دتکتور در دزدگیر منازل چه نقشی دارد؟

admin
30 آذر 1401
دتکتور در دزدگیر منازل چه نقشی دارد؟

امروزه در دزدگیر اماکن جدید، قطعه ای به نام دتکتور وجود دارد، نقش اصلی این ابزار این است که به دزدگیر بفهماند سارق خارج یا وارد خانه شده است. نام دیگر این وسیله، حسگر الکترونیکی  بوده که دارای انواع مختلفی است.

کاربر به عنوان فردی که قصد خرید دزدگیر منازل را دارد، بهتر است اطلاعات کافی درباره لوازمات جانبی دزدگیر داشته باشد. تا در هنگام بروز مشکل بتوانید منشاء اصلی دستگاه را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی درباره نقش دتکتور، دزدگیر منازل بپردازیم؛به شما عزیزان توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشد.

 

نقش دتکتور دزدگیر منازل چیست؟

دتکتور در واقع تشخیص می دهد که در حال حاضر سارق وارد منزل یا محل کار کاربر شده است. و این تشخیص را به صورت آلارم به صاحب دستگاه اطلاعات می دهد. در واقع باید گفت این دزدگیر نیست که در حریق نقش اساسی را ایفا می کند، بلکه قطعه دتکتور است که می تواند نقش اصلی را انجام دهد.

 

آموزش نصب دتکتور در دزدگیر خانه

اگر بخواهیم به زبان کاملا ساده آموزش نصب این دستگاه رو به شما عزیزان ارئه دهیم، باید گفت این دستگاه، در مکانی قرار بگیرد که خطر بیشتر در آن محل اتفاق بیافتد. یعنی وقتی که دتکتور حریق را خریداری می کنید؛ باید در جایی نصب کنید که امکان آتش سوزی در آن محل وجود دارد. وقتی که محل مناسب را انتخاب کرده اید، با هشدار این ابزار می توانید از خطر آگاه شوید.

علاوه بر اینکه آموزش نصب دستگاه رو باید یاد بگیرید بهتر است آموزش محل نصب دستگاه را نیز یاد بگیرید.

تا بتوانید بهترین محل را برای قرار گرفتن دستگاه بدانید. البته ناگفته نماند که زمانی که کاربر دتکتور دزدگیر را خریداری می کند، در دفترچه راهنمای آن، تمام روش نصب ارائه شده است و با کمک گرفتن از دفترچه، بهترین مکان را می توانید برای نصب پیدا کنید. توصیه می کنیم قبل از انجام دادن هر کاری اول از دفترچه راهنما استفاده نمایید.

 

دتکتور را در چه محلی نصب می کنند؟

همانطور که اشاره کردیم، این دستگاه برای اطلاع دادن و آلارم دادن مواقع ضروری ساخته شده است. برای مثال: دتکتورهایی داریم برای اطلاع دادن حریق، دتکتور برای دود و… برای هر یک از این دتکتورها نیازمند فضای مخصوصی است. در منازل مشاهده می کنید که دتکتور در بالای گاز پخت و پز قرار گرفته است. به دلیل اینکه بیشتر آتش سوزی ها در منازل از قسمت آشپزخانه شروع می شود.

کنتاکتور چیست
مشاهده

دتکتور دود را در انبار ها نیز قرار می دهند، این دستگاه رو قسمت هایی جاهایی می گذارند که ابتدا آتش از آن قسمت شروع می شود. به صورت کلی می توان گفت دتکتور را در مکان هایی که احتمال خطر بیشتر است قرار می دهند تا در صورت بروز اتفاقی هر چه سریع تر اخطار را اعلام کند.

 

نقضش دتکتور در دزدگیر اماکن

 

دتکتور رو باید از کجا تهیه کرد؟

راه بسیاری برای خرید دتکتور وجود دارد که خیلی وقت گیر می باشند. افراد برای خرید اقلام مورد نیاز، دنبال راهی هستند که در کمترین زمان به بهترین نتیجه دست یابند. به خاطر همین موضوع ما راهکاری برای شما عزیزان ارائه دادیم که می توانید با استفاده از آن به راحتی دستگاه مورد نیاز خود را خریداری فرمایید.

اولین راه، مراجعه به فروشگاه اینترنتی فایروال است. که شما می توانید، به راحتی انواع دتکتور ها را مشاهده کرده و با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب و خریداری فرمایید.

روش بعدی مراجعه به انواع فروشگاه موجود در سطح شهر محل زندگی شما عزیزان می باشد(همکاران فایروال). از این طریق می توانید به راحتی از نزدیک دتکتورها را مشاهده فرمایید و خریداری کنید.

روش دیگر که بسیار راحت تر می باشد، سفارشات تلفنی است می توانید از طرف تماس تلفنی محصول مورد نظر خود را سفارش داده و بعد از درب منزل تحویل بگیرید. تمامی این روش ها در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر را برای شما ارائه می دهند. کافیست تنها راه مورد نظر خود را از بین موارد پیشنهادی انتخاب فرمایید.

 

انواع دتکتور در دزدگیر اماکن

همانطور که در پاراگراف بالا به آن ها اشاره کرده ایم. دتکتورها انواع متفاوتی دارند که هر کدام از آن ها مخصوص به اطلاع دادن یک مشکل تولید و طراحی شده اند.

دتکتور اعلام حریق، دستگاهی است که در زمان آتش سوزی به کار می آید، و سریعا با توجه به حس کردن گرما آن را شناسایی کرده و بعد شروع به آلارم زدن می کند

دتکتور حرکتی این مدل از اجزای مختلف گوناگونی تشکیل شده اند که درون یک قالب پلاستیکی روی دیوار یا سقف نصب می شوند و اصولا چراغ نشانگر ال ای دی به صورت چشمک زن روی بدنه چشمی که قابل مشاهده است. این دتکتور تشخیص حرکت و فناوری هایی همچون مادون قرمز، فراصوت، ماکروویو یا تشخیص دادن سوژه بهره می برند. اصولا برای پوشش محیط با ریسک پذیری بالا در نظر گرفته می شود یعنی در مکانی نصب می شود که ورود غیر مجاز در آنجا بیشتر باشد.

فرق خانه دزدگیر دار با خانه سنتی
مشاهده

کاربران عزیز می توانید با مراجعه به صورت غیر حضوری به انواع فروشگاه های در سطح شهر یا مراجعه به فروشگاه اینترنتی فایروال، با ارائه اطلاعات از دتکتور مد نظر خود، بهترین انتخاب کرده و خریداری کنید.

 

قیمت دتکتور دزدگیر اماکن چقدر است؟

حالا که با دتکتور به صورت کلی آشنا شده اید و چه کاری انجام می دهند، به سراغ قیمت آن می رویم که با یک دیگر بسیار متفاوت می باشد و چه مقدار باید هزینه کرد؟

برخی از آن ها ممکن می باشد قیمت بالا و بعضی دیگر مقرون به صرفه هستند. برای اینکه بخواهید اطلاعات کامل از این دستگاه ها داشته باشید تا بتوانید هنگام خرید با دید وسیع تر به جلو حرکت کنید، می توانید از سایت معتبر ما استفاده نمایید همچنین انواع دتکتورها با قیمت های مختلف ارائه داده اند. شما نی توانید با مشاهده کردن آن ها و ایجاد قیاس با دیگر دستگاه ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

چند نکته مهم برای نصب دتکتور اعلام حریق در منزل

برای نصب دتکتور در هر نقطه خانه، سیستم آن را به صورت جداگانه تنظیم نمایید.

خانه هایی با متراژ زیاد نیاز به دتکتور دود اضافه دارند.

دتکتور دود را حداقل دو ماه یکبار تست کنید. و مطمئن شوید که آلارم هشدار آن کار می کند.

دتکتور دود که امروزه طراحی و تولید شده اند از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته اند. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید و نصب این سیستم، از آ[رین مدل با جدیدترین تکنولوژی خریداری فرمایید.

دتکتور دود  را با فاصله 3 متر از یک دستگاه پخت و پز نصب فرمایید.

دتکتور را نزدیک به درب ها، کانال و پنجره ها نصب نکنید به دلیل اینکه جریان هوا در تشخیص دود و عملکرد صحیح دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد.

به هیچ عنوان دتکتور دور را رنگ نکنید به دلیل اینکه در سیگنال آن اختلال به وجود می آید.

در زمان شنیدن صدای هشدار دتکتور سریعا آن محل را ترک فرمایید.

 

فاصله گذاری دتکتور دود به چه صورت است

ایده آل ترین نوع فاصله گذاری بین دتکتورها، فاصله مرکز به مرکز آن ها است. البته این فاصله گذاری برای اتاق ها یا سقف بدون هیچ مانع فیزیکی مناسب می باشد. اما در ساختمان های امروزی کمتر با چنین شرایطی مواجه هستید با محاسبه دقیق بر اساس استاندارد توصیه شده 9.1 نامی و شعاع تحت پوشش دتکتور بهره برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دزدگیر برای باشگاه ورزشی

دزدگیر برای باشگاه ورزشی

دزدگیر برای باشگاه ورزشی یا سیستم اعلام سرقت وسیله ای است که در زمان نبود کارکنان باشگاه، ...
ادمین حبیبی
04 اسفند 1401
منازل در معرض سرقت

منازلی که در معرض سرقت هستند

"منازل در معرض سرقت" خانه هایی در معرض سرقت قرار می گیرند که از محیط پیرامون بسیار ...
ادمین حبیبی
14 اسفند 1401
کابل دزدگیر اماکن

انتخاب بهترین کابل دزدگیر اماکن

کابل دزدگیر اماکن هر چه با کیفیت تر باشد به همان اندازه سیستم حفاظتی، از عملکرد بالاتری ...
ادمین حبیبی
06 اردیبهشت 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال