یک خانه هوشمند باید چه ویژگی داشته باشد؟

admin
10 آذر 1401
ویژگی خانه هوشمند

ویژگی خانه هوشمند چیست؟ یک خانه هوشمند باید از فناوری بسیار پیشرفته و جدیدی به همراه خود داشته، که باعث آسایش و رفاه در زندگی انسان شود. با هوشمند سازی منازل در زندگیمان زمان خروج از خانه، دیگر نگران فراموش کردن بستن درب ها، خاموش کردن وسایل برقی و سیستم روشنایی در خانه نیستیم.

امروزه شرکت فایروال، با توجه به پیشرفت زیاد تکنولوژی در زمینه منزل هوشمند ایرانی فعالیت می کند. و باید گفت استفاده از خانه هوشمند برای راحتی سالمندان عزیزمان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با کمک تجهیزات هوشمند سازی اماکن می توان مکانی هایی مانند: مدرسه، هتل، بیمارستان، ساختمان حتی خوابگاه ها هوشمند کرد.

منظور از خانه هوشمند چیست؟

در یک خانه هوشمند،  یک سری عملیات به صورت پیوسته در کنار یک دیگر قرار می گیرند که استفاده از آن ها باعث آرامش و لذت ساکنین می شود.

با یک بیان دقیق تر منزل هوشمند به خانه ای گفته می شود که همه دستگاه ها و وسایل های موجود در آن به وسیله اینترنت و تلفن همراه یا دستگاه های تحت شبکه از راه دور کنترل می شوند و دیگر نیازی به کنترل و انجام دادن فعالیت های دستی نیست.

همچنین با هوشمند سازی منزل برای انجام همزمان مجموعه ای از کارها با نمایشنامه به سیستم های منازل  می توان دستورات لازم را جهت رخ داد آن اتفاق برنامه ریزی کرد.

برای مثال: می خواهید به مسافرتی بروید و نگران منزل خود هستید، اینکه آیا اشیاء گران قیمت خود را دور از دسترس سارقین قرار داده اید، آیا تمامی وسایل برقی خود را از کار انداخته اید؟؟ با نصب کردن دزدگیر اماکن می توانید خیال خود را بابت تمامی موارد نگران کننده، راحت کنید.

با دزدگیر اماکن دنیایی از آرامش را به خانه خود بیاورید.

 یک خانه هوشمند باید چه ویژگی داشته باشد؟ | Photo

 

انواع منزل های هوشمند

منزل هوشمند بی سیم:

هوشمند سازی خانه در روش بی سیم تمام دستگاه ها نیاز به سیم کشی ندارند، بلکه تجهیزات به وسیله امواج رادیویی با یکدیگر تعامل بر قرار می کنند.

رعایت نکات هنگام بیرون رفتن از خانه
مشاهده

خانه هوشمند باسیم:

خانه هوشمند باسیم به منازلی گفته می شود که بستر ارتباطی تجهیزات به کار رفته در آن ها به صورت باسیم است. در این سیستم از یک تابلوی مرکزی واحد استفاده می شود. که آن به عنوان مغز سیستم خانه هوشمند کار می کند و همه ی اطلاعات خروجی و ورودی دستگاه را در این تابلو  قرار می گیرد.

ویژگی خانه هوشمند :

برای تمامی افراد جالب می باشد که منزل هوشمند و غیر هوشمند با یک دیگر چه تفاوتی دارند؟

  1. سنسورهای مختلف
  2. سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند
  3. سیستم امنیتی هوشمند
  4. پرده های هوشمند
  5. سیستم اطفا حریق و اعلان آن
  6. تهویه هوای هوشمند
  7. آبیاری ها
  8. دستیار صوتی
  9. پارکینگ های هوشمند
  10. استخر هوشمند
 

سنسور خانه هوشمند:

در لغت نامه سنسور، به معنای حسگر می باشد که از خصوصیات خیلی مهم در یک خانه بشمار می آید و  استفاده از آن ها در بخش های متفاوت خانه را می توان نمایشنامه بسیار متفاوتی را اجراء کرد.

حال شما را با نمونه هایی از این ابزارها و امکانات تعبیه شده در خانه هوشمند ایرانی آشنا می کنیم.

سنسورهای منزل هوشمند از انواع مختلفی برخوردا هستند که از چند نمونه عبارتند از:

سنسورهای روشنایی

سنسور پنجره و درب

سنسور گاز و دود

سنسورهای دما و رطوبت

یکی دیگر از ویژگی های مهم هوشمند سازی اماکن، سیستم روشنایی می باشد که استفاده از آن از راه دور، روشنایی تمام نقطه منزل را می توانند کنترل کنند.

برای مثال: برای تمامی افراد پیش آمده که در تایم خواب فراموش می کنند لامپ آشپزخانه را خاموش کنند و برای خاموش کردن  لامپ مجبور می شوند محل خواب را ترک کنند. اما امروزه با هوشمند سازی ساختمان ها به وسیله روشنایی هوشمند به راحتی در تخت خواب خود به وسیله گوشی همراه می توان تمام لامپ های منزل را خاموش یا روشن کنیم.

از دیگر قابلیت های روشنایی خانه هوشمند، تنظیم میزان نور در محیط به وسیله  به نام دیمر است. که باعث صرفه جویی در انرژی مصرف شده، پایین آوردن هزینه،  نگهداری و تعمیر برای بهبود کیفیت زندگی است.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی:

با استفاده از این نوع سیستم ها در هوشمند سازی اماکن، تنظیم دمای پیرامون و همچنین خاموش و روشن کردن وسیله گرمایشی و سرمایشی به راحتی از راه دور توسط گوشی همراه یا سیستم های لمسی توسط فرد امکان پذیر می باشد.

به کمک اجرای برنامه ریزی برای این فناوری، قبل از وارد شدن به منزل و از راه دور می توان دمای خانه را تنظیم کرد؛ همچنین با تغییر دادن فصل دمای پیرامون به صورت اتوماتیک، متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه تنظیم می شود.

تاثیر دزدگیر در سرقت منزل
مشاهده

از نکات بسیار مثبت این نوع فناوری می توان به مصرف بهینه انرژی و پایین آوردن هزینه اشاره کرد.

پرده های هوشند:

پرده بسیار متنوع  در جنس و ظاهر مختلف وجود دارند که بر اساس موقعیت مکانی طراحی و تولید می شوند. کنار کشیدن بعضی از این پرده ها به خاطر اندازه و طول عریض، بسیار کار را سخت و دشوار می کند؛ این موضوع باعث می شود گاهی از نور خورشید بی بهره شوید.

با پیشرفته شدن و هوشمند سازی ساختمان ها این قابلیت به منازل اضافه شده اند که به کمک پرده های هوشمند به صورت خودکار بدون استفاده از دست فرد، پرده ها کنار می روند. با دادن برنامه ریزی در بازه های زمانی به خصوص می توان پرده ها را بسته و باز کرد.

سیستم های امنیتی هوشمند

منظور از سیستم امنیتی همان دزدگیر و دوربین ها بوده، که شما می توانید با نصب کردن هر یک از آن ها امینت خانه خود را بالا ببرید.

دزدگیر فایروال دارای گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله بوده و نصب کردن همین مورد نیز به تنهایی امنیت را بالا می برد اما اگر شما می خواهید امنیت را تضمین کنید می توانید در کنار دزدگیر از دوربین نیز استفاده کنید.

به مزایای جدید این تکنولوژی می توان به موارد های زیر اشاره کرد:

راحت بودن:

بالا رفتن امنیت، در مدت های طولانی که در خانه حضور ندارید

هماهنگ بودن با دیگر لوازم هوشمند خانه( سیستم های تهویه هوا و گرمایشی و سرمایشی )

صرفه جویی در انرژی مصرف شده

سیستم های اعلان حریق :

بیشترین افراد تاکنون جان خود را بر اثر آتش سوزی یا نشتی گاز از دست داده اند. اما امروزه با پیشرفته تر شدن تکنولوژی ساختمان و با استفاده از سیستم اعلان حریق در خانه های هوشمند خسارت های ناشی از آتش سوزی به حداقل رسیده اند.

نوع کار این سیستم به صورتی می باشد که با متوجه شدن آتش، دود، گاز، حرارت و خطرات این چنینی پیام های هشدار صوتی توسط سیستم اعلان حریق به صاحب منزل داده می شود که تا حد بسیاری مانع تلفات مالی و جانی می شود.

خصوصیات یک منزل هوشمند

آسایش و راحتی

انعطاف پذیری

به صرفه شدن انرژی

کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری

قابلیت برنامه ریزی تجهیزات هوشمند

با خرید دزدگیر منزل به راحتی خانه خود را هوشمند سازید تا خیالتان از هر نظر آسوده باشد می توانید به سایت ما سر بزنید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویژگی دزدگیر خوب

ویژگی دزدگیر اماکن خوب چیست؟

ویژگی دزدگیر اماکن چیست ؟؟؟ یک دزدگیر خوب از ویژگی هایی بسیاری برخودار می باشد، که مهم ...
admin
19 مهر 1401
محیط کار کارمندان

ویژگی محیط کار کارمندان چیست

محیط کار کارمندان، مکانی برای استفاده از مهارت و توانایی افراد، در ازای قدردانی دستمزد است. و ...
ادمین حبیبی
19 اردیبهشت 1402
معایب دزدگیر چینی

معایب دزدگیر اماکن چینی

معایب دزدگیر اماکن چینی، از گذشته تا کنون امنیت خانواده و اماکن، جز دغدغه اصلی سرپرست خانه ...
ادمین حبیبی
24 اسفند 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال