طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن

admin
12 دی 1401
طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن

تقسیم بندی دزدگیر اماکن به چه معناست؟ دزدگیر اماکن نقش ویژه ای در امنیت خانه دارد. این سیستم امنیتی را بر اساس فاکتورهای متنوعی طبقه بندی و دسته بندی می کنند. تقسیم بندی دزدگیر منزل  یکی از مهم ترین عامل، در انتخاب و خرید مطمئن است.

 

تقسیم بندی دزدگیر اماکن

از قدیم تا الان، تامین امنیت منزل به عنوان یک دغدغه مهم در زندگی بشر مطرح شده است. و انسان دائما به دنبال راه برای آرامش ذهنی خود است. به تدریج وسیله های متفاوت مثل کلید و قفل طراحی و تولید شده اند که افراد برای ایجاد امنیت از آن استفاده می کنند. امروزه دزدان نحوه باز کردن انواع کلید و قفل را آموخته اند و به راحتی دست به سرقت می زنند. به همین دلیل روز به روز شاهد پیشرفته شدن و بالا رفتن میزان امنیت هستیم. طراحی و ساخت دزدگیر ها به مقدار زیادی توانسته خیال افراد را از بابت امنیت راحت کند. در ادامه این مطلب می خواهیم درباره تقسیم بندی دزدگیر اماکن صحبت کنیم.

دزدگیر اماکن دارای سیستم مرکزی است که سیگنال مربوطه را دریافت و ارسال می کند. وجود مدار الکترونیکی در سیستم مرکزی باعث می شود تا وظایف بسیار مهم توسط آن انجام شوند. این مدار دارای دو بخش، به نام قسمت اصلی و تلفن کننده است. در قسمت اصلی شاهد دریافت سیگنال و امواج هایی که به زون متفاوت متصل می شوند.

سیستم تلفن کننده یکی از مهم ترین قسمت دزدگیر منزل است. بعضی از دزدگیرها دارای سیستم تلفن کننده هستند که می توان در زمان بروز حادثه و خطر با شماره ذخیره شده در حافظه خود تماس برقرار می کند. کار نی تواند شماه اعضای خانواده، مراکز پلیس و آتش نشانی را در حافظه آن ذخیره کنند.

 

بخش های مهم در تقسیم بندی دزدگیر اماکن

 

انواع پک دزدگیر فایروال چه بخریم؟
مشاهده

تعداد و نوع زون ها

زون ها نقش بسیار مهمی در امنیت سیستم دزدگیر دارند، و دارای دو مدل بی سیم، باسیم هستند که در بازار عرضه شده اند. و می توانید آن ها را بر اساس نیاز و بودجه خود خریداری فرمایید. ولی پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از زون بی سیم فایروال استفاده نمایید. به دلیل اینکه برای نصب زون باسیم حتما باید کابل کشی انجام شود. معمولا سارقین اولین کاری که در زمان ورود انجام می دهند قطع کابل است. اگر شما عزیزان از زون بی سیم استفاده کنید نه تنها نیاز به کابل کشی ندارید بلکه دزد متوجه حضور زون در محیط پیرامون شما نخواهد شد.

 

تقسیم بندی دزدگیر اماکن

 

مدل سیستم تلفن کنند

وجود سیستم تلفن کننده در دزدگیر اماکن بسیار مهم می باشد. دستگاه تلفن کننده برای کاربر بسیار گسترده و پر اهمیت است. و در زمان سرقت یا هر گونه خطر با شماره تلفن های مه از قبل بر روی آن تعریف شده است تماس میگیرد و پیامکی را که از قبل ضیط شده است را پخش می کند و این مورد وظیفه اصلی سیستم

دستگاه تلفن کننده به طور کلی به دو دسته، معمولی و سیمکارتی تقسیم می شوند. البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه از لحاظ برند، مدل و… دارای انواع مختلفی است.

 

سیستم تلفن کننده با خط ثابت

دزدگیر که دارای سیستم تلفن کننده با خط ثابت هستند. می توانند از طرف این خط با شماره تلفن که در حافظه دستگاه ذخیره شده است تماس بگیرد. همچنین شما می توانید با برقراری تماس با دزدگیر از امنیت محل مطمئن شوید. یکی دیگر از معایبی که این نوع سیستم تلفن کننده دارد، احتمال بریدن کابل توسط دزد است و در این صورت امکان برقراری تماس از بین خواهد رفت.

 

سیستم تلفن کننده سیم کارتی

تلفن کننده سیم کارتی از امنیت بیشتری نسبت به نوع خط ثابت بر خوردار است. به دلیل اینکه فاقد کابل است و سارق به هیچ عنوان نمی تواند به  سیم کشی دزدگیر دسترسی پیدا کند.دزدگیر سیمکارتی، شماره تلفن مورد نظر را در حافظه خود ذخیره می کند و در مواقع لازم با کابر تماس می گیرد، همچنین صاحب دستگاه می تواند با ارسال پیامک از وضعیت امنیت محیط پیرامون با خبر شود.

راه های محافظت از رستوران در برابر آتش سوزی
مشاهده

 

سیستم تلفن کننده تلفیقی

در زمان تقسیم بندی دزدگیر خانه باید بگوییم که در بعضی از مدل ها شاهد وجود سیستم تلفن کننده تلفیقی هستیم. به این منظور که شما می توانید به طور همزمان از سیم کارت و خط ثابت استفاده کنید. البته می توانید فقط یکی از آن ها را فعال کنید.

 

تقسیم بندی دزدگیر منزل چیست؟

 

خروجی فرمان رله

خروجی رله یکی از مواردی است که تقسیم بندی دزدگیر منزل بر اساس آن انجام می شود. در بعضی از دزدگیر ها این قابلیت وجود دارد،  که به وسیله آن کنترل لوازم برقی مانند: سیستم روشنایی و گرمایشی و کنار زدن پرده های منزل را برعهده دارد. خروجی رله جزء مواردی است که می توان آن را از راه دور کنترل کرد و به نوعی تنظیم شده اند که همزمان،  با هشدار آژیر دزدگیر فعال می شود.

برای مثال: اگر چراغ خانه خاموش شده است و دزد به محل آمده همزمان با فعال شدن آژیر شاهد روشن شدن چراغ منزل هستیم. این امر کمک زیادی به شناسایی و دستگیر دزد می کند.

 

مجزا کردن سیستم زون ها

همانطور که در پاراگراف بالا توضیح دادیم دزدگیر اماکن و منزل دارای انواع زون است. و قابلیت تفکیک پذیری را دارند. یعنی هر نقطه از خانه را به یک زون اختصاص دهید و بر اساس همان مکان تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

برای مثال: در آشپزخانه و اتاق سنسور1 و 2 را فعال کنید تا در زمان بروز آتش سوزی هشدار دزدگیر به صدا در بیاید و در مکان دیگر کنار پنجره سنسور 4 و 3 نصب کنید تا در صورت شکست شیشه آژیر دزدگیر فعال شود.

 

قابلیت شنیدن صدای محیط پیرامون از راه دور

امروزه در طراحی جدید دزدگیر اماکن، امکانات بروزی وجود دارد که می توان در زمان خرید به آن ها توجه فرمایید. قابلیت صدای محیط از راه دور، این ویژگی کمک می کند تا در زمانی که شما از منزل دور هستید و مدت زمان زیادی در خانه حضور ندارید با برقراری تماس تلفنی با سیستم تلفن کننده دزدگیر صدای محیط را بشنوید. این مدل دزدگیر دارای میکروفون هستند و به شما عزیزان کمک می کنند تا از امنیت محیط اطمینان حاصل کنید.

4 پاسخ به “طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن”

  1. احسان گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    در حالت پارت بندی زون ها
    امکانش هست با ریموت مدیر یک که زون های شماره یک و دو رو کنترل میکنه
    زون های شماره سه و چهار رو نیز که مربوط به ریموت دو میشه کنترل کرد
    ممنون

  2. محمد علی صادقی گفت:

    سلام در سیستم تلفیقی،اگه یک زون تحریک شد،و خط تلفن ثابت توسط فرد مهاجم قطع شده باشد،ایت دستگاه با مدیر یا رییس تماس نخواهد گرفت،ممنون

    • ادمین حبیبی گفت:

      سلام و قت بخیر.
      در صورت داشتن دزدگیر سیم کارتی به محض تحریک شدن از طریق سیم کارت با مدیر یا رئیس تماس گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دزدگیر در خانه ای که حیوان خانگی دارد

داشتن دزدگیر برای افرادی که حیوان خانگی دارند؟

"دزدگیر در خانه ای که حیوان خانگی دارد"همیشه یکی از دغدغه افرادی که دوستدار حیوان خانگی هستند ...
ادمین حبیبی
04 بهمن 1401
کلید خانه گم شد

کلید خانه گم شده باید چه کار کنم؟

ممکن است تا به حال شما هم این مورد را تجربه کرده باشید، این مطمئنا می تواند ...
ادمین حبیبی
10 اردیبهشت 1403
کاهش مصرف انرژی با دزدگیر

کاهش مصرف انرژی با دزدگیر اماکن

"  کاهش مصرف انرژی با دزدگیر " امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی یک مفهوم عام دارد. ...
ادمین حبیبی
22 مرداد 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال