تفاوت آژیر و فلاشر چیست

ادمین حبیبی
06 بهمن 1401
تفاوت آژیر و فلاشر

در واقع باید بگوییم که آژیر و فلاشر از دیگر اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن می باشند. تفاوت آژیر و فلاشر در این بوده که آژیر هنگام هشدار از خود صدا تولید کرده و فلاشر مانند چراغ بوده. وظیفه آن ایجاد صدا و اعلام هشدار صوتی می باشد. زمانی که قصد خرید آژیر و فلاشر دزدگیر منازل را دارید باید یک سری نکات را بدانید به همین دلیل توصیه می کنم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا با آژیر و فلاشر دزدگیر اماکن آشنا شوید.

 

 

آژیر دزدگیر اماکن چیست

همانطور که گفتیم آژیر از اجزای تشکیل دهنده  دزدگیر اماکن و منازل می باشد که مانند سایر اجزا به سیستم مرکزی دزدگیر متصل می شود و زمانی که خطر را شناسایی می کند، آژیر سیستم حفاظتی با به صدا در آوردن هشدار باعث ترساندن سارق می شود و به همسایه ها اعلام خطر می دهد.

 

تفاوت آژیر و فلاشر

همانطور که گفتیم تفاوت خاصی ندارد و فلاشر بیشتر برای زمانی بوده که آژیر از کار افتاده و صدایی از خود تولید نکرده. آنوقت با چراغ زدن فلاشر شما متوجه سرقت می شوید.

 

نوع های مختلف آژیر دزدگیر اماکن

به طور کلی آژیر دزدگیر اماکن از نظر محل نصب به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می شود که در ادامه مطلب راجب این دو صحبت خواهیم کرد.

 

آژیر بیرونی دزدگیر

نام دیگر آژیر بیرونی، بلندگو می باشد. زمانی که نصاب می خواهد آژیر را در فضای بیرونی نصب کند بهتر است از یک کاور بلندگو پلاستیکی استفاده نماید تا در برابر برف، باران، گرد و غبار، از آژیر محافظت کند همچنین می تواند از خرابکاری افراد جلوگیری نماید. روی کاور پلاستیکی فایروال یک سری شیار وجود دارد تا صدای آژیر به راحتی از کاور بیرون بیاید. و زمانی که آب باران به داخل کاور نفوذ کند از شیارها به سرعت خارج می شود.

روش قدیمی محافظت از طلا
مشاهده

 

آژیر داخلی دزدگیر

این آژیر را داخل ساختمان نصب می کنند، برخی از افراد آژیر دزدگیر اماکن را در ساختمان و در نزدیکی پنل مرکزی دزدگیر نصب می کنند تا افراد خراب کار نتوانند سیم کشی آژیر را قطع کنند

 

 

کاربرد آژیر دزدگیر اماکن

یکی از مهم ترین کاربرد آژیر اماکن ایجاد صدای بلند به هنگام خطر و آگاه ساختن افراد می باشد.

آژیر اماکن می تواند از ورود غیر مجاز افراد جلوگیری نماید و مانع سرقت شود

زمانی که پنل دزدگیر اماکن خطر را تشخیص می دهد سیگنال را برای آژیر ارسال می کند. همین سیگنال باعث می شود همسایه ها از وجود خطر آگاه شوند.

 

 

آژیر دزدگیر اماکن فایروال به چند دسته تقسیم می شود

آژیر بکاب بی سیم

  • ولتاژ کاری 12VDC
  • فرکانس 433MHZ
  • دارای باتری بکاپ
  • دارای آداپتور 12V

 

آژیر پیزو فایروال

ولتاژ 12DC

این آژیر یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات مورد استفاده دزدگیر می باشد که وظیفه اصلی آن اعلام هشدار به صورت وقوع هر گونه اتفاق بوده که دارای یک مدل و یک شکل می باشد. آژیر پیزو بسیار کوچک بوده و جنس بدنه آن از پلاستیک است. طراحان ما به گونه ای آژیر را طراحی کرده اند که آب نمی تواند به راحتی در آن نفوذ کند اما بهتر است دور از آب و باران نصب شود.

 

آژیر باسیم تک صدا

  • ضد آب
  • پایه فلزی محکم
  • صدای خروجی بسیار پر قدرت
  • ولتاژ 12 VDC

 

 

فلاشر دزدگیر اماکن چیست

فلاشر یک وسیله الکترونیکی می باشد که حریق را اعلام می کند و هنگام روشن شدن دتکتور، این چراغ نیز روشن می شود همچنین به افراد حاضر در ساختمان آتش سوزی را اعلام می کند. فلاشر می تواند به صورت  چشمک زن، گردان یا ثابت بوده و رنگ آنها معمولا قرمز می باشد.

 

 

محل نصب

این فلاشرها را در راهروها، پاگردها، بالای درب واحد به موازات آژیرها نصب می کنند. معمولا به صورت سقفی یا دیواری نصب شده و در زمان نصب به صورت دیواری باید به فاصله 2.5 تا 2 متری از زمین نصب شود. از ویژگی های فلاشر اعلام حریق، هشدار دهنده بسری است که افراد ناشنوا نمی تواند صدای آژیر را بشنود با رقص نور به آن ها اطلاع رسانی می کند.

کنترل پنل دزدگیر یا سیستم مرکزی اماکن
مشاهده

 

 

سیم کشی فلاشر

آژیر فلاشر از مهم ترین بخش نصب سیستم اعلام حریق بوده است و نیازمند به نصاب های مجرب و مسلط است. به دلیل اینکه این سیستم بسیار حساس بوده و اگر سیم کشی به درستی انجام نشود هشدار های خطا می زند.

 

 

تاریخچه فلاشر اعلام حریق

فلاشر اعلام حریق برای اولین بار در سال 1970 به تولید رسید. که دارای نور های تابان بوده که همانطور ذکر کردیم به رنگ قرمز بوده است. این سیستم به عنوان یک وسیله جانبی در کنار آژیر اعلام حریق مورد استفاده قرار می گیرد. در دهه های 80 آژیر و فلاشر به عنوان یک بخش اصلی سیستم هشدار حریق در بازار به فروش رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

علت عدم ارسال پیامک دزدگیر

علت عدم ارسال پیامک دزدگیر منزل

" علت عدم ارسال پیامک دزدگیر " در دنیای امروزه به دلیل افزایش آمار سرقت، اکثریت افراد ...
ادمین حبیبی
04 مهر 1402
ویژگی دزدگیر خوب

ویژگی دزدگیر اماکن خوب چیست؟

ویژگی دزدگیر اماکن چیست ؟؟؟ یک دزدگیر خوب از ویژگی هایی بسیاری برخودار می باشد، که مهم ...
admin
19 مهر 1401
سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت چیست؟

بحث امنیت محیط چه در خانه و چه در فروشگاه ها و... می تواند از اولویت زیادی ...
ادمین حبیبی
22 اسفند 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال