محافظت از منزل در ایام تعطیلات نوروز

ادمین حبیبی
12 بهمن 1401
محافظت از منزل

محافظت از منزل در ایام تعطیلات نوروز، یکی از بهترین تایم ها برای سفر چند روزه است. اگر وسایل ارزشمند در خانه دارید و نگران هستید که در تعطیلات سروکله سارق در منزلتان پیدا شود. با خریداری سیستم حفاظتی و با رعایت چند راهکار ساده دیگر نگران دزدیده شدن وسایل ارزشمندتان نباشید و از مسافرت خود همراه با خانواده لذت ببرید.

 

 

راهکار برای محافظت از منزل در ایام نوروز

 

تهیه دزدگیر اماکن

با داشتن یک دزدگیر منزل امنیت را به منازل و محل کسب و کار بازگردانید. سیستم دزدگیر به گونه ای عمل می کند که با ایجاد صدا و آژیر، مالک را از ورود افراد به حریم شخصی با خبر می سازد و فرقی هم نمی کند که فرد در محل کار یا مسافرت باشد. امروزه با استفاده از سنسورهای متفاوت و ابزارهای اطلاع رسان مانند سیستم تلفن کننده سیم کارتی و خط ثابت، شمارا از هرگونه خطر باخبر می کند.

 

 

استفاده از سنسور جهت محافظت منزل در تعطیلات نوروز

 

سنسور حرکتی

این سنسور به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از سیستم مادونه قرمز کوچک ترین حرکت را در منزل شناسایی و از طریق سیگنال به پنل مرکزی ارسال کرده که باعث به صدا در آمدن آژیر دزدگیر اماکن می شود

 

سنسور ضربه

این سنسور برای تشخیص هرگونه ضربه به پنجره منزل یا درب بسیار حساس می باشد و با کوچک ترین ضربه شروع به آژیر زدن می کند. سارقین حرفه ای می توانند از طریق پنجره وارد خانه شوند و سایل های با ارزش را به سرقت برساند. اما با استفاده از این سنسور پنجره و درب ورودی منزل را از هرگونه شکستن جلوگیری فرمایید.

شرایط بیمه سرقت منازل چیست
مشاهده

 

سنسور مگنت

این سنسور به دو قسمت مغناطیسی که در مجاورت یک دیگر  بر روی چهارچوب درب و قسمت ثابت نصب می شود. در صورتی که سنسور فعال باشد و سارق با باز کردن پنجره، با فاصله گرفت سنسورها از یک دیگر حالت مغناطیسی سنسور از بین می رود و سیگنال را به دستگاه مرکزی ارسال کرده و آژیر به صدا در می آید و از ورود سارق جلوگیری می کند.

 

 

چند راهکار پیش پا افتاده برای جلوگیری از سرقت در تعطیلات

نگه نداشتن طلا در منزل

هدف اصلی سارقین، دزدیدن اشیاء گران مانند طلا و پول هست. در نتیجه سعی کنید طلا را در خانه خود نگهداری نفرمایید، دزد با استفاده از دستگاه طلایاب، طلاهای جاسازی شده را پیدا و به سرقت می برد. اگر مجبور هستید طلا را در منزل خود جاساز کنید، با استفاده از سنسور حرکتی از ورود سارق به منزلتان جلوگیری نمایید.

 

جا گذاشتن کلید در محل کار

اگر حواستان نباشد و کلید را گم یا در محل کار خود جاگذاشته اید، بهتر است قفل درب منزل را تعویض فرمایید. زیرا اکثر مواقع سارق از نزدیکان خود فرد می باشد و در تایم نبودن شما،  دست به سرقت وسایل میزند.

 

وسایل ارزش را در جلوی دید همگان نگذارید

وسایل با ارزش محل کار خود را در معرض دید قرار ندهید. متاسفانه برخی از مغازه ها در زمان تعطیلات و خاموش بودن، وسایل درون مغازه پیدا می شود و سارق با دیدن وسایل با ارزش تحریک می شود که وسایل را به سرقت ببرند.

 

از سپردن کلید به افراد نامطمئن پرهیز کنید

کلید محل زندگی و کسب و کار را خود را به افرادی که بر آن ها شناخت کافی همچنین اطمینان ندارید نسپارید به دلیل اینکه همان فرد با استفاده از کلید وارد خانه می شود و سایل ارزشمند را به سرقت می برد.

 

 

از حیاط منزل قافل نشوید

گاهی در حیاط منزل، درخت های بسیار بلند که از تایم هرس آن ها گذشته است می تواند مکان بسیار مناسبی برای پنهان شدن سارق باشد. پس بهتر است قبل از رفتن به مسافرت درختان را هرس کرده و با نصب سنسور حرکتی در حیاط منزل از ورود سارق جلوگیری نمایید.

 

 

قبل از مسافرت کارای مربوط به محافظت از منزل اقدام فرمایید

شاید تصمیم دارید کل تعطیلات نوروز را به مسافرت بروید و ایران گردی کنید یا به خارج از کشور سفر نمایید، در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم با خرید دزدگیر فایروال از راه دور منزل را مورد مراقبت قرار دهید.

سیستم اعلام سرقت چیست؟
مشاهده

 

 

به چه روش از راه دور از خانه و محل کار مراقبت نمایید

با خرید سیستم تلفن کننده دزدگیر اماکن فایروال می توانید نرم افزار فایروال را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و خانه خود را در ایام تعطیلات مورد مراقب قرار دهید.

شما می توانید در هنگام سفر شماره یکی از کسانی که به آن ها اعتماد دارید را به سیستم داده که در صورت سرقت با به صدا در آوردن آژیر از سمت بلندگو فایروال، باعث ایجاد وحشت، ترس سارق می شود همچنین به فرد اطلاع رسانی کند. سیستم تلفن کننده دزدگیر در زمان وقوع سرقت به افرادی که شماره آن ها از قبل بر روی حافظه 22 ثبت شده است تماس و پیامک ارسال می کند.

تلفن کننده دزدگیر، دارای دو مدل سیستم تلفن کننده با خط ثابت و سیم کارتی است که هر کدام دارای ویژگی های بسیار کاربردی هستند.

 

محافظت از منزل

 

سیستم تلفن کننده از چه اجزای تشکیل شده اند

ورودی کی پد

ورودی سیم کارت

ورودی خط ثابت تلفن کننده

ورودی باتری

خروجی تحریک مثبت و منفی

خروجی مسلح نمودن دستگاه

 

محافظت از منزل با تلفن کننده سیم کارتی

وقتی که سنسورهای نصب شده در منزل در ایام تعطیلات نوروز تحریک شوند، تلفن کننده از طرف سیم کارت یا خط ثابت یا هر دو طبق شماره هایی که در حافظه ذخیره شده اند با برقراری تماس و پیامک هشدار می دهد.

در تلفن کننده های سیم کارتی حتی اگر سارق قبل از سرقت اقدام به قطع کابل خط ثابت کند، سیستم سیم کارت خور از طرف سیم کارت به شماره های ذخیره شده اقدام به تماس گرفتن می کند.

 

 

 

برای استفاده از سیستم تلفن کننده سیم کارتی باید به چند نکته توجه کرد

  • سیم کارت فعال نمایید. در صورت غیر فعال بودن سیم کارت هیچ پیامکی و یا تماس از طرف سیستم به صاحب دستگاه ارسال نمی شود
  • سیم کارت باید خام باشد و هیچ گونه اطلاعاتی یا شماره ذخیره شده از قبل نباید داخل حافظه باشد سیو شده باشد به دلیل اینکه ممکن است برای افراد غریبه پیامک ارسال کند و از وضعیت خانه شما باخبر شود
  • شارژ سیم کارت را دائما چک فرمایید، بدون اعتبار مالی هیچ هشداری برای شماره ها ارسال نمی شود

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

چرا سارقین از دزدگیر اماکن متنفر اند

چرا سارقین از دزدگیر اماکن متنفر اند

چرا سارقین از دزدگیر اماکن متنفر اند؟ اکثریت سارقین اماکنی را برای سرقت انتخاب می کنند که ...
ادمین حبیبی
18 مهر 1402
تاریخچه تولید دزدگیر اماکن و

تاریخچه تولید دزدگیر اماکن

تاریخچه تولید دزدگیر منزل به قرن 19 میلادی بر می گردد. اولین سیستم هشدار سرقت در جهان، ...
admin
13 آذر 1401
دزدگیر اماکن یا دوربین

دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن؟

دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن؟؟ خیلی از افراد برایشان سوال است که باید چه عملی را ...
admin
19 مهر 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال