7 نکته برای محافظت از مستقلات

ادمین حبیبی
18 اردیبهشت 1402
محافظت از مستقلات

 

محافظت از مستقلات، امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت املاک، وسایل منزل، اتومبیل، نگهداری و محافظت از آن ها کار بسیار دشواری شده است. امروزه بر اساس تحقیقات کارشناسان و مجله های امنیتی، خانه های معمولی پنج برابر بیشتر از منازلی که دارای سیستم های حفاظتی  می باشند، در معرض خطر سرقت سارقین قرار دارند.

منازل به عنوان، محل آسایش و مکانی که انسان بیشتر عمرشان را در آن سپری می کند، شناخته شده است؛ که کوچک ترین اتفاق در روند آن باعث سلب آرمش آدم ها می شود. زندگی در مجتمع های مسکونی و دپارتمان های  شلوغ باعث شد، که سارقین حساب ویژه ای برای سرقت اموال دیگران باز کنند. بی توجهی و سهل انگاری به مسائل امنیتی می تواند راه سرقت را برای سارقین بسیار آسان تر کند.

پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید، تا چند نکته بسیار مهم در برابر امنیت و محافظت از مستقلات  مانند: زمین، اتومیبل، وسایل خانه و املاک آشنا شوید. البته لازم به ذکر می باشد سارقین علاقه ویژه ای به بعضی از وسایل دارند که برای  شناخت بیشتر می توانید مطلب لوازم های مورد علاقه سارق  را مطالعه فرمایید.

 

اقدام لازم برای محافظت از مستقلات

 

1- حفاظت از مستقلات با استفاده از فنس

حفاظت از اموال مانند: زمین، استفاده از فنس یا حصار های توری فلزی از جنس مفتول محکم، می تواند یک ایده مناسب برای محافظت از املاک شخصی می تواند بسیار مناسب  باشد.

البته باید گفت برای در نظر گرفتن این روش بهتر است از پایه فنس استفاده نمایید. حصار ها دارای جنس مفتول متفاوتی هستند. اما بهترین نوع حصار، حصارهای بافته شده با مفتول گالوانیزه گرم است. گالوانیزاسیون به فلز هایی می گویند که توانایی مقاوت بالایی در برابر رطوبت و شرایط محیطی نامطلوب دارد.

 

2- استفاده از انواع قفل ها برای محافظت از مستقلات

طبق تحقیقات و آمار های به دست آمده از سمت کارشناسان، حدود 70 در صد از سارقین از درب ورودی منزل وارد می شوند. پس می توان قفل های ایمن را در درجه دوم لیست محافظت از منزل قرار داد. 

قفل هایی که دارای ویژگی هوشمند باشد می تواند چند درصد از منزل کاربر را از دست سارق در امان نگه می دارد. از ویژگی بسیار بارز قفل هوشمند می تواند به این نکته اشاره کرده، که صاحب منزل دیگر استرس گم کردن دست کلید خانه اش را ندارد. و دیگر لازم نیست صاحب منزل مغزی قفل درب را هر چند یک بار برای بالا رفتن امنیت محیط پیرامون تعویض فرماید.

چگونه می توان از کارایی دزدگیر اماکن مطمئن شد؟
مشاهده

 

3- تهیه درب های اتوماتیک 

در گذشته تا قبل از ورود درب های اتوماتیک در بازار، افراد برای خروج از پاکینگ در روز بیش از چند بار درگاه آهنی را باز و بسته می کردند و این موضوع خود به تنهایی می توانست امنیت مجتمع های مسکونی را پایین بیاورد. اما با پیشرفته تر شدن تکنولوژی با تولید درب های اتوماتیک، با استفاده از یک ریموت کوچک بدون دخالت دست درب پارکینگ باز و بسته کنید. 

استفاده از درب های اتوماتیک برای محافظت از اموال می تواند مقداری تاثیر گذار باشد، زیرا بعد ازخروج مالکین از مجتمع، درب بعد از گذشت چند ثانیه در حضور خود افراد بسته می شود. 

محافظت از مستقلات

 

4- تهیه سیم خاردار برای حفاظت از اموال

یکی دیگر از روش هایی که می توان از زمین یا املاک شخصی محافظت کرد استفاده از سیم های خاردار بر روی دیوار های منزل می باشد. سیم خاردار یا محافظ بالای دیوار از ورود افراد غیر مجاز و حیوانات از بالای دیوار جلوگیری می کند.

سیم خاردار ها به صورت عمده دارای دو رشته فولادی گالوانیزه به هم پیچیده هستند. همچنین دارای تیغه های بسیار تیز می باشند، این مدل سیم ها از قاعده جنس مفتول مستثنی نیستند. و برای محافظت ازمستقلات کاربر، مدل گالوانیزه پیشنهاد می شود. از زیبا ترین مدل سیم خاردار برای محافظت از مستقلات، شاخ گوزنی است که دارای امنیت بیشتری می باشد.

 

آشنایی با انواع سیم های خاردار برای محافظت از مستقلات

 

· سیم خاردار های سوزنی:

این مدل سیم خاردارها به صورت سوزنی بوده، و دارای قیمت بسیار مناسب تری می باشد، که به صورت حلقوی و رشته ای خریداری می شوند. از این مدل سم خاردارها برای محافظت از پادگان ها و محافظت های نظامی مورد استفاده قرار می دهند.

 

· سیم خاردار های تبری:

این سیم ها دارای خارهایی به شکل تبر مانند هستند و به خاطر همین موضوع را، به نام سیم خاردار تبری نامیده اند. از این سیم خاردار برای محافظت از زندان ها، فرودگاه ها استفاده می کنند. سیم خاردارهای تبری بر عکس سیم های سوزنی، اگر به گوشه ای از لباس یا بدن فرد گیر کند، باعث بریدن بدن یا لباس می شود.

 

5- استفاده از دزدگیر برای محافظت از مستقلات

یکی از راه های دیگر که بسیار برای محفاظت از اموال مناسب می باشد، همچنین در لیست اول محافظت از مستقلات قرار دارد، استفاده از دزدگیر فایروال می باشد. با انتخاب و خرید، سیستم حفاظتی دیگر لازم نیست، خرج های دیگر مانند: خریداری قفل های دیجیتالی یا سیم های خاردار نمایید. به دلیل این سیستم حفاظتی به راحتی می تواند از ورود سارق توسط درب، پنجره دیوارهای حیاط و … جلوگیری کند.

راهنمای دستگاه دزدگیر های F10/F9
مشاهده

دزدگیر های منازل فایروال دارای انواع تجهیزات بسیار حرفه ای بوده. که به تنهایی با استفاده از  ابزارها مانند: سنسور حرکتی می تواند به راحتی از ورود سارق جلوگیری کند.

البته دزدگیر منازل دارای انواع سنسور اعم از: حسگر ضربه بی سیم و باسیم، حسگر مگنت بی سیم و باسیم، حسگر دود بی سیم با سیم و حسگر حرکتی بی سیم و باسیم بوده که هر کدام به صورت های متفاوت دارای کارای خاصی هستند. 

محافظت از مستقلات

 

6- استفاده از روشنایی و آلارم های هشدار دهنده

روشنایی در داخل و خارج از منزل می تواند این هشدار را به سارق بدهد که اعضای خانواده درمنزل حضور دارند و سارق را می تواند دور نگه دارد همچنین از اموالتان به راحتی می توانید محافظت فرمایید.

اما این کار باعث می شود مصرف برق بسیار بالا برود، و از سوی دیگر  ممکن است، اعضای خانواده تا چند رو در خانه حضور نداشته و به مسارفت رفته باشند،  سارق می تواند به راحتی تشخیص دهد که افراد در خانه حضور ندارند، بدون ترس و استرس وارد منزل می شود و وسایل با ارزش را به آسانی می دزد. 

اما دزدگیر فایروال دارای قابلیت کنترل از راه دور می باشد که با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، حتی از راه دور می توانید چراغ منزلتان را در زمان های مشخص خاموش و روشن فرمایید.

که این کار باعث می شود که سارق به نبودن شما عزیزان شک نکند. همچنین سیستم حفاظتی دارای آژیر های هشدار دهنده می باشد که اگر سارق تا حدودی توانست به منزل شما نزدیک شود، با فعال کردن آژیر هشدار سارق را بترساند و اطرافیان یا همسایگان را از وجود سارق با خبر سازد.

 

7- استفاده از گاو صندوق

اگر منزل شما دارای گاو صندوق کوچک می باشد، بهتر است طلا و جواهرات و مدارک مهم را در آن قرار دهید همچنین رمز گاو صندوق  را به هیچ یک از افراد بازگو نکنید. البته لازم به ذکر می باشد اگر گاو صندوق شما دارای وزن بسیار کم و ابعاد کوچک است، بهتر است آن را به زمین پیچ فرمایید، به دلیل اینکه سارق وقت خود را برای باز کردن رمز گاو صندوق تلف نمی کند. وخود گاو صندوق را با اشیاء های با ارزشرا به سرقت می برد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کنترل پنل دزدگیر

کنترل پنل دزدگیر یا سیستم مرکزی اماکن

کنترل پنل، دزدگیر اماکن از اجزای مختلفی مانند: سنسور، چشمی، چراغ چشمک زن، پدال، بلندگو و ... ...
admin
28 آذر 1401
انواع دتکتور

انواع دتکتور و چه کارایی دارند؟

  انواع دتکتور یا سنسور دود،  تولید کنندگان سیستم اطفاء حریق را با توجه به شرایط و محیط ...
ادمین حبیبی
24 فروردین 1402
سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت چیست؟

بحث امنیت محیط چه در خانه و چه در فروشگاه ها و... می تواند از اولویت زیادی ...
ادمین حبیبی
22 اسفند 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال