دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن؟

admin
19 مهر 1401
دزدگیر اماکن یا دوربین

دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن؟؟ خیلی از افراد برایشان سوال است که باید چه عملی را انجام دهند که امنیت محل کار و یا منزل خود را بالا ببرند!… پاسخ به این سوال ساده بوده با نصب کردن یک دزدگیر اماکن فایروال و یا یک دوربین می توانید امنیت را به محل کار و یا خانه های خود بیاورید.

لازم به ذکر است با خرید دزدگیر اماکن فایروال یک عدد سیم کارت رایگان نیز هدیه می گیرد و چنانچه از محل نصب دزدگیر دور باشید می توانید با نرم افزار فایروال، سیستم را از راه دور کنترل و مدیریت کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته آشنا سازیم. با نصب هر دوی این سیستم ها امنیت کامل را به مکان خود ببخشید.

 

اولین و مهمترین دستگاه امنیتی و حفاظتی دزدگیر اماکن چیست؟

یکی از دستگاه های امنیتی، حفاظتی مناسب و کار آمد در مقابل سرقت، دزدگیر اماکن می باشد. در سالهای گذشته دزدگیر اماکن صنعتی مناسب و مقرون به صرفه، توسط شرکت های داخلی تولید و وارد بازار شده اند که در دفتر کار و منازل… قابل استفاده و نصب هستند. اما این دزدگیر های قدیمی عیب و نقص هایی داشتند که شرکت فایروال با تولید دزدگیر f10 و f9 تمام این عیب و نقص ها را رفع کرد.

 

در اینستا با ما همراه باشید

 

دزدگیر های اماکن

دزدگیر های اماکن دارای لوازم جانبی حفاظتی متعدد و کار آمدی هستند که یکی از مهمترین دزدگیر های فایروال سیستم تلفن کننده است.تلفن کننده ها در سال های اول تولید به صورت یک دستگاه جدا عرضه می شد. و با استفاده از خط ثابت، امکان برقراری تماس و اعلام سرقت را به همراه داشت.

دزدگیر منزل با تلفن کننده سیم کارتی:

علاوه بر تماس از طریق سیم کارت، قابلیت هایی مانند ارسال پیامک قطع برق شهر، فعال شدن دزدگیر با مشخص کردن زون های فعال شده و به اتمام رسیدن شارژ باتری سنسور… به دزدگیر ها اضافه شده است. یکی دیگر از لوازم جانبی دزدگیر که بسیار اهمیت دارد باتری است.

بهترین دزدگیر اماکن خارجی
مشاهده

در زمان نبودن باتری یا قطع شدن برق های درون شهری دزدگیر ها از کار خواهند افتاد و سارقان از این فرصت استفاده خواهد کرد. به همین دلیل است که با استفاده از باتری، دزدگیر می توان بعد از قطع شدن برق به کار خود ادامه دهد.

برای بخش شدن صدای آژیر در محیط، شرکت فایروال طوری طراحی کرده، که صدای بسیار بلند و رسایی داشته باشد و در صورت به صدا در آمدن آژیر در محل، منزل و .. بتواند شعاع زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد. دزدگیر های اماکن دارای چند مدل متفاوت سنسور هستند مانند: سنسور حرکتی، سنسور لرزشی یا همان سنسور شوک، سنسور دود و مگنت.

بیشترین سیستم هایی که در بازار عرضه شده، سنسور بی سیم و سیم دار است.

سنسور های حرکتی:

سنسور حرکتی بیشترین استفاده را در بین تمام سنسور ها دارد. این سنسور با تشخیص دادن حرکت فعال می شوند و آلارم دزدگیر را فعال خواهند کرد.

سنسور مگنت

مگنت ها سنسوری هستند که از دو تیغه تشکیل شده اند و به محض فاصله گرفتن دو تیغه از یک دیگر فعال می شوند. یک تیغه را روی چارچوب درب و دیگری روی خود درب نصب می شود. و با باز شدن درب دزدگیر فعال می شوند. این سنسورها می توان روی درب بالکن، پنجره یا نزدیک به دستگیره درب ورودی استفاده کرد تا با وارد شدن ضربه یا شکستن شیشه و خراب کردن قفل درب  ورودی فعال شوند و آلارم بزنند.

  سنسور های دود:

یکی دیگر از سنسور های مورد استفاده همراه با دزدگیر اماکن است. وظیفه اصلی این سنسورها تشخیص دادن دود موجود در محیط و فعال کردن آلارم دزدگیر هست.

 

یکی دیگر از سیستم های امنیتی و حافظتی دوربین مدار بسته است؟

می توان از سیستم حافظتی کاربردی و مهم به دوربین مدار بسته ارشاره کرد. این دوربین ها قادر به ضبط کردن اتفاقات و تصاویری هستند که بر روی هارد دیسک ذخیره شده اند تا در صورت نیاز بتوانند به بررسی و بازبینی بپردازند.

تاریخچه تولید دزدگیر اماکن
مشاهده

دوربین های مدار بسته علاوه بر اینکه تصویر را پخش می کنند، بازبینی مجدد تصاویر ضبط شده را نیز دارند و امکان مشاهد تصویر آنلاین از طرف نرم افزار روی تلفن همراه هم وجود دارد و آن ها را ذخیره می کنند.

یک نکته قابل توجه ایی که وجود دارد این است که دوربین های مدار بسته به تنهایی قادر به جلوگیری از سرقت نیستند، به دلیل اینکه سارق در صورت آگاه بودن، دوربین مدار بسته در محل با پوشاندن صورت خود به راحتی سرقت خواهند کرد. اما با استفاده از دزدگیر اماکن و دوربین های مدار بسته که به صورت مکمل یک دیگر هست بهترین امنیت را به محل خود ببخشید.

مزیت داشتن دوربین مداربسته

مزیت داشتن دوربین مدار بسته

افزایش امنیت

اولین و مهم ترین مزیت داشتن امنیت منزل و محیط کار بوده، داشتن دوربین مداربسته می تواند تا حدودی از سرقت جلوگیری می کند. شاید اگر در محل تابلوی هشدار دهنده ای وجود داشته باشد می تواند از سرقت جلوگیری شود.

 

گرفتن خسارت از بیمه

لازم به ذکر است که خیلی ها فکر می کنند با نصب کردن دوربین اگر سرقت شد می توانند از بیمه خسارت بگیرند، در صورتی  که این باور اشتباه بوده شما اگر منزل خود را بیمه سرقت کرده باشید می توانید از امتیازات بیمه بهره مند شوید.

 

عملکرد کارمندان را زیر نظر بگیرید

زیر نظر گرفتن عملکرد کارمندان با استفاده کردن از دوربین مدار بسته امکان پذیر می باشد، این موضوع می تواند امکان افزایش بازدهی را به همراه داشته باشد. یکی از تفاوت هایی که با دزدگیر دارد در همین بوده.

 

کنترل کردن تردد خودرو ها

برای شرکت های بزرگ، پارکینگ ها و… ابزار خوبی بوده که در صورت بروز مشکل پلاک آن مشخص هست.

 

محدودیت های دوربین مدار بسته

شاید داشتن دوربین از سرقت و جرم تا حدی جلوگیری کند و آن را کاهش دهد اما واقعا یک ابزار پیشگیری نبوده. زیرا سارق می تواند چهره خود را بپوشاند که از ثبت در دوربین جلوگیری کند. برخی دیگر نیز دوربین را هک کرده و یا به دوربین آسیب می رساند.

البته دوربین جوری طراحی شده که می تواند هشدار دهد به طوری که اگر حرکتی را تشخیص دهد آژیر می کشد. اما ممکن است دچار خطا شود.

2 پاسخ به “دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن؟”

  1. ساناز یاری گفت:

    سلام من دزدگیر را خریداری کردم الان همین دزدگیر یعنی بس نیست حتما باید دوربین هم بخرم؟

    • ادمین حبیبی گفت:

      سلام دوست عزیز اگر مطلب را کامل مطالعه کرده بودید متوجه می شدید که دوربین کامل کننده دزدگیر هست، وگرنه به تنهایی دزدگیر کفایت می کند، ولی باز هم به خودتان بستگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

رله خروجی دزدگیر

کاربرد رله در دزدگیر چیست

رله خروجی دزدگیر، این رله برخلاف نامش که کلمه "خروجی" را آورده، خارج از دستگاه دزدگیر نیست ...
ادمین حبیبی
15 اسفند 1401
تفاوت آژیر و فلاشر

تفاوت آژیر و فلاشر چیست

در واقع باید بگوییم که آژیر و فلاشر از دیگر اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن می باشند. ...
ادمین حبیبی
06 بهمن 1401
تقویت صدای آژیر دزدگیر

تقویت صدای آژیر دزدگیر امکان پذیر بوده

تقویت صدای آژیر دزدگیر از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد؛ به دلیل اینکه صدای آژیر یکی ...
ادمین حبیبی
07 آبان 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال