رعایت نکات هنگام بیرون رفتن از خانه

ادمین حبیبی
28 آذر 1402
رعایت نکات هنگام بیرون رفتن از خانه

شناخت رعایت نکات هنگام بیرون رفتن از خانه، با استفاده از این نکات می توانید آمار سرقت سارقین را بسیار کاهش دهید. در جامعه امروزی ما شاهد انواع سرقت از سوی سارقین هستیم، زیر افراد هنگام بیرون رفتن از خانه، یک سری نکات پیش پا افتاده را رعایت نمی کنند، و این موضوع باعث شده سارقین با استفاده از ترفندهای خاص، اقدام به سرقت اموال کنند.

لازم به ذکر بوده هیچ کس بهتر از خودمان نمی تواند از اموالمان محافظ کند، اگر چه اداره آگاهی، سارقین را شناسایی می کند؛ اما گاهی دستگیری مجرمین، دیگر دردی از مالباخته دوا نمی کند؛ به دلیل اینکه خسارت های وارد شده بسیار جبران ناپذیر بوده اند. پس بهتر است برای جلوگیری از  مسئله های این چنینی، در هنگام بیرون رفتن از خانه چندین نکات را رعایت نمایید.

تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع نکاتی هایی که باید در هنگام بیرون رفتن از خانه رعایت فرمایید آشنا کنیم.

 

رعایت نکات هنگام بیرون رفتن از خانه

 

1. تلفن همراه را کمتر در دست بگرید

هنگامی فرد که از خانه خود خارج می شوید بهتر است گوشی موبایل خود را کمتر دست بگرید، به دلیل اینکه توجه شخص به مکالمه، باعث شده حواسش از محیط اطرفتان پرت شود، و این بهترین فرصت برای سارقان تلفن همراه بوده؛ بهتر است برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه از یک هندزفری و … برای مکالمه در خیابان استفاده کند. 

طریقه تقسیم بندی دزدگیر اماکن
مشاهده

از سوی دیگر حتما در هنگام گرفتن تاکسی تلفنی حواستان به دور و اطراف باشد و بهتر است به مکان های امن بروید و تاکسی اینترنتی بگرید. 

 

2.  هنگام مقابله با سارق کیف یا گوشی خود را به حیاط خانه ها سر دهید

در صورت رعایت نکات، اما سارق برای سرقت گوشی همراه به سمت شما حمله کرد، گوشی یا کیفتان را از زیر درب مغازه یا پارگینک های خانه به داخل سر دهید، تا سارق نتواند اموال شما را به سرقت ببرد. 

 

3. برای منازل خود سیستم های امنیتی تهیه نمایید

سارق در هر نقاطی از شهر بدون آن که شناسایی شود، پرسه می زند؛ و به راحتی می تواند تشخیص دهد که چه منازی خالی هستند، تا برای سرقت اموال مانند: طلا و جواهرات، وسایل خونه، اسناد مهم و … نقشه بکشد.

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت اموال با ارزش، تهیه و خریداری سیستم حفاظتی بوده، زیرا این سیستم به راحتی می تواند از اموال در زمان نبودن افراد محافظت کند؛ حتی این قابلیت را به کاربر می دهد که قبل از ورود سارق، دزدگیر با ارسال اس ام اس و زنگ هشدار صاحب ملک را آگاه می سازد. 

 

4. داخل اتومبیل حتما شیشه ها را تا بالا بکشید

اگر ماشین خود را پارک کرده اید و با گوشی موبایل دارید صحبت می کنید بهتر است، شیشه خود رو خود را بالا بکشید و با تلفن همراه صحبت نمایید. یا حتی موبایل خود را بر روی صندلی کنار در حالی که درب قفل نمی باشد قرار ندهید.

 

5. گوشی خود را در مکان عمومی به افراد غریبه ندهید

برخی از مواقع افراد از شما درخواست می کنند، که با تلفن همراه با شماره های مختلف تماس اضطراری بگیرند و شما را با شرایطی که دارند راضی می کنند. به هیچ عنوان اموال خود را در اختیار چنین افرادی ندهید به دلیل اینکه نمی دانید این افراد به چه کسانی تماس می گیرند و ممکن است شما را به دردسر های بسیار بزرگ بیاندازند.

کاربرد رله در دزدگیر چیست
مشاهده

ندادن گوشی خود به افراد غریبه

 

6. پیامک های تبلیغاتی را جدی نگیرد

حتما برایتان پیش آمده که پیامک برنده شدن شما، در یک مسابقه اینترنتی ارسال شده است و از شما درخواست شده که برای دریافت جایزه، به نزدیک ترین عابر بانک مراجعه نمایید و اطلاعاتی را وارد کنید. با مشاهده این پیامک حتما آن را نادیده بگیرید؛ زیرا با وارد کردن رمز تمامی اطلاعات شما هک می شود؛ حتی تمامی موجودی شما را برداشت می کنند. 

 

. با افراد ناشناس صحبت نکنید

در مکان عمومی به هیچ عنوان، برای افراد غریبه راض زندگی را بازگو نکنید، حتی به عنوان درد و دل. زیرا ممکن است با فردی که دارید درد و دل می کنید، یک سارق حرفه ای باشد و با گوش دادن به حرف های شما، برای سرقت اموالتان نقشه می کشد. 

 

نتیجه گیری آخر:

در این مطلب شما با نکات های امنیتی در هنگام بیرون رفتن از خانه آشنا شده اید؛ در کل می توان اشاره کرد با آشنا شدن با انواع نکات امنیتی از اموال خود به راحتی محافظت نمایید یا می توانید با خریداری دزدگیر اماکن در هنگام مسافرت از اموال با ارزش خود محافظت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویژگی خانه هوشمند

یک خانه هوشمند باید چه ویژگی داشته باشد؟

ویژگی خانه هوشمند چیست؟ یک خانه هوشمند باید از فناوری بسیار پیشرفته و جدیدی به همراه خود ...
admin
10 آذر 1401
سرقت از گاو صندوق

انواع سرقت از گاو صندوق ها

سرقت از گاو صندوق، حتما شما عزیزان در بیشتر از سریال های خارجی مشاهده کرده اید که ...
ادمین حبیبی
31 اردیبهشت 1402
تست سنسور دود

تست سنسور دود به چه روشی می باشد؟

تست سنسور دود، بسیار واجب می باشد. به دلیل اینکه امنیت جانی شما را تا حد بسیار ...
ادمین حبیبی
26 بهمن 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال