استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

ادمین حبیبی
29 بهمن 1402
استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

” استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن ” به بیان ساده می توان اشاره کرد، جمر یک سیستم مسدود کننده است؛ که دارای سیگنال و فرکانس های متفاوت بوده، که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد این سیستم به این صورت بوده، که با ارسال یک فرکانس همسان در برابر سیگنال اشیاء مورد نظر، باعث به وجود آمدن نویز و اختلال در عملکرد ابزار مورد نظر می شود.

جمر با شناسایی سیگنال هدف، یک سیگنال بسیار قوی تر با همان طول موج تولید می کند که این موضوع باعث می شود در محدوده ای که توسط جمر انتخاب شده است؛ هیچ یک داده ای انتقال داده نشود.

 

استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

جمر دستگاهی است که با ایجاد پارازیت، امواج الکترومغناطیسی را مختل می کند و ارتباطات بی سیم را قطع کند.

لازم به ذکر بوده سارق می تواند با استفاده از دستگاه جمر، عملکرد دزدگیر منزل را تحت تاثیر خود قرار می دهد؛ ولی نمی تواند سیستم را از کار بیاندازد؛ اما سارق با ندانستن این موضوع با استفاده از این قضیه برای ورود به محیط پیرامون، نقشه طراحی می کند تا اموال افراد را به سرقت ببرد.

 

 تاثیرات جمر بر روی دزدگیر خانه چیست

 سارق نمی تواند با استفاده از جمر، دزدگیر فایروال را به طور کامل غیر فعال کند؛ اما برخی از سیستم های امنیتی هستند که این اتفاق برایشان افتاده و از کار می افتد. دزدگیر فایروال می تواند با تشخیص سیگنال غیر مجاز، صاحبان دستگاه را از خطر به وجود آمده آگاه می سازد؛ و اجازه ورود به سارق نمی دهد.

سیستم امنیت خانگی چگونه کار می کند؟
مشاهده

 

پشت خط منتظرتان هستیم

 

راهکارهایی برای مقابله با جمر بر روی دزدگیر خانه

 

1. استفاده از سیستم تلفن کننده با خط ثابت و سیم کارتی:

برای مقابله با سیگنال جمر، جهت جلوگیری از کار انداختن سیستم امنیتی، تهیه سیستم تلفن کننده با خط سیم کارتی و ثابت بوده است؛ به دلیل اینکه  این سیستم ها می توانند با تماس با شماره های ذخیره شده و ارسال پیامک، همچنین به صدا در آوردن آژیر هشدار، از غیر فعال شدن دزدگیر توسط سارق، اعلام وضعیت کنند تا صاحبان اموال بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

 

2. استفاده از سیستم امنیتی جهت تشخیص جمر:

 برخی از سیستم های امنیتی می توانند به آسانی وجود پارازیت های موجود توسط جمر، بر روی سیستم خود تشخیص دهند و صاحبان دستگاه را می توانند با اعلام هشدار یا … آگاه سازند.

 

3. استفاده از دزدگیرهای باسیم:

سیستم های امنیتی باسیم، به جای استفاده از امواج بی سیم، با استفاده از کابل یا سیم کشی، می توانند با اجزای تشکیل دهنده، دزدگیر در ارتباط باشند. و خود این موضوع به تنهایی باعث جلوگیری از غیر فعال شدن دزدگیر توسط پارازیت جمر می شود. به همین دلیل است که اگر هر دزدگیر اماکنی با هر برندی خریداری می کنید، حتما از لوازم جانبی های باسیم نیز در آن استفاده کنید.

 

استفاده از دزدگیرهای باسیم

 

شناخت انواع جمر بر روی دزدگیر امنیتی

 

· جمرهای که از باند پهن برخودار است:

این مدل جمرها دارای طیف های بسیار وسیعی هستند؛ که فرکانس های بسیار مختلفی را تحت پوشش خود قرار می دهند و می تواند انواع ارتباطت بی سیم را مختل کند و برای آنان پارازیت ارسال کند.

 

· استفاده از دزدگیرهای امنیتی باسیم:

 دزدگیر فایروال دارای تجهیزات باسیم می باشد که در صورت تشخیص خطر از طریق کابل سیگنال خطر را ارسال می کند؛ و با تماس و ارسال پیامک به شماره های ذخیره شده، اعلام هشدار می کند.

محافظت از منزل در ایام تعطیلات نوروز
مشاهده

 

آیا استفاده از دستگاه جمر قانونی بوده است

جواب به این سوال، خیر بوده است. زیرا استفاده فردی از مسدود کننده سیگنال مانند: دستگاه جمر غیر قانونی بوده است.

البته لازم به ذکره بوده ادرات و سازمان های خاص، مجاز به استفاده از دستگاه جمر هستند؛ که البته اجازه استفاده از دستگاه جمر برای مشاغل خاص، این بوده که مجوزی از سوی دستگاه قضایی به همراه خود داشته باشند.

از دلایل اصلی غیر قانونی بودن دستگاه جمر می توان، به ارسال پارازیت هایی اشاره کرد، که می تواند امنیت فضای عمومی و زندگی شخصی افراد را به خطر بیندازد. و طبق قانون دستکاری ارتباطات بی سیم یک تخلف، محسوب می شود. و هر فردی که دستگاه پارازیت را به فروش برساند یا خریداری کند، با مسئولیت های کیفری و مدنی روبه رو خواهد شد.

البته لازم به ذکر بوده، این قانون برای ادارات دولتی و سازمان هایی که دارای مجوزی قانونی جهت استفاده از دستگاه جمر هستند، منع می باشد.

 

آیا می توان دستگاه جمر را پیدا کرد و از کار انداخت

یافتن سیگنال دستگاه جمر، یکی دیگر از گزینه های قابل اجرا آن هم در زمانی است، که بیشتر راهکارها شکست خورده است؛ اما با این حال پیدا کردن و حذف پارازیت مزاحم، ارزش امتحان را به همراه خود دارد.

 احتمال دارد که مهاجم در نقطه مجاور شما قرار گرفته باشد، که شما می توانید با استفاده از دستگاه شبیه به رادیو، آنتن از اطراف بگیرید؛ برای مثال، اگر مختل کننده در یک کوله پشتی یا در دپارتمان همسایه باشد؛ شانس شما بسیار پایین است، به دلیل اینکه نمی توانید به صورت غیر مجاز وارد ملک خصوصی افراد شوید و این موضوع یک تجاوز به حریم شخصی محسوب می گردد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تکنولوژی به روز در دزدگیر

بررسی تکنولوژی به روز در دزدگیر

امروزه به دلیل زیاد شدن سرقت خیلی از مجموعه ها تصمیم گرفتند که دوربین و دزدگیر نصب کنند ...
ادمین حبیبی
14 فروردین 1403
تاریخچه تولید دزدگیر اماکن و

تاریخچه تولید دزدگیر اماکن

تاریخچه تولید دزدگیر منزل به قرن 19 میلادی بر می گردد. اولین سیستم هشدار سرقت در جهان، ...
admin
13 آذر 1401
سیستم های حفاظتی چیست؟

منظور از سیستم حفاظتی چیست و چه کارایی دارد؟

سیستم حفاظتی چیست؟ مزایا و کاربرد بسیاری دارد که قبل از پرداخت به موضوع بهتر است با ...
admin
22 آذر 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال