تاریخچه تولید دزدگیر اماکن

admin
13 آذر 1401
تاریخچه تولید دزدگیر اماکن و

تاریخچه تولید دزدگیر منزل به قرن 19 میلادی بر می گردد. اولین سیستم هشدار سرقت در جهان، سال 1835، 21 ژوئن به دست اولین مخترع دزدگیر به نام ” راسل پاپ ” که در منطقه سامرویل بوستون سکونت داشت طراحی و تولید شد. در آن زمان مخصوصا در اروپا مردم برای اطلاع از هجوم سارق در محیط پیرامون منازل خود از پرندگان اهلی خونگی مانند: غاز و خروس نگهداری می کردند که پس از مدتی سگ ها و هشدار های مکانیکی جهت برقراری امنیت بیشتر مورد استفاده عموم قرار گرفته بود.

 

اولین و قدیمی ترین دزدگیر اماکن:

شاید اولین و قدیمی ترین دزدگیر اماکن از نظر متخصصان امروزی فعال در زمینه سیستم های امنیتی، ساده به نظر بی آید. اما با توجه به مطالعه تاریخچه دزدگیر اماکن و سیر تکامل آن می توان متوجه شد که در آن زمان موثر ترین راه برای اطلاع از ورود افراد غریبه همین هشدار دهنده های اعلان سرقت ساده بودند.

اساس کار آن مبنا به بسته شدن یک مدار الکتریکی در یک سیستم ابتکاری بود که پنجره و درب های که مورد نظر سارقان بوده به روش موازی و مجزا به این سیستم ها متصل شده اند.

نوع عملکرد این سیستم بدین صورت بوده، در زمان باز شدن درب و پنجره ها، مدار الکتریکی بسته می شود و با برقراری یک جریان ناگهانی که باعث اتصال یک آهنربا به سیستم ارتعاشی می شد و آلارم به صدا در آمده و صاحب منزل از حضور غیر مجاز سارق در منزلش آگاه می شد. در این نوع اختراع ارتعاشات الکترومکانیکی ( نیروی جنبشی ایجاد شده توسط آهنربا ) چکش به کاسه هایی از جنس برنج منتقل شده و این برخورد ارتعاشی موجب به صدا در آمدن زنگ خطر می شد.

 

شرکت حفاظتی هولمز  مخترع دیگر دزدگیر اماکن:

با وجود اینکه اختراع پاپ در زمان خود اختراعی عالی بشمار می رفت، اما بعد از گذشت چند وقت مردم فکر می کردند مخترع دزدگیر اماکن ادوین هولمز است. اما باید گفت هولمز اولین مخترع دزدگیر اماکن نبود بلکه کسی بود که در سال 1857 اختراع پاپ رو از وی خریداری کرد و بنیانگذار اولین کمپانی تولید کننده هشدار دهنده اعلان سرقت در جهان بود که بعد ها به نام شرکت حفاظت الکتریکی هولمز شناخته شد.

دزدان چگونه اطلاعات را به سرقت می برند
مشاهده

 

ادوین هولمز  متخصص بسیار زیرک:

وی در قرن 19 که اکثریت افراد از نیروی الکتریسیته می ترسیدند. از طریق نشریه نیویورکر اقدام به چاپ آگهی کرد و بعد لیستی از متقاضیان خرید سیستم هشدار سرقت تهیه کرد. بر حسب کار همیشگی، در تمام چاپ آگهی عکسی از زنگ خطر جدیدش تهیه و به همراه امضاء خود به چاپ رساند.

هولمز به تدریج با روش بازاریابی جدید توانست اختراع پاپ را به نام تجاری هولمز به ثبت برساند.

هولمز کاملا هوشمندانه از اعتماد و راحتی مردم در استفاده از تلگراف، هدف کسب و کار تجارت خود را پیش برد. اشتیاق و علاقه ای که مردم در آن زمان برای استفاده از تلگراف را داشتند باعث شد که هولمز برای رشد و گسترش این اختراع با نام تجاری، محصول خود را معرفی کرد و از طریق تلگراف شهری آن را گسترش داد و در اختیار عموم قرار داد.

 

مرکز اعلان سرقت در شهر نیویورک

با توجه به اهمیت سیستم ارتباطی شبکه تلفن شهری، ادوارد کالاهان به این نتیجه رسید که کابل های تلگراف ضد آب بسیار مقاومی هستند. و به فکر اختراع تازه ای رسید تا آن را به سرعت در کل شهر گسترش دهد.

به این صورت که برای راه اندازی خطوط ارتباطی مشتریان که از طرف شبکه مخابرات شهری به دفتر کارش وصل می شدند، سریع به بالاترین طبقه ساختمانی در مرکز شهر نیویورک نقل مکان کرد. زمان طولانی نگذشت که جواهر فروشان معروف در نیویورک جزو مشتریان خاص هولمز شدند.

 

توسعه نخستین دزدگیر

 

ایده ایستگاه نظارت مرکزی ادوارد کالاهان:

ایده جدید دیگری در تاریخ مدرن سیستم هشدار سرقت، بعد از هولمز، توسط یک مرد جوان به نام ادوارد کالاهان تاسیس شد. در سال 1867 تلگرافچی ها برای اولین با صدای تیک تیک تلگراف طلا و ثروت،  سهام را به گوش مردم رساند. به این معنا می باشد که تغییرات قیمت را می توانستند به سرعت به سرمایه گذاران منتقل دهند . مردان یادداشت ها را به تمامی سهامداران تحویل می داد حتی بیشتر از حد معمول.

تجهیزات ایستگاه آتش نشانی
مشاهده

 

توسعه نخستین دزدگیر و ثبت رسمی شرکت توسط کلاهان

کلاهان شرکتی را برای تولید سهام از طریق تلگراف تاسیس کرد. الیشا اندورز در آن تاریخ رئیس شرکت کالاهان بود که یک شب در خانه اش به طور ناگهانی توسط یک سارق ربوده شد و این شوک حادثه، کالاهان خود را موظف دانست به حمایت از رئیس خود و خطرات چنین موضوعاتی در آینده ساخت. او طرحش را برای 50همسایه که در کنار منزل اندور فرستاد.

یک زنگ و جعبه تماس اضطراری را برای اتصال به منزل یک دیگر متصل کرد، تنها با فشار دادن چند کلیک کافی بود. برای هر جعبه یک پاسخ خاص و تعداد مشخصی زنگ تعیین شد. که در زمان سرقت بین منازل تمایز قائل شود. اگر زنگ خانه A به صدا در می آمد، خانه های B و C خبر دار می شدند که در خانه A احتمال سرقت وجود دارد.

 

ایده نهایی کالاهان:

وی با تقسیم شهر نیویورک به منطقه هایی که یک ایستگاه نظارت مرکزی متصل می شدند، کارش را شروع کرد. این نوع سیستم ها بر مبناء تغذیه اصلی در ایستگاه مرکز پلیس وصل شد. در سال 1871، کالاهان از شرکت تلگراف آمریکا در خواست کمک کرد. این شرکت بسیار موفق در بروکلین، نیویورک، فیلادلفیا، شیکاگو، از سال 1875 تاسیس شد.

جعبه های تماس اضطراری کالاهان استفاده استاندارد برای خدمات پلیس و همچنین برای خدمات پیامک رسان کاربرد زیادی داشته است. در آخر سال 1870، دو سهام این شرکت از طرف پیامک رسان ساخته و به فروش رسید.

 

اعلان سرقت در قرن بیستم:

در قرن بیستم تحولات بسیاری در تکنولوژی اعلان سرقت به وجود آمد. طراحی جعبه تماس اضطراری کالاهان بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر مقرون به صرفه بود و نیاز به نقطه کنترل بیشتر برای خدمات پزشکی، سازمان های آتش نشانی، در نتیجه بهبود امنیت مردم در سراسر کشور حس می شد. در سال 1970 و 1990 به خصوص با رشد دموکراسی، سیستم هشدار سرقت به یک ویژگی استاندارد برای امنیت ساختمان تبدیل شد و در آخر، برای اولین بار با ورود سیستم های اعلان خطر بی سیم در صنعت و فن آوری زنگ خطر انقلابی پیش آمد.

 

شرکت فایروال با استفاده از سیستم های جدید، ارائه مشاوره و اجرای بهترین سیستم دزدگیر برای شما مشتریان گرامی آماده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تاثیر دزدگیر در سرقت

تاثیر دزدگیر در سرقت منزل

تاثیر دزدگیر در سرقت از اماکن؟؟ این سوال اصلا قابل انکار است، مگر می شود تجهیزات ایمنی ...
admin
02 آذر 1401
کارایی دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن چه کارایی دارد؟

کاربرد دزدگیر اماکن  کاملا واضح است. پیام هشدار و اعلام سرقت در زمان دزدی از جمله وظایف ...
admin
04 دی 1401
علت عدم ارسال پیامک دزدگیر

علت عدم ارسال پیامک دزدگیر منزل

" علت عدم ارسال پیامک دزدگیر " در دنیای امروزه به دلیل افزایش آمار سرقت، اکثریت افراد ...
ادمین حبیبی
04 مهر 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال