. این ...
admin
12 دی 1401
منازل در معرض سرقت

منازلی که در معرض سرقت هستند

"منازل در معرض سرقت" خانه هایی در معرض سرقت قرار می گیرند که از محیط پیرامون بسیار ...
ادمین حبیبی
14 اسفند 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال