روش قدیمی محافظت از طلا

ادمین حبیبی
16 خرداد 1402
محافظت از طلا

محافظت از طلا »» در گذشته جواهرات را به روش های متفاوت و نه چندان ایمن نگهداری می کردند. البته در زمان های قدیم آمار سرقت جواهرات از سوی سارقین بسیار کم بود، اما امروزه با توجه به قیمت طلا و جواهرات نگهداری و محافظت از طلا، می تواند یک چالش بسیار جدی برای صاحبان آن ها تبدیل شود؛ البته با خریداری دزدگیر اماکن می توانند از این چالش بزرگ به آسانی عبور کنند و جواهرات را در مکانی امن مانند خانه نگهداری کنند.

سارقین همیشه در صحنه حضور دارند و بسیار حرفه ای تر از گذشته می توانند بدون جا گذاشتن هیچ اثری، در کمترین زمان ممکن اموال ارزشمند را که افراد با زحمت بسیار به دست آورده اند به سرقت می برند.

در این مطلب با سعی داریم شما را با  روش های قدیمی نا امن برای محافظت از طلا و جواهرات در خانه آشنا کنیم پس تا آخر با ما همراه باشید.

 

روش های قدیمی محافظت از طلا در منازل

طلا و جواهرات یکی از ارزشمند ترین فلزیجات، در جهان محسوب می شود، و استفاده از آن علاوه بر زیبایی جنبه سرمایه گذاری، پرسود، امن و مطمئن در شرایط نابسامان اقتصادی دارد. به همین دلیل که خرید طلا همیشه در ردیف اول پس انداز افراد قرار دارد زورگیری و سرقت از صندوق های امن و .. از جمله خطراتی هستند که همواره فلزیجات با ارزش را تهدید می کند.

 

نگهداری از طلا در غذاهای منجمد شده:

یکی از روش های قدیمی بسیار رایج در گذشته، پنهان کردن جواهرات در لا به لای غذا های منجمد شده اعم از گوشت، مرغ و کیسه های سبزی پر شده بوده، که استفاده از این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود به دلیل اینکه دست این تکنیک برای سارق رو شده که برای هر بار سرقت جواهر، به سمت فریزر می روند.

 

نگهداری طلا در آکواریوم منزل:

در گذشته افراد جواهرات و سکه های خود را در آکواریوم ها، در کنار گیاهان آبزی، سنگ های تزئینی و دیگر لوازم ها جا گذاری می کردند. شاید در گذشته ای این روش برای محافظت از طلا موثر بوده؛ اما امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت ها، سارقین به کوچک ترین اشیاء رحم نمی کنند و به هر ترفندی ابزار را به سرقت می برند. و از سوی دیگر ممکن است جواهرات خوراک حیوانات آبزی شوند، پس این گزینه به هیچ عنوان برای محافظت از طلا، ایمن نمی باشد.

 

محافظت از جواهرات در داخل عروسک:

از دیگر راه ها قدیمی برای محافظت از جواهرات، استفاده از عروسک های پولیشی و سایر عروسک های دیگر که بوده که به هیچ عنوان این روش توصیه نمی شود به دلیل اینکه با آمدن مهمان، ممکن است عروسک به دست کودکان بیافتد و باعث افتادن اشیاء با ارزش از وسایل بازی شود.

 

نگهدارای طلا در لوله های PVC:

استفاده از لوله های پی وی سی هم یکی دیگر از روش های بسیار نادرست برای محافظت از طلا بوده زیرا از ریسک بسیار بالایی برخوردار می باشد و ممکن است اعضای خانواده به اشتباه از لوله پی وی سی برای برق کشی، منزل استفاده کنند.

منشاء اصلی سرقت دانش آموزان
مشاهده

 

محافظت از طلا در قوطی رنگ:

استفاده از طوقی رنگ یک روش قدیمی و بی دردسر بوده که افراد اشیاء با ارزش خود را در آن قرار می دادند و می توان گفت مقدار بسیار کم ایمن می باشد، اما استفاده از این روش دارای شرایط خاصی می باشد، یعنی مکان خواص و دور از دسترس داشته باشد و سارق نتواند قوطی را پیدا کند.

 

نگهداری طلا در کیسه برنج:

یکی دیگر از روش های بسیار قدیمی، طلا خود را در کیسه برنج نگهداری می کردند و استفاده از این روش به هیچ عنوان درست نمی باشد، زیرا کیسه برج در آشپزخانه قرار دارد، و اولین جایی که سارق برای سرقت از طلا می گردد آشپزخانه و کیسه برنج است.

 

محافظت از طلا

 

محافظت از طلا در زیر کف پوش:

در زمان های گذشته افراد برای محافظت از طلا خود را زیر رکف پوش منزل، نگهداری می کردند به این صورت که قسمتی از کف پوش اتاق خود کنده و در آن حفره ای به وجود آورده اند و جواهرات خو را در آن حفره جاگذاری می کردند و آن را با کفپوش پوش یا فرش می پوشاندن.

به جرات می توان گفت استفاده از این روش به هیچ هنوان عقلانی نمی باشد، زیرا با رفت و آمد افراد در منزل، متوجه لقی کفپوش خانه می شوند و به آسانی طی یک عملیات ساده و با برنامه ریزی قبلی، سارق در با بردئاشتن کفپوش چواهرات را به سرقت می برند.

 

نگهداری جواهر در دودکش شومینه:

یکی دیگر از مکان هایی که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود، پنهان کردن طلا و جواهرات در دودکش می باشد به دلیل اینکه از سارق یا افراد دیگر دستشان به طلا نرسد اما حیوانات اعم از کلاغ که علاقه به جواهرات و اشیاء های با ارزش دارد، به راحتی بر می دارند.

 

نگهداری اشیاء با ارزش در دیوار:

پنهان کردن طلا در دیوار، شاید از نظر اول عقلانی به نظر برسد و از دارای امنیت بیشتری باشد، اما باید به این فکر کرد که اگه فرد نیاز به طلا داشته باشد باید شروع به دیوار کندن کند همچنین از سوی دیگر ممکن است باعث آزار اطرافیان شود.

 

نگهداری طلا در گاو صندوق های کوچک:

در گذشته افراد از گاو صندوق های بسیار بزرگ و سنگین با استفاده از رمزهای بسیار پیچیده از اموال خود به اسانی محافظت می کردند، اما امروزه با بالا رفتن قیمت ها افراد توانسته اند گاوصندوق های بسیار کوچک خریداری کنند که دارای وزن سبک بسیار سبک هستند. البته قابل حمل بودن گاوصندوق ها باعث شده که سارق با جابه جا کردن به راحتی اموال را به سرقت ببرد.

لازم به ذکر می باشد که سارق اگر نتواند گاو صندوق را با خود جابه جا کند، با استفاده از روش های متفاوت درب صندوق را باز کرده و محتویات را به سرقت می برد. اگر می خواهید با انواع سرقت از گاو صندوق آشنا شوید می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

 

استفاده از تایر لاستیک خودرو:

در زمان های قدیم از لاستیک خودرو های  قدیمی برای محافظت از طلا  استفاده می کردند.  روش حافظت از جواهرات در تایر ماشین به این صورت بود که کمی باد لاستیک را خالی می کردند تا راهی برای جاگذاری طلا پیدا کنند و بعد از مخفی کردن دوباره تایر را پر از باد می کردند. می توان گفت به هیچ عنوان استفاده از این روش درست نمی باشد به دلیل اینکه خود تایر یک ابزار بسیار کاربردی و گران قیمت بوده، که سارق با دیدن لاستیک خودرو، آن را همراه با جواهرات به سرقت می بردند.

 

جعبه آتش نشانی:

در گذشته از جعبه های آتش نشانی یا جعبه کمک های اولیه، برای نگهداری از جواهرات استفاده می کردند و آن را در چمدان ها یا در کمدها جاگذاری می کردند.

استفاده از جعبه های کمک های اولیه یا جعبه آتش نشانی برای محافظت از طلا مناسب نمی باشد بلکه میزان امنیت جواهرات را پایین می آورد؛ زیرا به راحتی قابل حمل هستند و از سوی دیگر در دسترس اطراف قرار می گرفتند.

دتکتور در دزدگیر منازل چه نقشی دارد؟
مشاهده

 

استفاده از ماژیک های بی ارزش:

در زمان های قدیم ماژیک هایی که جوهر آن ها تمام شده بود را دو نمی انداختن و در قوطی های خالی ماژیک جواهرات خود را قایم می کردند. لازم به ذکر می باشد استفاده از این روش برای محافظت طلا و جواهرات ایده جالبی نمی باشد. زیرا ممکن است اعضای خانواده با دیدن ماژیک غیر قابل استفاده، آن را دور می اندازند.

 

پنهان کردن جواهرات در حبوبات:

مادربزرگان در زمان های قدیم با استفاده از یک شیشه استوانه ای، جواهرات یا اموال خود را در مکان نگهداری حبوبات پنهان می کردند. اما امروز با بالا رفتن قیمت جواهرات بهتر است از روش های دیگر مانند: خریداری سیستم های حفاظتی انجام دهید. به دلیل اینکه دیگر نگران اموال با ارزش خود نیست

 

محافظت از طلا

 

نگهداری جواهرات در زیر زمین:

بیشتر خانه های قدیمی دارای انباری یا زیر زمین بودند که برای پنهان کردن طلا و جواهرات، مکانی نسبتا امن به نظر می اومد؛ زیرا مکان های بسیار متنوعی برای پنهان کردن جواهرات بوده، زیرا ابزارهای بسیار کهنه روی طاقچه ها و پشت کمد و … بک مکان بسیار امن برای پنهان کردن جواهرات محسوب می شد. البته لازم به ذکر می باشد که زیر زمین یا انباری مکانی برای مخفی شدن سارق بوده که با کمی دقت می توانست اموال با ارزش را پیدا کند و به سرقت ببرد.

اما امروزه تمامی منازل مسکونی در برج های چند طبقه ساخته شده اند و افراد از قابلیت پنهان جواهرات در انباری برخوردا نمی باشند و اگر ساختمان ها از زیرزمین بر خوردار باشند مکانی ماست برای محافظت از جواهرات نمی باشد به دلیل اینکه رفت و افراد مختلف بسیار زیاد می باشد و بدون اینکه افراد متوجه شوند جواهرات به سرقت می روند.

پنهان کردن جواهرات در اثاثیه بزرگ:

در گذشته به دلیل عدم استفاده از دزدگیر، افراد برای محافظت از طلا خود آن ها را صندوقچه های تزئینی، تلوزیون های قدیمی پنهان می کردند و مکانی بسیار مناسب برای پنهان کردن جواهرات برای افراد به حساب می آمد

 

استفاده از پریز:

پریز در گذشتی مکانی بسیار امن برای محافظت از طلا بود که استفاده از این روش در بین مردم بسیار رواج پیدا کرد و اکثریت افراد وسایل بسیار ریز و با ارزش را در پشت پریز برق پنهان می کردند. شاید سارق وقت برای گشتن پریزها پیدا نکند؛ اما ممکن است جان اعضای هانواده را به خطر بیاندازد و برای هر بار برداشتن یا جاگزاری اشیاء با اارزش ممکن است دچار برق گرفتکی شوند و جان خود را از دست بدهند.

 

فضای خالی مابین صندلی ها:

برخی از افراد در گذشته جواهرات خود را بین صندلی یا نشیمنگاه هایی که فضای خالی وجود داشت که با استفاده از یک لوله که آن را به یک تخته متصل کرده و جواهرات را در آن قرار می دادند. استفاده از این روش بسیار بیهوده بود و به راحتی می تواند جلب توجه کند.

 

استفاده از باکس ریموت کنترل درب:

در گذشته نه چندار دور افراد جواهرات ریز خود را در باکس مدار الکتریکی کنترا از راه دور محافظت و نگهداری می کردند، این باکس ها بیشتر در گاراژ و پارگینک ها قرار دارند، اما برای محافظت از طلا و جواهرات پیشنهاد نمی گردد به دلیل اینکه افراد زیادی در پارکنیگ رفت و آمد دارند.

 

سخن آخر:

در این مقاله با روش های نگهداری قدیمی نگهداری از طلا آشنا شده اید که هرکدام دارای نقص و ضعف هایی برای محفافظت از طلا بوده اند و طبق آمار های به دست آمده افراد با استفاده از این روش ها همچنان نتوانسته اند از جواهرات خود محافظت کنند و دست سارق به اشیاء با ارزش رسیده است.

بهترین روش برای پیشگیری از سرقت سارقین استفاده از دزدگیر اماکن می باشد، زیرا دزدگیر اماکن دارای تجهیزات بسیار حرفه ای از ورود سارق به روش های گوناگون جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مزایا نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟

امروزه با زیاد شدن سارقین و سرقت آن ها از منازل و اماکن دیگر سبب شده افراد ...
admin
17 مهر 1401
مقایسه دزدگیر اماکن ایرانی و خارجی

چرا باید دزدگیر ایرانی را به خارجی ترجیح داد؟

بعضی از خریداران دزدگیر اماکن، سیستم حفاظتی خارجی را به ایرانی ترجیح می دهند و به این ...
ادمین حبیبی
14 فروردین 1402
دزدگیر سالمندان

استفاده از دزدگیر برای سالمندان

" دزدگیر برای سالمندان" با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزانه علم، افراد خانواده پر مشغله تر از ...
ادمین حبیبی
05 بهمن 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال