کاربرد داکت در دزدگیر اماکن

ادمین حبیبی
01 اسفند 1401
کاربرد داکت در دزدگیر

کاربرد داکت در دزدگیر، که به منظور محافظت و نگهداری سیم کشی سیستم اعلام سرقت، مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ابزارآلاتی که در بین نصابان دزدگیر اماکن، برق کارها همچنین مهدسین برق بسیار رایج شده داکت کشی و استفاده بسیار از آن است. با اینکه داکت چند سالی است به لیست ابزارآلات برقی اضافه شده، اما در بین مردم عادی و نصابان سیستم اعلام سرقت بسیار محبوب شده است. در این مطلب درباره کارایی داکت در دزدگیر اماکن صحبت خواهیم کرد.

 

منظور از داکت دزدگیر اماکن چیست

به طور کلی داکت، یک محفظه باریک از جنس پلاستیک است. که از آن برای پنهان کردن کابل برق و سیم کشی دزدگیر اماکن همچنین سایر کابل های ساختمانی، که در برابر دستکاری و خسارات های احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد محافظت می کند. فرض کنید تصمیم دارید برای بالا رفتن میزان امنیت در محل کار یا منزل یک سیستم امنیتی در ساختمان خود نصب فرمایید. برای مثال:

برای نصب و راه اندازی دزدگیر خانه، اگر از قبل به صورت توکار، راهای برای سیم کشی تعبیه نشده باشد، باید نصابان از داکت کشی بر روی دیوار استفاده نمایند. به دلیل اینکه سیم و کابل ها کاملا قابل دید هستند، همچنین نمای زیبایی ندارد. از سوی دیگر می توان گفت سیم ها در دسترس سارق قرار می گیرند و به راحتی کابل سیستم حفاظتی را قطع می کند. و به آسانی وارد محیط پیرامون شما عزیزان می شود.

یک نکته قابل توجه، قطعا این سیم کشی نه تنها از نظر ظاهری زیبا نیست، بلکه کاملا بی نظم هستند. داکت به نصابان کمک می کند تا نظم و آراستگی را در کارشان ایجاد شود، همچنین با محافظت کردن از کابل ها شرایط ایمنی را مهیا می سازد.

نکات طلایی اشعه مادون قرمز در چشمی  
مشاهده

 

پر کاربرد ترین داکت که برای دزدگیر اماکن استفاده می شود

رایج و پرکار آمد ترین داکت در بین نصابان سیستم اعلام سرقت و برق کاران، داکت پلاستیکی است. که کابل ها را در برابر رطوبت، نور مستقیم و آب محافظت می کند. معمولا از این داکت ها برای محیط های پوشیده که تهدید خاصی برای کابل و سیم ها، وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای دزدگیر اماکن باسیم که نیاز به سیم کشی دارد بسیار مناسب می باشد.

 

کاربرد داکت در دزدگیر

 

برای خرید داکت باید به چه موضوعاتی توجه کرد

 

جنس

در زمان خرید بهتر است به جنس بدنه داکت توجه کرد و نسبت شرایط مکانی که قرار است سیم کشی انجام شود خریداری شود. جنس مناسبی را انتخاب فرمایید که با گذشت زمان داکت، استحکام و مقاومت خود را از دست ندهد و به راحتی بتواند با گذشت چند سال از سیم و کابل کشی های سیستم محافظت کند.

 

سایز

داکت های که برای دزدگیر اماکن فایروال مورد استفاده قرار می گیرد دارای سه سایز می باشد.

سایز 2: که اندازه این داکت 20*20 میلی متر می باشد و طول 2 متر برای هر شاخه است.

سایز2.5: اندازه این داکت 25*20میلی متر می باشد و طول 2 متر برای هر شاخه است.

سایز 3: اندازه معمولی است این داکت 30*30 میلی متر می باشد و در طول 2 متر برای هر شاخه است.

 

رنگ و شکل

داکت در رنگ و طرح های مختلف تولید شده که بعضی از آن ها قابل رنگ شدن هستند. شکل متداول و مرسوم داکت همانند مکعب است، که دارای سطح مربعی و مستطیل شکل است. از آنجایی که داکت برای استفاده از محیط های داخلی طراحی و تولید شده، برای زیبا نشان دادن سیم سیستم محافظتی و وسیله ها است. داکت ها را با رنگ بندی های متفاوتی طراحی شده تا با رنگ بندی منزل یا محیط کار هماهنگ شود و جلوه زیبایی را به مکان ها بدهد.

اولویت بندی کارایی هوشمند دزدگیر
مشاهده

 

درب داکت

داکت ها باید دارای درب کشویی یا باز و بسته باشند تا نصابان به راحتی بتوان در صورت لزوم به کابل و سیم کشی های دزدگیر اماکن دسترسی پیدا کنند.

 

سخن آخر

با توجه به مطلب ذکر شده در یافت کرده اید، که داکت یک ابزار جانبی جهت مرتب و محافظت از کابل ها در محیط بسته است که برای  استفاده از سیستم اعلام سرقت به کار می رود که تهیه از آن بسیار ضروری نمی باشد و بستگی به درخواست و سلیقه کاربران عزیز دارد و در صورت بالا بودن حجم و مراقب از سیم ها می توان از این وسیله استفاده کرد.

شرکت فایروال با داشتن دو دهه سابقه مفید در زمینه تولید، فروش، نصب و اجرا همچنین پشتیبانی با کمک گرفتن از مهندسین مجرب، آماده است تا کاربران گرامی را در زمینه سیستم دزدگیر اماکن و فرق دزدگیر باسیم و بی سیم از لحاظ ظاهری، راهنمایی و کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

" استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن " به بیان ساده می توان اشاره کرد، جمر ...
ادمین حبیبی
29 بهمن 1402
دزدها چگونه به اطلاعات شخصی ما دست پیدا می کنند؟

دزدان چگونه اطلاعات را به سرقت می برند

سارقان از تاکتیک های پیچیده مختلفی برای به دست آوردن اطلاعات شخصی ما در این عصر دیجیتال ...
ادمین حبیبی
20 فروردین 1403
مجازات کودکان مجرم

مجازات کودکان مجرم چیست؟

" مجازات کودکان مجرم " بچه ها یک عنصر بسیار مهم در جامعه امروزی هستند، که نقش ...
ادمین حبیبی
11 تیر 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال