چگونه با سارقین برخورد کنیم

ادمین حبیبی
22 اسفند 1401
چگونه با سارقین برخورد کنیم

وقتی با سارق روبه رو می شویم، نمی دانیم باید چه اقدامی انجام دهیم، مضطرب می شویم و حتی ممکن است کار خطایی از ما سر بزند. پس سوال پیش می آید که چگونه با سارقین برخورد کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید که هم راجب برخورد با دزد و هم راجب اشتباهاتی که ممکن است از ما سر بزند صحبت کنیم.

 

چگونه با سارقین برخورد کنیم

برای خیلی از ما پیش آمده که وقتی از کوچه های خلوت می گذریم احساس می کنیم هر لحظه ممکن است، شخصی به ما حمله کند و به ما آسیب بزند. حتما در زمان مواجهه با سارقین باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید هم از جان خود و هم از مال خود محافظت کنید.

نکاتی که در سایت فایروال برای شما بازگو می کنیم، امیدواریم بتوانید با خواندن این مطلب از خود محافظت کنید.

 

نکات مواجه با سارق یا زورگیر

 

  1. کیف خود را درست در دست بگیرید.

اگر که دارای کیف پول، کوله یا ساکی هستید همچنین به صورت پیاده نیز مسیر را طی می کنید، بهتر است که کیف یا ساک را در یک جهت درستی بگیرید. معمولا این جهت درست، سمت دیوار یا خلاف جهت خیابان است، به همین دلیل شانس قاپیدن کیف خود توسط سارق را کم می کنید.

 

  1. تعقیب شدن

لازم به ذکر است که سارقین یک باره اقدام به دزدی نمی کنند و شما را تحت تعقیب خود قرار می دهند. پس اگر که شما در محل خلوت بودید و با خود نیز اشیای ارزشمند حمل می کنید باید خود را به یک محیط شلوغ برسانید.

نحوه درگیری با سارق

  1. سعی کنید نترسید و دردگیر هم نشوید

سارق قبل از اینکه بخواهد به شما نزدیک شود شما را آنالیز کرده و می داند باید چگونه با شما رفتار کرده که به یکباره قدرت تصمیم گیری را از شما دور کند. اما شما باید بتوانید با داشتن شخصیت محکم تا حدی دزد را غافل گیر کنیم. اما به این معنی نبوده که شما با سارق درگیر شوید، چرا که معمولا سارقین با خود صلاح های سردی را حمل می کنند. پس نیاز است که شما آموزش های دفاع شخصی را نیز بلد باشید، در ادامه چند مورد از دفاع شخصی که خیلی به کار شما می آید را خواهیم گفت

شرایط بیمه سرقت منازل چیست
مشاهده

 

نکات های ایمنی در برابر سارق

بهترین کاری که می توانید در شرایط خطرناک انجام بدهید این بوده که از حملات جلوگیری کنید، پس :

  • همیشه به محیط های اطراف خود دقت کنید
  • گوشی خود را در دست نگیرید
  • شب ها به تنهایی به خیابان ها نروید
  • بعد از سوار شدن به اتومبیل خود آن را قفل کنید
  • تلفن و کلید های خود را همیشه در دسترس قرار دهید

 تکنیک های دفاع شخصی در مقابله با سارق

تمام ما در  هر ثانیه با افراد مختلفی  در ارتباط خواهیم بوده و نمی دانیم این افراد آیا انسان های خشنی هستند یا خیر و یا در چه زمانی یک سارق دارد ما را تعقیب می کند. پس هر لحظه امکان دارد ما با یک موقعیت ناخوشایند برخورد داشته باشیم.

ضربه کف دست : شما می توانید خطر آسیب به مچ یا بازو را با روش ضربه زدن با پاشنه کف دست کم کنید.

ضربه به زانو : این حرکت را زمانی انجام بدهید که ایستاده هستید، ضربه زدن به زانو محکم تر از لگد زدن است. ضربه زدن به کشاله ران باعث می شود تا سارق یا مهاجم نتواند از درد حرکتی کند، پس شما در این فاصله می توانید فرار کنید.

فرار کردن از بغل مهاجم : اگر مهاجم از پشت به شما حمله کرد و باعث می شود که نتوانید با آرنج هایتان ضربه بزنید، باید سریع یک راه حل در ذهن خود ایجاد کنید، مثلا : وقتی وزن خود را به جلو می اندازید، بلند کردن یا حرکت دادن شما سخت شده و موجب می شود مهاجم دستش را شل کند، در همین فرصت می توانید از زیر دستش رد شوید.

کناره آرنج : اگر سارق از پهلو شما را گرفت، از کناره آرنج به او ضربه بزنید، آرنج خود را به صورت افقی شبیه به ضربه مشت مستقیم حرکت دهید. این حرکت به شما فرصت می دهد تا با نزدیک نگه داشتن دست خود به بدن از صورت خود محافظت کنید.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن
مشاهده

دفاع شخصی با دسته کلید

ضربه چکشی : شاید از اسم آن تعجب کنید ولی این ضربه رابطه مستقیمی با دست کلید های شما دارد، در  بالا تر گفته ایم که دست کلید ها را نزد خود داشته باشید که اینجا به کارتان می آید، اگر کسی به شما حمله کرد. دست کلید را بین انگشتان خود گذاشته و مشت کنید. با ضربه مشت بزنید.

تمام این نکات را که به شما آموختیم! اما باید بدانید که تمام این نکات برای فرار از سارق هست و شما باید از ضرب و شتم خودداری کنید. زیرا اگر به یکدیگر آسیب برسانید سبب مجازات کیفری و پرداخت کردن دیه می شود.

باید بدانید: فردی که از شما دزدی می کند نیز انسان بوده و او نیز احساسات، نقاط ضعف و قدرتی دارد، باید بتوانید همین نقاط ضعف و قدرت را بر علیه خودش استفاده کنید.

 

نکاتی که می توانید در خود ایجاد کنید تا کمتر جلب توجه کنید

  • مواظب نحوه راه رفتن باشید

تحقیقات نشان داده، افرادی که با اعتماد به نفس و سینه به جلو حرکت می کنند، درصد کمتری از سارقین تمایل دارند به سمت آن ها بروند. زمانی که شروع به با اعتماد به نفسی می کنید باعث می شود بدن شما حس کنترل بیشتری داشته باشد. راه رفتن با اعتماد به نفس حس درونی شما را بیشتر می کند.

  • اشیای دلربا

بعضی وقت ها حضور یک گوشی موبایل روی صندلی باعث شده که کل ماشین را به سرقت ببرند.

تحقیقات نشان داده که دزدها، با توجه به منافع و غنائمی که از دزدی می برند باعث می شود راغب تر شوند، مثلا کیف شما روی صندلی است و باعث جلب توجه شده حالا سارق کیف را دیده و ممکن است فکر کند در کیف چیز ارزشمندی وجود دارد همین باعث شده کل خودرو را بدزدد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

یکی دیگر از راه های تامین امنیت اماکن می توانیم به درب ضد سرقت اشاره کنیم. این ...
ادمین حبیبی
09 فروردین 1402
اشعه مادون قرمز

نکات طلایی اشعه مادون قرمز در چشمی  

اشعه مادون قرمز به نام دیگر، فرو سرخ شناخته می شود که برای تشخیص حرکات افراد غیر ...
ادمین حبیبی
06 اسفند 1401
افزایش ارزش ملک با دزدگیر اماکن

افزایش ارزش ملک با دزدگیر اماکن

افزایش ارزش ملک با دزدگیر اماکن، بسته به انتخاب و خریداری دستگاه و تجهیزاتی که فرد تهیه ...
ادمین حبیبی
28 آذر 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال