وقتی در خانه قفل میشود چه کنیم

ادمین حبیبی
08 اردیبهشت 1403
قفل شدن درب خانه

ممکن است اتفاق قفل شدن درب خانه برای هر کسی افتاده باشد و نمی دانند که وقتی در خانه قفل می شود چه کار کنند. پشت در ماندن را کسی دوست ندارد و گاهی ممکن است که دسترسی به کلید نیز نداشته باشید. به همین دلیل در این مطلب روش های باز کردن درب قفل شده را به شما آموزش خواهیم داد.

چه جوری قفل درب را بدون کلید باز کنیم؟

در مواقع ضروری که نمی توانید با تعمیرکار ارتباط بگیرید یک سری راه حل ها وجود دارد که شما می توانید به کمک آن درب خانه را باز کنید اما این مورد نیز بستگی به قفل درب شما دارد. زیرا انواع مختلفی قفل درب داریم که در ادامه راجب آن ها صحبت خواهیم کرد.

فروشگاه فایروال را در اینستاگرام دنبال کنید

انواع قفل درب خانه

قفل های درب به صورت های متفاوتی طراحی شده اند و می توانیم آن ها را بر اساس نوع کارشان تقسیم بندی کنیم. برخی از آن ها عبارتند از :

  • قفل های مکانیکی : این قفل ها در واقع همان قفل های قدیمی بوده که با کلید و قفل ساز و… کار می کنند
  • قفل های الکترونیکی : این نوع قفل ها از تکنولوژی الکترونیکی برای باز و بسته کردن استفاده می کنند. و دارای سیستم کنترل دسترسی مانند کارت خوان، کد ریز، اثر انگشت و.. بوده.
  • قفل های هوشمند: این مدل قفل ها برای افزایش امنیت درب ها در برابر سرقت طراحی شده، این قفل ها دارای سیستم های مقاومت بالا در برابر ضربه بوده.
  • قفل های ضد سرقت: برای افزایش دادن امنیت درب ها در برابر سارق طراحی شده. معمولا دارای مقاومت بالا در برابر ضربه هستند

البته لازم به ذکر است شما با خرید کردن دزدگیر منزل می توانید به راحتی از ورود سارق به خانه جلوگیری کنید.

آموزش باز کردن قفل درب

آموزش باز کردن قفل درب خانه

آموزش باز کردن قفل شدن درب خانه ممکن است در موارد اضطراری یا در صورت از دست دادن کلید، ضروری باشد و نیاز است شما تا جایی از آن آگاه باشید. اما لازم است توجه داشته باشید که این عمل باید با رضایت صاحب مکان یا با اجازه قانونی انجام شود. در زیر چند روش برای باز کردن قفل درب را برای شما توضیح می‌دهیم

دلیل کار نکردن ریموت دزدگیر چیست
مشاهده

 

استفاده از قفل‌کش

اگر درب دارای قفل کلاسیک است، می‌توانید با استفاده از قفل‌کش یا قفل‌باز، قفل را باز کنید. قفل‌کش یک ابزار ساده است که برای باز کردن قفل بدون کلید استفاده می‌شود. قفل کش یا قفل کنگره، یک نوع قفل است که درون یک محفظه با استفاده از یک توپ فلزی قرار دارد، کار می کند. وقتی کلید صحیح وارد قفل شود، توپ به بالای محفظه جابجا شده و اجازه می‌دهد که مکانیزم قفل باز شود. اما اگر توپ به دلیل استفاده از روش‌های غیرمعمول یا خرابی در محفظه متوقف شود، قفل قفل می‌ماند و درب قابل باز شدن نخواهد بود.

 

استفاده از کارت یا کارتن

 برخی از قفل‌های الکترونیکی دارای سیستم‌های باز کردن با کارت یا کارتن هستند. اگر این نوع قفل را دارید، می‌توانید با قرار دادن کارت یا کارتن مناسب، قفل را باز کنید.

برای باز کردن در با استفاده از کارت، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

اول باید درب را نگاه کنید یک شکافی بین در و قاب قفل بوده، کارت را ما بین این شکاف قرار میدیم. بعد کارت را به آرامی و با فشار به سمت بالا و پایین حرکت می دهیم باید توجه داشته باشید که فشار دست باید کم باشد. سپس کارت به قفل رسیده، به آرامی آن را به داخل فشار دهید تا مکانیسم قفل باز شود. باید کارت به درستی به در قفل گیر کند تا بتوانید درب را باز کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این روش برای برخی از انواع قفل‌ها کارساز نیست و ممکن است نتوانید با استفاده از این روش در باز کردن قفل موفق باشید. در صورتی که نتوانستید قفل را باز کنید، بهتر است با یک قفل‌باز حرفه‌ای تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

 

استفاده از سنجاق

با استفاده از سنجاق یا سوزن می‌توانید در برخی موارد قفل‌های ساده را باز کنید، اما این روش برای قفل‌های پیچیده یا با مکانیزم‌های خاص مناسب نیست و ممکن است به قفل یا کلید آسیب وارد کند.

دلیل آژیر کاذب در دزدگیر اماکن چیست؟
مشاهده

روش باز کردن قفل با استفاده از سنجاق یا سوزن به عنوان یک روش قفل‌بازی سنتی و غیرحرفه‌ای شناخته می‌شود. برای انجام این کار، شما نیاز به مهارت، صبر و تمرین دارید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای باز کردن قفل‌های مهم و حساس، مانند قفل‌های درب خانه یا خودرو، توصیه نمی‌شود و ممکن است قانونی نیز ممنوع باشد.

بهترین راه برای باز کردن قفل‌های مهم و پیچیده، استفاده از خدمات یک قفل‌باز حرفه‌ای است که دارای تجربه و تخصص لازم برای انجام این کار به صورت صحیح و بدون آسیب به قفل و محل باز شدن قفل می‌باشد

تماس با کلید ساز: اگر هیچ یک از روش‌های فوق برای شما قابل انجام نیست، بهترین راه حل این است که با کلید ساز مجاز یا تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

در هر صورت، قبل از اقدام به باز کردن قفل درب، اطمینان حاصل کنید که این عمل با مجوز و با رضایت صاحب مکان یا با اجازه قانونی انجام می‌شود.

 

اگر کلید در قفل شکسته شود چیکارکنیم؟

اگر کلید در  قفل شکسته شود چه کار کنیم؟

شکستن کلید در قفل یک حس بدی دارد که نمی دانید بعد از آن باید چه کار کنید، کلیدی دیگر در قفل می رود تا بتوان درب را باز کرد. در این جور مواقع می توانید از روش های زیر برای حل این موضوع استفاده کنید.

  1. استفاده از قفل باز حرفه ای

بهترین راه برای حل کردن این مشکل استفاده کردن از خدمات یک قفل باز حرفه ای بود. با ابزار هایی که دارند می توانند قفل را باز کرده و کلید شکسته شده را از آن خارج کنند.

  1. استفاده از سنجاق یا سوزن

اگر دارای مهارت خوبی هستید، می توانید با استفاده از سنجاق کلید شکسته را خارج کنید. این روش زمان بر بوده و باید از این روش زمانی استفاده کرد که نمی توانید کار دیگه ای انجام دهید.

در هر صورت برای جلوگیری کردن از این وقوع نیازه که از قفل های مرغوب استفاده کنید.

 

فروشگاه فایروال را در لینکدین دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کار نکردن ریموت دزدگیر

دلیل کار نکردن ریموت دزدگیر چیست

منظور از کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست شاید برای شما عزیزان پیش آمده است که در یک ...
admin
17 آذر 1401
راه های محافظت از رستوران

راه های محافظت از رستوران در برابر آتش سوزی

وقتی یک آشپزخانه یا رستوران راه اندازی می کنید باید به یک سری نکات توجه فرمایید، مانند ...
ادمین حبیبی
15 فروردین 1402
فروش اموال مسروقه

آیا فروش اموال مسروقه جرم است؟

فروش اموال مسروقه، یکی دیگر از جرایمی است که متاسفانه در جامعه های مختلف رواج پیدا کرده ...
ادمین حبیبی
30 فروردین 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال