محافظت از خانه در تعطیلات تابستانه

ادمین حبیبی
18 تیر 1402
محافظت از خانه

” محافظت از خانه ” اکثریت مردم  تابستان را زمانی برای استراحت و لذت بردن در کنار خانواده می دانند. به دلیل اینکه تابستان فصلی است که کودکان به مدرسه نمی روند و فرصت بسیار مناسب برای رفتن به مسافرت های خانوادگی و دوستانه بوده.

اما زمانی که در حال لذت بردن از مسافرت های دوستانه و خانوادگی هستید، نقاط بسیار متفاوتی در منزل وجود دارند که در زمان حضور نداشتن شما نیاز به نگهداری و محافظت دارند. بهتر است به خاطر داشته باشید اگر قصد رفتن به مسافرت در زمان تعطیلات تابستانه دارید، به فکر محافظت از محیط پیرامون خود باشید.

در این مطلب ما قصد داریم درباره محافظت از خانه در تعطیلات تابستونه صحبت کنیم تا شما خلاء های امنیتی منزل خود را در زمان مسافرت پر کنید همچنین از بروز خطرات احتمالی جلوگیری فرمایید.

 

چند نکته مهم محافظت از خانه در تعطیلات تابستونه

 

· محافظت از مدارک و اشیاء مهم

بهتر است در زمان رفتن به مسافرت مدارک هایی را مانند: شناسنامه خانواده، کارت ملی، مدارک خودرو و … را به همراه خود داشته باشید، اما برخی از مدارک بسیار مهم تر را مانند: سند خانه، سند خودرو یا طلا و جواهرات را نمی توان به همراه خود به مسافرت برد یا در خانه به امان خدا ول کرد.

بهتر است مدارک و اشیاء که از لحاظ مادی دارای ارزش بسیاری بوده را در گاو صندوق هایی که از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و رمز گشایی آن ها بسیار سخت بوده یا در مکان هایی قرار دهید که سارق فرصت کمتری برای جست و جو در منزل را داشته باشد.

اگر در خانه خود گاوصندوق ندارید بهتر است اشیاء باارزش خود را در بانک ها یا به اعضای خانواده مانند: پدر مادر و خواهر برادر بسپارید تا از سرقت سارقین جلوگیری فرمایید.

 

· استفاده از سیستم های امنیتی

طبق گزارش های به دست آمده در فصل تابستان، آمار سرقت سارقین بسیار بالاتر رفته است، زیرا در ماه های گرم مالکین با باز گذاشتن درب پنجره ها، این امتیاز را به سارق می دهند تا، دزد به راحتی وارد خانه شود و اشیاء با ارزش را به سرقت ببرد.

چند راه برای حل آسیب روانی بعد سرقت از منزل
مشاهده

یا بعضی از افراد پنجره های خانه خود را باز می گذارند و در زمان بیرون رفتن یادشان می رود که پنجره ها رو ببندند یا قفل کنند و همین بی توجه  کوچک باعث رخ دادن اتفاقاتی مانند: سرقت اشیاء های گران قیمت و ضرر رسیدن به افراد می شود.

بهترین کار برای جلوگیری از سرقت سارقین، تهیه و استفاده از دزدگیر منزل بوده، به دلیل اینکه به راحتی می تواند با استفاده از سنسور حرکتی، از ورود سارق جلوگیری می کند. حتی زمانی که افراد در زمان بیرون رفتن یادشان رفته که پنجره ها را ببندند، فقط کافی است صاحب دستگاه در زمان بیرون سیستم حفاظتی را فعال کند تا حسگر حرکتی از ورود دزد از پنجره جلوگیری کند و سپس هشدار خطر رو برای صاحب دستگاه ارسال و به راحتی از خانه محافظت کند.

 

· برای محافظت از خانه کلید را به افراد قابل اعتماد بسپارید

بهتر است قبل از ترک خانه کلید منزل را به افراد معتمد مانند: خانواده واگذار کنید تا در مدت زمانی که شما عزیزان در منزل حضور ندارید هر چند وقت یکبار به محیط منزل شما سر بزنند، این کار علاوه بر اینکه جنبه محافظت از خانه را دارد بلکه، از خراب شدن خوراکی ها و خشک شدن گل ها جلوگیری کنند.

 

· صدای زنگ تلفن خانه را قطع فرمایید

زمانی که شما عزیزان به مسافرت تابستانه رفته اید، بهتر است صدای زنگ تلفن ثابت را قطع فرمایید تا افراد سودجو متوجه عدم حضور شما در خانه نشود.

به دلیل اینکه افراد سودجو مانند سارقین، در بیرون از خانه صدای زنگ خوردن تلفن را می شوند و با پاسخ ندادن به تلفن متوجه می شوند که شما در خانه حضور ندارید و با هدف از پیش تعیین شده وارد منزل می شوند و جواهرات یا دیگر اشیاء با ارزش را به سرقت می برند. بهتر است برای حفاظت از خانه، قبل خروج صدای تلفن شهری را کم یا خاموش کنید یا تماس های ورودی تلفن شهری را به تلفن موبایل همراهتان منتقل دهید.  

 

محافظت از خانه

 

· آژیر سیستم امنیتی خانه خود را فعال فرمایید

 تجربه نشان داده است در منازلی که از سیستم امنیتی مانند دزدگیر منزل استفاده می شود و آژیر خطر آن به صدا در می آید، آمار سرقت به میزان قابل توجهی از آن خانه کم تر خواهد بود، به دلیل اینکه با صدا در آمدن آژیر دزدگیر، همسایگان و اطرافیان از وجود سارق به محیط پیرامون فرد با خبر می شوند و سپس باعث ترسیدن و فرار سارق می شود، پس بهتر است قبل از ترک خانه، برای محافظت از خانه سیستم دزدگیر وآژیر را فعال نمایید.

تاثیر دزدگیر در سرقت منزل
مشاهده

 

· اطراف خانه را قبل از رفتن به مسافرت تمیز فرمایید

بهتر است قبل از رفتن به مسافرت و لذت بردن از تعطیلات تابستانه، محیط پیرامون خانه مانند چمن ها را کوتاه فرمایید و به درختان برسید، به دلیل اینکه ظاهر آراسته محیط منزل نشانگر این است که در خانه حضور دارید. اما برعکس اگر به چمن های محیط حیاط نرسید و آن ها را کوتاه نکنید، به سارق این پیام را می رساند که شما مدت طولانی است که در خانه حضور ندارید و آن ها را ترغیب می کنید تا وارد خانه شوند از شما سرقت کنند.

 

رعایت سایر دیگر نکات امنیتی

در کل می توان گفت علاوه بر رعایت محافظت از خانه در مقابل سارق، یک سری عوامل دیگر وجود دارد که قبل از ترک خانه بهتر است آن را رعایت فرمایید. تا در زمان برگشت از تعطیلات تابستونه با صحنه های پیش بینی نشده روبه رو نشوید:

1 ) مواد غذایی را که ممکن است در مدت طولانی فاسد یا خراب شوند را از یخچال خارج فرمایید.

2) وسایل برقی اضافه را از برق بکشید، به دلیل اینکه برخی از وسایل برقی حتی در حالت خاموشی انرژی زیادی را مصرف می کنند.

3) شیر فلکه اصلی آب را ببندید تا از چکه کردن و جمع شدن آب در مدت زمان جلوگیری فرمایید.

4) زباله ها را به بیرون خانه منتقل فرمایید تا از به وجود آمدن حیوانات موزی مانند سوسک و … جلوگیری فرمایید.

5) شیر اصلی گاز را حتما ببندید.

 

سخن آخر:

در کل مواردی که در این مطلب بازگو شد می تواند در تامین امنیت و محافظت از خانه شما کمک کند و در طول سفر با استفاده از پلیکیشن تلفن همراه، این اجازه رو به شما می دهد تا از اتفاقات ناگوار مانند: سرقت سارقین با خبر شوید تا از مسافرت خود نهایت لذت را ببرید. برای خرید بهترین دزدگیر فایروال می توانید به سایت ما سربزنید تا در زمان تعطیلات تابستانه به بهترین شکل ممکن از خانه شما محافظت کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

میکروسوئیچ

آشنایی کامل با میکروسوئیچ

میکروسوئیچ ، یک نوع کلید بوده که با فشار فیزیکی کوچک تحریک خواهد شد. سیستم های امنیتی ...
ادمین حبیبی
13 اردیبهشت 1402
محافظت از مستقلات

7 نکته برای محافظت از مستقلات

محافظت از مستقلات، امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت املاک، وسایل منزل، اتومبیل، نگهداری و محافظت از ...
ادمین حبیبی
18 اردیبهشت 1402
روش های شناسایی سارق

7 روش شناسایی سارق

روش های شناسایی سارق با توجه به چند نکات کلیدی می توان بسیار آسان باشد و از ...
ادمین حبیبی
20 اسفند 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال