انواع سرقت های سارقین

ادمین حبیبی
26 دی 1401
انواع سرقت های سارقین

سرقت کردن از منازل یکی از شگرد هایی بوده که از اول انجام می دادند. هر سارقی نیز در سرقت ها  ابتکار های خاصی از خود نشان داده و روش هر کدام با بقیه تفاوت دارد. در ادامه به چند انواع سرقت ها می پردازیم. هدف ما آگاهی شما عزیزان است.

به گزارش خبر رسانی ها، انواع سرقت ها وجود دارد و برای سارقین فرقی ندارد که از چه شگرد هایی استفاده می کند، مهم این بوده که به هدفش برسد و به مال و منالی برسد. سارق های منزل می گویند، ما می خواهیم راه صد ساله را یک شبه برویم بعضی از روش ها انقدر تکراری و برای عموم آشکار است. در صورتی که ما صاحبان منزل فکر می کنیم نه بابا سارق از این راه پیش و پا افتاده استفاده نمی کند.

 

انواع سرقت ها سارقین

 

شگرد توپی‌زنی

یکی از نقشه های تکراری که سارق ها برای به سرقت بردن منازل از آن ها استفاده می کنند، روش با نام توپ زنی بوده. شاید اسمش عجیب غریب بیاید اما در واقع همان شکستن توپی های قفل در بوده. که دزد با داشتن دیلم و ابزار هایی مانند دیلم، قفل خانه را شکسته و به خانه ها ورود می کنند. سارقین این روش را در بین خودشان توپ زنی می گویند.

مدتی قبل یک سری خبر هایی به پلیس سمنان گزارش شده بود که سارق با شکستن توپی های قفلی وارد خانه می شوند و اموالشان را می دزند. به دلیل این حجم از دزدی در سمنان به یکباره، پلیس وارد عمل شده بود و توانستن هویت سارقین را شناسایی کنند.

 

مرد عنکبوتی😊

خب خیلی متوجه شدید که منظور از مرد عنکبوتی چیه یعنی از طریق پنجره ها و پشت بام ها وارد منزل می شوند. خود سارقین بین خودشان به این نوع سرقت مرد عنکبوتی می گویند. مرد جوانی بود که در فیروزآباد دستگیر شد. ماموران آگاهی این سرقت را شناسایی کردند و سارق را پیدا کردند. که با چه روش خاص و قدرت بدنی بالا از دیوار های خانه ها بالا رفته و به راحتی سرقت می کنند.

چگونه سارق را به تله بیاندازیم
مشاهده

شرکت فایروال فکری به حال این موضوع کرده و با تولید سنسور ضربه و نصب آن بر روی سقف خانه ها، هرگونه ضربه ای به دیوار یا پشت بام خورده بشود را حس کرده و آژیر می زند.

 

سرقت های کوتاه مدت (15 دقیقه)

سرقت کردن از خانه با خودرو های سرقتی یکی دیگر از شگرد های دزدی بوده. که دزدان بعد از سرقت خودرو های گران اقدام به سرقت از منزل می کنند. و وقتی شکایت ها درباره این سرقت افزایش پیدا کرد پلیس وارد عمل شد و شروع به بررسی کرد. مشخص شد افرادی سوار بر خودرو های مدل بالا، اقدام به دزدی می کنند. و یکی از دزدان گفته : من و دوستانم در خیابان های کرج رفت و آمد می کنیم و خودرو های مدل بالا را زیر نظر می گیریم بعد از دزدی پلاک جعلی روی آن ها نصب می کنیم و بعد از آن شروع به گشتن در محله ها کرده و منازل را تحت نظر می گیریم. بعد از خالی شدن منزل اقدام به دزدی می کنیم. و در زمان نهایت 15 دقیقه وسایل خانه را سرقت می کنیم. و چون خودرو مدل بالا هست اصلا کسی شک نمی کند.

 

سرقت در سایه های وحشت

یکی از متهم ها گفته که شب ها به کنار پنجره یکی از استادانشان رفته و صداهای وحشتناکی ایجاد می کردند که باعث وحشت اعضای خانواده شده. این شگرد خاص و ویژه ای بوده که اعضای یک باند توانستند اموال استاد خود را به غارت ببرند.

ماجرا نیز از آنجا شروع شده که مرد مسنی به دادسرا رفته و از سرقت خانه خود شکایت کرده. و به گفته وی مدتی است که سرو صداهای عجیبی در منزلشان می پیچد که همین موضوع باعث شده خانمان را عوض کنیم و به جای دیگری برویم. هر دفعه که اثاثیه میاریم متوجه می شویم که از اسباب خانه کم شده. تا اینکه یکی از دوستانم که همسایه خانه قبلی هم بوده زنگ زده و گفته پلیس 4 نفر را با وانت که مشغول اسباب کشی از خانه ما بوده دستگیر کردند. این شگرد جدید سارقین بوده که با انداخت رعب و وحشت در دل طعمه های خود باعث خارج شدن از منزل می کنند و بعد به راحتی دزدی را انجام می دهند.

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟
مشاهده

 

کاغذ سفید

کاغذ سفید ابزاری بوده که سارق به کمک آن اقدام به دزدی می کند. روش کاغذ های سفید این بوده که سارقین در مناطق شروع به پرسه زدن می کنند و با دیدن خانه مورد نظر خود آن را انتخاب کرده و به سراغش می روند. زنگ خانه را زده و اگر کسی آیفون را جواب داد، آدرس پرسیده و اگر کسی جواب ندهد یک کاغذ در بین در می گذارند به عنوان خانه زنگ زده شده. بعد از مدتی برگشته و اگر کاغذ افتاده باشد متوجه می شوند که کسی وارد خانه نشده بعد از آن سریع وارد خانه شده و سرقت را انجام می دهند.

 

سه زن سارق طلا فروش

شرگد این زن ها به صورتی بوده که وارد طلا فروشی رفته و طلا ها را کش می رفتند. داستان از آنجایی شروع شد که یک طلا فروش در تهرانپارس وارد طلا فروشی شده و بعد از نگاه انداختن به طلا ها از مغازه خارج شده. بعد از آن متوجه کم شدن یک رشته دستبند به مبلغ 2 میلیون تومان کم شده. بعد به پلیس اطلاع داده و تشکیل پرونده داده.

 

نتیجه گیری

شما عزیزان باید به آرامش ذهنی خانوادتون فکر بکنید و مانند خودرو که تا خریداری میشه اقدامات بیمه را انجام می دهید، به فکر امنیت خانه خود باشید و با خرید دزدگیر منزل امنیت را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بزرگ ترین سرقت ها

بزرگ ترین سرقت ها در جهان

بزرگ ترین سرقت ها>>  هر روز در سرار دنیا سرقت های بسیاری اتفاق می افتد. و اکثریت ...
ادمین حبیبی
28 خرداد 1402
قفل شدن درب خانه

وقتی در خانه قفل میشود چه کنیم

ممکن است اتفاق قفل شدن درب خانه برای هر کسی افتاده باشد و نمی دانند که وقتی ...
ادمین حبیبی
08 اردیبهشت 1403
دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم

دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم

دزدگیر باسیم بخریم یا دزدگیر بیسیم، این سوالی است که ذهن همه افراد را درگیر خود کرده، ...
ادمین حبیبی
13 اسفند 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال