چگونه ماشین سرقت شده را پیدا کنیم؟

ادمین حبیبی
16 خرداد 1402
ماشین سرقت شده

ماشین سرقت شده، دزدین خودرو یک کابوس بی پایان، برای افکار مالکین و رانندگان مشغول به کار بوده؛ که به هیچ عنوان نمی توانند این موضوع را نادیده بگیرند. از سوی دیگر بیشتر رانندگان و مالکین خودرو بر این باورند که به هیچ عنوان نمی توانند اتومبیل سرقت شده را سالم و صحیح پیدا کنند. اما ما در این مطلب قصد داریم بگوییم که چگونه دنبال خودروی دزدیده شده بگردید، و شما را با مراحل پیگیری ماشین سرقتی آشنا کنیم.

فهرست محتوا پنهان

 

به چه روش ماشین سرقت شده را پیدا کنیم

درست کردن فضای امن برای خودرو، دارای 2 مرحله کاملا مجزا بوده؛ که اولین قدم استفاده از ابزارها و تجهیزات امنینی اعم از دزدگیر و دوربین های مدار بسته، برای جلوگیری از سرقت خودورها بوده و مرحله دوم بهتر است دنبال  راهکارهایی مانند تماس با پلیس، بررسی جریمه های خودور و … بروید تا بتوانید خودرو خود را پیدا و پس بگیرید. که در ادامه این مطلب با آن ها آشنا خواهید شد.

 

1- مطلع کردن پلیس

نخستین اقدام برای پیدا کردن مشین سرقت شده، تماس با پلیس بوده که باید تمام اطلاعات کافی مانند: محل سرقت و زمان سرقت خودرو را اطلاع دهید؛ همچنین پلیس با ثبت مشخصات کافی، نیروی گشت را به محل سرقت ماشین می فرستد و از سوی دیگر پلیس گزارشی را تهیه می کند؛ همچنین یک برگه در اختیار مال باخته قرار می دهد و بعد صاحب خودرو به اولین کلانتری در محل مراجعه کرد تا گزارش سرقت خودرو را اعلام کند. البته لازم به ذکر می باشد برای ثبت سرقت خودرو تمامی مدارک اتومبیل را به همراه خود داشته باشید.

 

2- چک کردن جریمه های راهنمایی و رانندگی

باید گفت سارقین به هیچ عنوان از جریمه خودروها خبر ندارند، حتی فرصتی برای عبور از قوانین راهنما و رانندگی را بسیار غنیمت می شمارند. سارقین با سرعت بسیار بالا در خیابان های شهر عبور می کنند و حتی ممکن است از چراغ قرمز هم عبور کنند؛ که پیامک جریمه ها برای مالک خودرو ارسال می گردد. و این موضوع می تواند نشان دهد که اتومبیل در مکانی قرار دارد. فقط کافی است اطلاعات پیامکی را در اختیار نیرو پلیس قرار دهید تا بتوانند در سریع ترین حالت ممکن خودرو شما را پیدا کنند.

 

3- پیگیری خودرو سرقتی در اوراقی ها

بهتر است بدانید که بیشتر سارقین بعد از خارج کردن موتور ماشین و دیگر تجهیزات بسیار ارزشمند اتومبیل، بدنه ماشین را به اوراق چی ها می سپارند و پس بهتر است در پی یافتن بدنه اتومبیل سرقت شده باشید و با استفاده از این روش می توانید موجب دستگیری سارق شوید.

 

4- پیدا کردن خودور از روی پلاک

یکی دیگر از روش های پیدا کردن خودرو، استفاده از شماره پلاک اتومبیل می باشد. به صورت که در ایستگاه های عوارضی شهری با چک کردن خودرو قادر بر شناسایی خودوری سرقتی هستند.  بهتر است بدانید که سرقت اتومبیل را در اسرع وقت به پلیس آگاهی اطلاع دهید، می توانید به صورت مستقیم از خروج اتومبیل به شهر های دیگر جلوگیری کنید.

 

5- دریافت استعلام خودور از پارکینگ ها

یکی دیگر از روش های  که می تواند بسیار در پیدا شدن خودرو کمک کند، استعلام گرفتن اتومبیل سرقتی از پارکینگ هاست. بعضی وقت ها پیش میاید که افراد بدون توجه به تابلوهای ممنوع، اتومبیل را پارک می کنند و این موضوع باعث انتقال خودرو به پارکینگ توسط پلیس راهور وجود دارد.

البته لازم به ذکر می باشد، یک پیامک در خصوص موقعیت مکانی پارکینگی که اتومبیل به آن منتقل شد است به مالک خودرو ارسال می گردد و بهتر است قبل از اعلام سرقت اتومبیل، به اداره آگاهی، تلفن همراه خود را چک فرمایید.

 

6- استفاده از ردیاب خودرو

طبق آمارهای به دست آمده توسط نیروی های پلیس، بیشتر از 90 درصد اتومبیل سرقتی پیدا می شوند؛ اما چیزی از ابزارآلات خودور باقی نمانده، جزء یک بدنه، به خاطر همین موضوع بهتر است درپی راهی باشید تا قبل از اوراق کردن در خودرو را پیدا کرد.

ردیاب خودرو یکی از کار آمد و پرکاربرد ترین روش برای پیدا کردن خودور سرقتی بوده است. استفاده از ردیاب باعث می شود در کوتاه ترین در حالت ممکن، اتومبیل را بر روی نقشه به مالک نشان دهد و از سوی دیگر می تواند به پلیس کمک کند تا به مکان مورد نظر مراجعه کنند تا خودرو را سالم و صحیح پس بگیرند.

 

7- یافتن خودرو از طریق دوربین مداربسته

از دیگر راهکارها برای پیدا کردن خودرو سرقتی، بررسی دوربین مدار بسته در محل حادثه است؛ که در بیشتر فیلم های ذکر شده سرنخ هایی از سرقت سارقین وجود دارد که با استفاده و ارائه فلیم به پلیس، به روند جستجوی اتومبیل سرعت می بخشد.

کاهش مصرف انرژی با دزدگیر اماکن
مشاهده

 

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

ماشین سرقت شده

  • ارتقا امنیت اتومبیل با نصب ردیاب، دزدگیر خودرو، قفل های پیشرفته و شیشه های بسیار با کیفیت
  • عدم پارک اتومبیل در کنار خروجی شهر
  • بررسی کارت شناسایی ماموران
  • تعویض قفل خودرو کارکرده
  • انتخاب کاوراش و پارکینگ معتبر
  • در نظر گرفتن تصادفات ساختگی
  • عدم تقبل خوراکی از افراد غریبه

 

چگونه از سرقت خودرو ها جلوگیری کنیم

 

1- خودروها را در مکان های روشن پارک کنید

همانطور که می دانید اکثریت دزدی ها، از اتومبیل در شب اتفاق می افتد؛ به دلیل اینکه دید مناسبی برای افراد وجود ندارد و سارق با خیال آسوده به سرقت خود ادامه می دهد. برای جلوگیر از سرقت ماشین، آن را در مکان های روشن قرار دهید.

دقت کنید اگر قرار است اتومبیل خود را برای اولین بار در یک محل پارک کنید؛ بهتر است جلوی بانک یا و مکان هایی که دارای دزدگیر اماکن و سیستم نظارتی بوده پارک فرمایید تا از سرقت خودرو جلوگیری کنید.

 

2- اتومبیل را در کنار خروجی پارک نکنید

پارک کردن ماشین در کنار خروجی ها کار کاملا اشتباهی بوده به دلیل اینکه بهترین فرصت را برای سارقین مهیا می کنید. برای جلوگیری از سرقت خودرو، بهتر است ریسک نکنید و اتومبیل را در پارگینک، پارک فرمایید زیرا تراکم خودروها بسیار بوده و سارق نمی تواند به آسانی دست به سرقت بزند.

 

3- مطمئن شوید درب ماشین قفل شده

برخی از مواقع پیش آمده که بسیار، عجله داشته و فراموش کرده اید درب اتومبیل را قفل کنید، سپس آن مکان را ترک می کنید و سارق فرصت طلب، متوجه قفل نبودن اتومبیل شما می شود و در سریع ترین حالت ممکن خودرو شما را به سرقت می برد. پس حتما دقت کنید که درب ماشین رو به درستی قفل کرده اید.

 

4- تصادفات ساختگی رو جدی بگیرید

برخی از افراد خودشان را جلوی اتومبیل می اندازند و بعد از پیاده شدن شما، سارق با همراه خود وارد ماشین شما می شوند و اتومبیل را به سرقت می برند. یا با روش دیگر به پشت ماشین ضربه می زنند و در تایم گفتگو شما با سارق ، دزد دوم ماشین را به سرقت می برند. در زمان مواجه شده با این موضع بهتر است خودرو را خاموش کنید و در تایم پیاده شدن، سوئیچ را بردارید. با این روش می توانید احتمال سرقت را کاهش دهید.

 

5- خودرو خود را به کارواش معتبر ببرید

بهتر است کارواش یا پارکینگ های نامعتبر رو برای اتومبیل خود انتخاب نکنید، به دلیل اینکه،کارگران را به صورت موقت استخدام می کنند و به احتمال زیاد ممکن است کارکنان کلید یدکی که در ماشین جاساز کرده اید را برداشته و شما را تعقیب کنند و در زمان مناسب، اتومبیل شما را به سرقت ببرند.

 

6- کارت شناسایی مامور را بررسی فرمایید

بعضی از سارقین در لباس پلیس راهنما و رانندگی یا گشت، در جاده های خلوت و قدیمی جلوی خودرو را می گیرند و به بهانه جریمه کردن، اتومبیل شما را به سرقت می برند. بهتر است قبل از اینکه اقدام به پیاده شدن کنید، حتما کارت شناسایی فرد را چک فرمایید.

ماشین سرقت شده

 

7- وسایل با ارزش خود را در اتومبیل قرار ندهید

بهتر است وسایل با ارزش خود را مانند: تلفن همراه، کیف، لپ تاپ و دیگر مواد را در اتومبیل قرار ندهید؛ به دلیل اینکه حواس دزدان را به خود جلب می کند و انگیزه سارقین را برای سرقت افزایش می دهید. شاید کیفی که داخل ماشین گذاشته اید، خیلی بی ارزش باشد، اما سارقین از بی ارزش بودن کیف با خبر نیستند و به بهانه دزدیدن کیف، خودرو شما را به سرقت برند.

 

8- استفاده از دزدگیر مطمئن

امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی، صنعت خودروسازان و حفاظت الکترونیک و تجهیزات حفاظتی، سیستم های امنیتی متفاوتی را طراحی و تولید کرده اند، که از اموال دیگران محافظت کنند.

سیستم های حفاظتی دارای دو مدل متفاوت به نام دزدگیر منازل و اماکن، دزدگیر خودرو بوده که به روش های متفاوت از اموال افراد محافظت و از سرقت سارقین جلوگیری می کنند. اما در کل این دو سیستم حفاظتی دارای یک هدف مشترک، یعنی محافظت هستند.

 

کارایی سیستم حفاظتی اماکن:

این سیستم دزدگیر دارای انواع تجهیزات محافظتی بوده که با استفاده از سنسورهای شناخته شده از ورود سارقین به املاک شخصی فرد، جلوگیری می کند و با ارسال پیامک یا تماس صاحب دستگاه را از هرگونه خطر آگاه می سازد.

 

کارایی سیستم حفاظتی خودرو:

سیستم امنیتی خودرو با کیفیت و قابل اعتماد بهتر است دارای ویژگی های بسیار خاص باشند که هر کدام از آن ها بتواند به تنهایی تعیین کننده یک دزدگیر با کیفیت باشد یکی از ویژگی های مهم دزدگیر خودرو، مقاوم بودن ریموت آن در برابر عوامل های بیرونی است؛ به دلیل اینکه ممکن است در زمان بیرون آوردن از جیب به وسیله ای بند شود و بیافتد. به همین دلیل باید جنس ریموت دزدگیر خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. همچنین باید از ابزارهایی مانند: 1- کیت اصلی 2- شوک سنسور 3- نمایشگر ال ای دی برخوردار باشد تا بتواند به راحتی از سرقت سارقین جلوگیری کند.

ماشین سرقت شده

 

9- بکسل  کردن اتومبیل از مراکز معتبر

یکی از قدیمی و رایج ترین راه سرقت سارقین، بکسل کردن اتومبیل هاست، به این صورت که سارقین خودورهایی را که در خیابان خراب شده اند را زیر نظر می گیرند و به بهونه کمک کردن، با ماشین شخصی خود اتومبیل شما را بکسل می کنند و به مکانی که مد نظر خودشان است خودرو را منتقل می دهند؛ برای جلوگیری از سرقت ماشین، با امداد خودرو تماس حاصل فرمایید.

 

 چگونه صاحب ماشین پارک شده را پیدا کنیم

 

چگونه صاحب ماشین پارک شده را پیدا کنیم

پیدا کردن جای پارک اتومبیل این روزها بسیار سخت و دشوار شده است، و به همین خاطر اکثریت افراد قید تردد با خودرو شخصی خود را می زنند؛ اما اکثریت افراد هم به سادگی نمی توانند از این موضوع بگذرند و بی خیال از مزاحمتی که ایجاد می کنند همچنین با بی مسئولیت تمام اتومبیل را در مقابل درب ورودی دپارتمان ها پارک می کنند. و این موضوع یک معضلی برای بیشتر افراد بوده، که قانون گذار کشور برای رفع این مشکل از راهکارهای متعددی استفاده کرده است.

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟
مشاهده

 

چگونه صاحب اتومبیل پارک شد را پیدا کنیم

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، در پاسخ به این سوال جواب داد، برخی از افراد اتومبیل خود را در مقابل ورودی پارکینگ ها پارک می کنند و برای صاحب املاک مزاحمت ایجاد می کنند؛ در چنین موقعیتی شهروندان باید با شماره پلیس تماس بگریند. تا همکاران ما با شماره راننده وسیله نقلیه تماس بگریند و الزام می کنند که صاحب اتومبیل باید خودرو را از محل پارک غیر مجاز جابه جا کنند.

 

آیا مزاحمت جرم محسوب می شود

با تدقیق در مواد قانونی، به طور ویژه قانون مجازات اسلامی، هیچ ماده ای را پیدا نمی کنید که مزاحمت پارگینک یک جرم واقعه شده است. و با توجه به ماده 2 قانون مجازات اسلامی و در اصل تفسیر مضیق از قانون جزایی در می یابیم که مزاحمت به شکل مطروحه در این موضوع جرم نبوده و دادسرا به شکایت تحت عنوان رسیدگی نکرده اند و قرار منع تقعیب صادر می کند.

 

آشنایی با دعوای حقوقی مزاحمت از حق

در ماده 160 قانون آیین دادرسی مدنی، دعوا یک مزاحمت تعریف شده و حق مراجعه به دادگاه برای فردی که در استفاده از مکل خود دچار زحمت شده به رسمیت شناخته شده است.

منظور از دعوای مزاحمت یعنی، دعوایی که به وسیله آن متصرف مال و غیر منقول در خواست جلوگیری از مزاحمت کسی را می نماید  که نسبت به متصرفات او مزاحم است بدونه اینکه مال را از تصرف متصرف خارج کرده باشد.

فردی که از طریق دیگری مورد مزاحمت قرار گرفته می تواند با وجود شرایط دعوای تصرف که شرح زیر با ارائه دادخواست به دادگاه حقوقی در خواست مزاحمت کند.

  1. وقوع مزاحمت
  2. ادامه سبق تصرف
  3. عدم خروج مال از دید سابق

 

آیا پارک خودرو جلو درب خانه جرم می باشد؟

آیا پارک خودرو جلو درب خانه جرم می باشد؟

پارک اتومبیل جلو درب منزل، خصوصا درب پارگینک، یک نمونه بارز مزاحمت می باشد. در قانون مقنن، مزاحمت را تعریف نکرده اند، اما محتوای کلامش ماده 160 آینن دادرسی مدنی می توان مزاحمت را اینگونه تعریف کرد.

  1. رفتار افرادی که برای متصرف مال غیر منقول مزاحمتی در انتفاع وی از مال تحت سلطه خود به وجود می آورد.

حالا باتوجه به این توضیحات آیا می توان از فردی که خودرو خود را در مقابل درب خانه دیگری پارک کرده است، می توان دعوا کرد یا خیر؟!

بهتر است که بدانید دعوا به دو دسته متفاوت کیفری و حقوقی تقسیم بندی شده است؛ در دعوای کیفری هدف اصلی مجازات است. اما در دعوای حقوقی احقاق حق تضییع شده است. حالا با توجه به این موضوع بهتر است توجه کنید مزاحمت تحت کدام دسته از عنوان های ذکر شده جای گرفته است.

 

طرح شکایت کیفری پارک اتومبیل جلو درب خانه دیگری ایجاد مزاحمت است

فردی که بر علیه فرد دیگر اقامه دعوا حقوقی تحت عنوان مزاحمت کرده باشد و دادگاه حکمی مبنی بر  رفع مزاحمت صادر کرده است و از سوی همان شخص مجدد مورد مزاحمت قرار بگیرد؛ می تواند بر اساس ماده 639 قانون مجازات اسلامی اقدام به شکایت کیفری کند که مجازات مزاحم علاوه بر رفع مزاحمت به حبس از 6 تا 2 سال می رسد.

 

ماده 163 آیین نامه رانندگی و راهنمایی پارک اتومبیل در محل های زیر ممنوع می باشد

طبق بنده به ماده 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در ورودی اتومبیل روی دپارتمان ها ممنون می باشد.

  1. گذرگاه پیاده یا پیاده روها.
  2. مقابل ورودی جاده، خیابان، کوچه ها یا ورود اتومبیل.
  3. داخل تقاطع ها
  4. فاصله 15 متری میدان یا تقاطع، سه راه ها یا تقاطع راه آهن ها.
  5. فاصله های 5 متری اطراف شیرهای آتش نشانی و شیرهای آب نصب شده در راه ها.
  6. فاصله 15 متری اطراف چراغ های رانندگی و راهنمایی یا مکان هایی که توقف وسایل نقلیه مانع دید علائم رانمایی و رانندگی شود.
  7. انتها و ابتدای پیچ های در خیابان یا کوچه ها
  8. در فاصله 15 متری خروجی یا ورودی مراکز پلیس، آتش نشانی، بیمارستان ها و ….
  9. کنار وسیله های نقلیه که دوبله پارک شده اند.
  10. روی معابرهای ارتفاعی مانند: پل ها یا داخل تنول ها
  11. در خیابان هایی که عبور پیاده مقبول نبوده و پیادگان مجبورند با استفاده از وسایل نقلیه عبور کنند.
  12. در ایستگاه هایی که وسایل نقلیه حریم و همگانی آن ها با علائم رانندگی و راهنمایی مشخص می باشد.
  13. در مکان هایی که به وسیله علائم های راهنمایی و رانندگی، مثل تابلوهای توقف ممنوع یا ایست ممنوع، خط کشی های شطرنجی در سطح های تقاطع یا معابر ممنوع می باشند.
  14. در نقاطی که معابر در حال تعویض باتری یا روغن، شستوشو، در طول مسیرهای ویژه اتوبوس یا دوچرخه و … در طول مسیر همچنین عبور آزاد راه ها.
  15. و …..

 

خودروهای پارک شده را تخریب نکنید

سرهنگ جهانی در توصیه به شهروندان در مورد تخریب خودروهای که مقابل درب دپارتمان ها توقف می کنند، می گویند: مالکان ساختمان تحت هیچ شرایطی حق ندارند، خودرو یا وسیله نقلیه ای که جلوی درب توقف کرده، یا پنجره کنند، چرا تخریب مال جرم جداگانه کیفری است و می تواند زمینه محکومیت مرتکب تخریب کننده را فراهم کند.

سخن آخر

همانطور که بیان کردیم یکی دیگر از دغدغه های صاحبان خودرو، سرقت سارقین اتومبیل یا دیگر اموال های با ارزش بوده که دزدان با استفاده از روش های مختلف به راحتی وسایل با ارزش را به سرقت می برند. برای شناخت بیشتر انواع سرقت های سارقین می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کنترل پنل دزدگیر

کنترل پنل دزدگیر یا سیستم مرکزی اماکن

کنترل پنل، دزدگیر اماکن از اجزای مختلفی مانند: سنسور، چشمی، چراغ چشمک زن، پدال، بلندگو و ... ...
admin
28 آذر 1401
دزدگیر مجتمع تجاری

دزدگیر مجتمع تجاری دارای چه ویژگی می باشد

دزدگیر مجتمع تجاری با هدف جلوگیری از سرقت، نصب و راه اندازی می شود. مجتمع های تجاری ...
ادمین حبیبی
10 اسفند 1401
محافظت از طلا

روش قدیمی محافظت از طلا

محافظت از طلا »» در گذشته جواهرات را به روش های متفاوت و نه چندان ایمن نگهداری ...
ادمین حبیبی
16 خرداد 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال