انواع سنسور حرکتی دزدگیر اماکن

ادمین حبیبی
21 اسفند 1401
انواع سنسور حرکتی

انواع سنسور های حرکتی وجود دارد که در این مطلب می خواهیم راجب آن ها صحبت کنیم، همچنین بگوییم کدام از این حسگر ها در سنسور حرکتی فایروال استفاده می شود، اما قبل از آن لازم است بگوییم که سنسور های حرکتی یکی از اجزای اصلی و مهم سیستم حفاظتی بوده همچنین وظیفه آن تشخیص حرکات افراد بوده. با تشخیص حرکتی غیر مجاز فرکانسی را به پنل مرکزی ارسال می کند و باعث به صدا در آمدن آژیر می شود.

 

انواع سنسور حرکتی

سه نوع حسگر حرکتی وجود دارد که بیشتر در سیستم های دزدگیر اماکن مورد استفاده قرار می گیرند. اعم از سنسور دوگانه یا هیبرید، اشعه مادون قرمز و مایکروویو، البته انواع سنسور حرکتی دیگری هم طراحی شده اند که در ادامه مطلب با آن ها آشنا خواهید شد.

 

· حسگر دوگانه یا هیبرید

بهتر است سنسورهایی را خریداری فرمایید که دارای دو نوع فناوری مایکروویو و  PIRباشد. ویژگی استفاده از این مدل سنسور به این صورت است که یک دیگر را تایید می کنند. همچنین از تشخیص اشتباه جلوگیری می کنند و باید قبل از این که آشکار ساز حرکتی را تشخیص  دهند آن را ثبت کند،  البته به این منظور نمی باشد که هشدار کاذب ارسال نمی کند.

 

· سنسور (PIR) یا مادون قرمز

همه موجودات زنده خون گرم هستند، به همین دلیل اشعه مادون قرمز (IR) تولید می کنند. این مدل حسگر دارای یک لایه نازک پیرو الکتریک است، که با پخش کردن الکتریسیته  به IR جواب می دهد. از ویژگی این مدل سنسور مقرون به صرفه بودن آن می باشد و انرژی زیادی مصرف نمی کند. این حسگر دارای آلارم داخلی می باشد که جزء پر کاربردترین حسگر ها شناخته شده است. برای شناخت بیشتر اشعه مادون قرمز در چشمی می توانید اینجا کلیک فرمایید.

لازم به ذکر است که این سنسور در سیستم های حفاظتی فایروال استفاده می شود

 

· سنسور مایکروویو

این حسگر پالس مایکروویو ارسال می کند. واکنش های اجسام متحرک را اندازه گیری می کند و محدوده محیط پیرامون بیشتری را نسبتا به مادن قرمز پوشش می دهد، همچنین قیمت آن ها نسبت به سنسورهای دیگر بالاتر می باشد و در برابر تداخل الکتریکی بسیار آسیب پذیر هستند. همچنین انرژی زیادی نسبت به انواع سنسور حرکتی مصرف می کند.

انواع پک دزدگیر فایروال چه بخریم؟
مشاهده

 

· سنسور ارتعاش

این سنسور با تشخیص دادن کوچک ترین ارتعاشات، در زمان راه رفتن افراد در فضا شروع به کار می کند.

 

· حسگر اولتراسونیک

اصول اولیه این سنسور اولتراسونیک مانند: حسگر مایکروویو کار می کند و به جای پرتاب امواج مایکروویو روی اجسام، از امواج صوتی استفاده می کند و می تواند پسیو یا اکتیو باشد.

سنسور پسیو به صدای خاص مانند: سابیدن فلز روی فلز دیگر و شکستن شیشه حساس می باشد و مستعد هشدار جعلی است.

هچنین سنسوری که اکتیو باشد، موج صوتی تولید می کند و بعد از بازتاب امواج، جسم متحرک را مشخص می کند. موجوداتی مانند: سگ ها، ماهی ها و گربه ها امواج صوتی را می شنوند که هشدار اولتراسونیک اکتیو را بی قرار می کند.

 

· سنسور توموگرافی

این مدل سنسور جزء جدید ترین نوع سنسور حرکتی می باشد توموگرافی از چند گره (node) در یک فضا استفاده می کنند، این گره ها با یک دیگر در ارتباط می باشند و اگر چیزی وارد آن ها شود، پیوند ها را به راحتی مختل می کند. حسگر توموگرافی را می توان به راحتی پنهان کرد همچنین به انواع سنسور حرکتی دیگر وابسته نمی باشد.

 

· حسگر حرکتی وزنی

همانطور که از اسمش پیداست بر اساس حجم و وزن، اجسام قابل تشخیص هستند. این سنسور قادر به آنالیز و دریافت سیگنال می باشد. سنسور وزنی دارای سنسور حرکتی و مادون قرمز بوده که امواج مادون قرمز را برای اندازه گیری گرما به سمت جان داره زنده ارسال می کند و بعد از برخورد، به سمت حسگر برمی گردد همچنین حسگر دوم یا همان سنسور حرکتی، حرکات جاندار را مورد بررسی قرار می دهد.

 

· حسگر بیم خطی

سنسور بیم خطی را در مکان هایی مانند: دیوارهای کوتاه، ورودی ها، تراس و پنجره ها نصب می کنند. این حسگر از اشعه لیزری مادون قرمز که با چشم قابل دید نیست، سیگنال ها را دریافت یا ایجاد می کند و مانند: محفظه نامرئی کار از محیط پیرامون محافظت می کند. و در هر زمانی سیگنال فرستنده و گیرنده سنسور با رفت و آمد موجودات زنده قطع شود، به دزدگیر اماکن سیگنال هشدار ارسال می کند برای خرید بهترین سنسور حرکتی می توانید به وب سایت فروش دزدگیر اماکن فایروال سربزنید.

مجازات کودکان مجرم چیست؟
مشاهده

 

· سنسور حرکت تصویری

سنسور حرکتی تصویری با آشکار کردن پرتوهای لیزری فعال می شود و زمانی که یک موجود زنده از مقابل نور این لیزر عبور کند، آلارم هشدار سیستم اعلام سرقت را به صدا در می آورد.

 

· حسگر حرکتی فعال

نوع عملکرد حرکتی فعال به صورتی می باشد که به طور مداوم امواج فراصوت را به بیرون ارسال و مجدد به سنسور فعال باز می گردد، همچنین به صورت مداوم تکرار می شود تا زمانی یکی جاندار رد شود و اختلالی در روند امواج فراصوت به وجود بیاید و این اختلال باعث به صدا در آمدن سیستم دزدگیر اماکن می شود.

 

انواع سنسور حرکتی

 

معایب و مزایای استفاده از انواع سنسور حرکتی

مزایا سنسور حرکتی

  • تشخیص کوچک ترین حرکت
  • نصب و راه اندازی بسیار آسان
  • دارای دوام و عمر بالا
  • ابعاد کوچک
  • قابل جابه جایی بسیار آسان بی سیم
  • با انتخاب درست محل نصب چشمی، می توانید از ورود غیر مجاز سارق جلوگیری نمایید. همچنین با انتخاب مکان درست، سارق نمی تواند چشمی را از کار بیاندازد.

معایب سنسور حرکتی

  • این حسگر به دلیل حساسیت زیاد به کوچک ترین حرکت واکنش نشان می دهد. و بهتر است در مکان های کم رفت و آمد نصب گردد.
  • سنسور حرکتی مادون قرمز پشت شیشه اجسام به خوبی کار نمی کند. زیرا این حسگر حرکات را به صورت گرما دریافت می کند و شیشه مانع رسیدن گرما به سنسور می شود. بهتر است سنسور را در محلی نصب کرد که هیچ جسمی جلوی رسیدن سیگنال به چشمی را نگیرد.
  • عدم نصب صحیح و تنظیمات نادرست، باعث به صدا در آمدن هشدار بی جهت می شود.

 

سنسور حرکتی در امنیت چه نقشی دارد

حسگر های حرکتی مانند نگهبان بوده و در برابر هرگونه خطر در موقعیت های مختلف آماده می باشد همچنین از ورود غیر مجاز سارقین به اماکن ها جلوگیری می کند. اگر می خواهید منازل خود را در برابر مزاحمان ایمن نگه دارید می توانید انواع سنسورهای حرکتی را خریداری فرمایید و در هر مکانی نصب کنید.

بخش جدا ناپذیر زندگی کاربران دزدگیر اماکن شده و هر روز نیز درحال پیشرفت است همچنین امنیت محل کار و منازل را به راحتی بالا می برد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تجهیزات ایستگاه آتش نشانی

تجهیزات ایستگاه آتش نشانی

تجهیزات ایستگاه آتش نشانی، دارای نوع های مختلفی اند، که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ...
ادمین حبیبی
19 فروردین 1402
کاربرد داکت در دزدگیر

کاربرد داکت در دزدگیر اماکن

کاربرد داکت در دزدگیر، که به منظور محافظت و نگهداری سیم کشی سیستم اعلام سرقت، مورد استفاده ...
ادمین حبیبی
01 اسفند 1401
برای مغازه و فروشگاه باید از چه نوع سنسورهایی استفاده کنیم؟

برای مغازه و فروشگاه باید از چه نوع سنسورهایی استفاده کنیم؟

یکی از بهترین دزدگیر ها برای مغازه می تواند، دزدگیری باشد که با نصب آن به راحتی ...
admin
29 آبان 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال