فرق سنسور ضربه در دزدگیرها

ادمین حبیبی
10 اردیبهشت 1402
سنسور ضربه در دزدگیرها

فرق سنسور ضربه در دزدگیرهای منازل و دزدگیر خودرو در چیست! این دو تجهیزات از نظر اسمی به یک دیگر نزدیک می باشند، اما دارای وظایف کاملا متفاوتی هستند. که گاهی اوقات افراد با شنیدن اسم سنسور ضربه دچار اشتباه می شوند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم درباره فرق سنسور ضربه در دزدگیر اماکن و دزدگیر خودرو  صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

 

 فرق سنسور ضربه در دزدگیرها منازل و دزدگیر خودرو

سنسور یا همان حسگر، با توجه به اطلاعاتی که برای آن تعریف شده است کارایی دارد و وظایف خود را به درست انجام می دهد و افراد را از خطر و خرابی آگاه می سازد.

 

نحوه کار سنسور ضربه دزدگیر اماکن

بعضی از سنسورها به ضربه یا لرزش حساس هستند، که به آنها سنسور ضربه یا شوک سنسور دزدگیر اماکن می گویند. مقدار حساسیت حسگر ضربه دزدگیر اماکن بسیار متفاوت بوده، و بستگی به کاربر دارد که چه میزان حساسیت برای حسگر تعریف کرده، تا بعد از دریافت ارتعاشات، خطر را به پنل مرکزی دزدگیر ارسال  کند و صاحب اموال را از خطر آگاه سازد.

برای مثال: تصور کنید که سارق قصد ورود غیر مجاز به محیط پیرامون شما دارد، و با شکستن شیشه یا خراب کردن درب و دیوار وارد محیط پیرامون شما می شود.

در این زمان سنسور ضربه خطر را احساس کرده و به دستگاه مرکزی، پیام خطر ارسال می کند، در این بین دزدگیر اماکن شروع به آژیر کشیدن می کند. حتی اگر دزدگیر قابلیت ارسال پیامک و تماس را به مالک منزل یا محل کار را داشته باشد، با شماره هایی که از قبل روی حافظه سیستم حفاظتی تعریف شده، خطر را از طریق تماس و sms  ارسال می کند.

 

نحوه کار سنسور ضربه دزدگیر خودرو  

نحوه کار سنسور ضربه دزدگیر خودرو به این صورت می باشد که، میزان لرزش های وارد شده به موتور اتومبیل را اندازه و بررسی می کند. این سنسور، بسیار کوچک بوده که به صورت نامحسوس روی سطوحی، که قابل ضربه بوده قرار می گیرد و در صورت حرکت ناگهانی، زنگ هشدار ارسال و آن را فعال می سازد.

تفاوت بلندگو و آژیر دزدگیر اماکن در چیست
مشاهده

واکنش این سنسور به صورت لحظه ای و حیرت انگیز بوده، همچنین دارای صدای سیگنال بسیار بلند بوده، که این موضوع باعث شده سارق هرچه زودتر از اتومبیل دور شود.

این سنسور به دو حالت عمل می کند.

حالت اول: به صورت هشدار بوده و زمانی فعال می گردد که وسیله نقلیه با ضربه و لمس کردن قسمتی که سنسور بر روی آن نصب شده؛ با ارسال کردن چندین بوق پی در پی کوتاه که با چراغ های چشمک زن خودرو ترکیب شده و عکس العمل نشان می دهد.

حالت دوم: زمانی که شوک سنسور در حالت هشدار دهنده باشد، در صورت وارد شدن نیرو بسیار به ماشین، فعال می گردد. برای مثال: سارق شیشه خودرو را بشکند و سعی می کند خودرو را به سرقت ببرد، در این زمان شوک سنسور سیگنال فوری به کنسول ارسال می کند و بوق بلند که به صورت مداوم بوده به صدا در می آید. 

شوک سنسور دزدگیر خودرو به راحتی می تواند ضربه و تداخل تصادفی را شناسایی کند، همچنین به کنترل دو ناحیه مجهز می باشد. به این صورت که دارای یک سیستم داخلی بوده که می تواند تاثیرات را شناسایی کند.

این سنسور بسیار ارازن قیمت بوده و نصب بسیار آسانی دارد، اما مشکل بزرگ آن حساسیت بالا به لرزش بوده. که با کوچکترین لرزش یا صدا جانبی هشدار رعد و برق یا هر نوع صدای دیگر واکنش نشان می دهد. همچنین بر دمای بیرون حساس بوده که با کاهش، افزایش دما محیط پیرامون واکنش نشان می دهد.

 

محل قرارگیری سنسور ضربه دزدگیر اماکن

همانطور که در 2 پاراگراف بالا اشاره کردیم، سنسور ضربه دزدگیر اماکن با دریافت لرزش یا ضربه فعال شده و خطر را به دستگاه مرکزی یا پنل دزدگیر ارسال می کند.

سنسور ضربه دزدگیر اماکن را در مکان هایی که احتمال تخریب توسط سارق وجود دارد مانند: دیوار، پنجره ها و سقف یا حتی مکان هایی با عملیات مثل کنده کاری وجود دارد، می توان نصب کرد. از سوی دیگر سنسور ضربه تنها در زمان دریافت لرزش فعال می شود، و بهتر است آن را در همه پنجره های محیط منزل و محل کار تهیه کرد تا امنیت را افزایش دهد.

پدال اعلام سرقت چیست؟
مشاهده

سنسور ضربه در دزدگیرها

 

محل قرارگیری سنسور ضربه دزدگیر خودرو

درباره نصب سنسور ضربه دزدگیر خودرو بین کارشناسان اختلاف نظری بسیار بوده. برخی عقیده دارند که شوک سنسور را بر روی بخش آهنی خودرو نصب و محکم بسته شود تا در زمان لرزش های بیرونی واکنش سریع نشان ندهد.

اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند هستند که نصب حسگر روی آهن، کار بسیار اشتباهی بوده زیرا قادر نیست سیگنال ها را به طور صحیح دریافت کند. و در مقابل واکنش ها ضعیف عکس العمل نشان می دهد.

ولی به نظر می رسد کارشناسان اخیرا به این نظر رسیده اند، شوک سنسور را در زیر داشبورد خودرو نصب کنند، تا نتایج خوبی به همراه خود داشته باشد و بهتر عمل کند.

 

تنظیم شوک سنسور در دزدگیر اماکن و دزدگیر خودور

تنظیم شوک سنسور دزدگیر خودرو

در صورتی که تخصص کافی ندارید، باید آن را به یک سرویس کار جهت پیگیری سنسور بسپارید. اما اگر دسترسی به سرویس کار ندارید، می توانید اقداماتی انجام دهید.

ابتدا بهتر است بدانید شوک سنسور در کدام قسمت اتومبیل نصب شده. زمانی که خودرو، به زنگ هشدار داخلی مجهز باشد،مکان قرار گیری حسگر در دفترچه راهنما خودرو مشخص است. پیچ گوشتی را مطابق به دفترچه ارائه شده، بچرخانید. با این کار می توانید حساسیت دستگاه را کمتر و بیشتر کنید.

در برخی از سنسورها دو عدد پیچ وجود دارد که اولی برای ضربات سبک و دومی برای ضربه های بسیار سنگین می باشد.

 

تنظیم شوک سنسور دزدگیر اماکن

بهتر است برای تنظیم شوک سنسور دزدگیر فایروال، تکنیسین و نصابان وارد عمل شوند به دلیل اینکه این سنسور دارای حساسیت بسیار بالایی بود و یک اشتباه باعث می شود، حسگر، هشدار کاذب برای پنل مرکزی دزدگیر ارسال کند.

اما در کل بهتر است سنسور ضربه را بر روی دیوار در یا درب تنظیم و نصب کنید تا از بروز هر گونه خطا جلوگیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تقویت صدای آژیر دزدگیر

تقویت صدای آژیر دزدگیر امکان پذیر بوده

تقویت صدای آژیر دزدگیر از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد؛ به دلیل اینکه صدای آژیر یکی ...
ادمین حبیبی
07 آبان 1402
دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم

دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم

دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم، این سوالی است که ذهن همه افراد را درگیر خود کرده، ...
ادمین حبیبی
13 اسفند 1402
طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن

طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن

تقسیم بندی دزدگیر اماکن به چه معناست؟ دزدگیر اماکن نقش ویژه ای در امنیت خانه دارد. این ...
admin
12 دی 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال