بزرگ ترین سرقت ها در جهان

ادمین حبیبی
28 خرداد 1402
بزرگ ترین سرقت ها

بزرگ ترین سرقت ها>>  هر روز در سرار دنیا سرقت های بسیاری اتفاق می افتد. و اکثریت دزدی ها به صورت کوچک و بدون توجه ای انجام می شوند که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار می گیرند، اما بعضی از سرقت ها خیلی متفاوت انجام می شوند که به صورت نقشه های پیچیده و ترفندهای هیجان انگیز صورت می گیرند که ممکن است سوژه ای برای فیلم سازان باشند؛ که در ادامه این مطلب با بزرگ ترین سرقت ها آشنا خواهید شد.

 

آشنایی با بزرگ ترین سرقت ها در جهان

 

سرقت از قطار گلاسکو

قطار شرکت پست سلطنتی که از گلاسکو به سمت لندن درحال حرکت بود و به همراه خود اسکناس های بسیاری حمل می کرد. محموله اسکناس در قطار توسط 15 نفر به رهبری ( بروس رینولدز ) که چهار سال پیش در سن 81 سالگی در گذشت،  بدون استفاده از سلاح گرم قطار پست سلطنتی مورد حمله قرار گرفت.

سارقین با استفاده از یک میله، به سر راننده قطار آسیب رساندن همچنین از دست پلیس فرار کردند و در مکانی نامشخص پنهان شدند. اما پلیس 13 نفر از 15 افراد را با استفاده از اسر انگشت هایی که بر روی کارت های بازی به جا مانده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

رینولدز هم جز 2 نفری بود که توانست فرار کند و به مدت 5 سال از دست پلیس مخفی بود و در سال 1968 در کشور انگلستان توسط سارق دستگیر و زندانی شد.

 

سرقت از مرکز الماس آنتورپ

می توان گفت سرقت از مرکز الماس آنتورپ جزء بهترین و برنامه ریزی ترین سرقت جهان در آن دوران بوده، که گروهی از سارقین ایتالیایی در سال 2003 موفق به سرقت 100 میلیون یورو در یکی از ثروتمند ترین، شهرهای جهان بوده. اما جالبی این سرقت در این بوده، که بدون هیچ خشونتی به صورت ماهرانه انجام شد و با گذشت 10 سال هنوز تعدادی از افرادی که در این سرقت دست داشتند، شناسایی نشده اند.

 

سرقت موزه ایزابلا در بوستون

بزرگ ترین سرقت هنری تاریخ! در موزه ایزابلا اتفاق افتاد. در سال 1990 تعدادی از آثار بسیار با ارزش به مبلغ 300 میلیون دلار توسط سارقین غارت شدند. دزدان 13 اثر هنری اعم از دگا، فرمیر و رامبرانتن را به سرقت بردند. نقشه کشی سرقت از موزه کوتاه و بسیار شگف انگیز بوده؛ روش سارقین به صورت بوده که با لباس پلیس در تایم تعطیلی وارد موزه شدند و وانمود کردند که آن ها به خاطر یک تماس بسیار اضطراری به موزه آمده اند.

روش های پیشگری سرقت از انبار
مشاهده

نگهبانان به خاطر این موضوع سطح امنیت از موزه را کاهش دادند و اجازه ورود به دزدان را صادر کردند؛ و از سوس دیگر سارقین به همراه خود نوار های ویدئویی سیستم های نظارتی بردند. البته دزدان همانند سارقین مرکز الماس، هویت آن ها شناسایی نشد. اما پلیسان اخیرا اعلام کرده اند که هویت سارقین، مشخص شده است.

حالا اگر موزه ایزابلا از سیستم های امنیتی مانند دزدگیر برخوردار بود، سارقین نمی توانستند به راحتی آثار های هنری را به سرقت ببرند؛ به دلیل اینکه دزدگیر اماکن دارای انواع تجهیزات حفاطتی بوده که هر کدام از ابزراها به صورت جداگانه از وسایل با ارزش محافظت می کنند و اجازه سرقت به سارقین نمی دهند. برای شناخت بیشتر کارایی دزدگیر اماکن در موزه ها می توانید مطلب منظور از دزدگیر موزه چیست را مطالعه فرمایید.

 

 سرقت از جواهر فروشی

یکی دیگر از بزرگ ترین سرقت ها در جهان، دزدی از جواهر فروشی هر ویستون در پاریس بوده که در سال 2008، سارقین با استفاده از صلاح وارد مرکز جواهرات و طلا هری ویستون شدند و 85 میلیون یورو را در روز روشن به سرقت بردند.

جالبی سرقت از جواهرات در این بوده که سارقین خانم بوده اند و با استفاده از عینک آفتابی و کلاه گیس بلند همچنین بدون استفاده از یک گلوله به سرعت از مغازه طلا فروشی خارج شدند. کل این دزدی فقط در 15 دقیقه طول کشید. که جزء بزرگ ترین سرقت ها در فرانسه شناخته شد و بعد از چند مدت مشخص شد که، در سال قبل همین گروه از یک مرکز فروش طلا و جواهرات با ارزش 20 میلیون یورو، را به سرقت برده اند.

 

سرقت از بانک مرکزی فورتالزا

در برزیل یک بانده 35 نفره در سال 2005، به معادل 52 میلیون دلار را از یک بانک مرکزی به سرقت بردند. سارقین یک تونل هشتاد متری در زیر بانک حفاری کردند و درست در مکان محافظت از پول ها، سر در آوردند. سرقت سارقین به این صورت بوده که در نزدیکی بانک خانه ای را اجاره کرده بودند و از همان جا به مدت 3 ماه به صورت شبانه روز شروع به حفاری کردند.

استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن
مشاهده

با اینکه تمام افراد در این گروه دستگیر شدند، اما فقط 10 درصد از اسکناس ها بازگردانده شد. که در سال 2011 بر اساس این سرقت، یک فیلم به نام بانک مرکزی به کارگردانی مارکوس پائولو ساخته شد.

 

سرقت از خودروهای زره پوش

بی شک یکی از شگفت انگیز ترین سرقت در اسپانیا، که 30 سال پیش اتفاق افتاد سرقت از خودروهای زره پوش بوده. که رئیس حفاظت از خودروهای زره پوش امنیتی، رودریگز ساعت 10 صبح تصمیم بر دزدیدن ماشین خودرو زره پوش گرفت و اعلام کرد که بخشی از پول را بین سه نفر از دوستانش تقسیم بندی کرد و سپس به برزیل مهاجرت کرد همچنین چهره خود را با جراحی تغییر داد. اما در سال1989 توسط پلیس دستگیر شد و به زندان اسپانیا برگردانده شد و این سرقت باعث ورشکستگی شرکت cand isa شد.  

 

سرقت تابلو نقاشی مونالیزا

لئوناردو داوینچی یکی از مشهورترین نوابغ های هنری بود، که به خاطر سرقت تابلو مونالیزا بسیار معروف شد. این تابلو مشهور در سال 1911 توسط یک ایتالیای به نام وینچنزو که کارمند سابقه موزه لوور پاریس بود به سرقت رفت.

بزرگ ترین سرقت ها

وینچنزو در صبح روز 21 اوت وارد موزه لوور شد؛ و از آنجایی که به عنوان تعمیر کار در موزه کار می کرد هیچ کس به او مشکوک نشد؛ وی صبر کرد در تا فضای موزه خالی شود و بعد به راحتی دستش را دراز کرد و تابلو را از دیوار برداشت و به آسانی از موزه خارج کرد. وینچنزو دو سال بعد تصمیم گرفت نقاشی را به مجموعه ای در فلورانس به فروش برساند، اما نقشه های او خیلی زود خراب شد و وی توسط پلیس دستگیر شد.

 

سخن آخر

روزانه سرقت های متفاوتی در جهان رخ می دهد؛ اما آنچه که این سرقت ها را بسیار بزرگ نشان می دهد، شیوه ها متفاوت سرقت بوده است. دزدی از هر چیزی اماکن پذیر است که با استفاده از نقشه های متمایز، همفکری، خطراتی را به جان می خرند و اسم شان را به عنوان سارقین حرفه ای ثبت می کنند.

تنها راهی که می توان به راحتی جلوی بزرگ ترین سرقت های جهان را گرفت استفاده از سیستم دزدگیر بوده که با تجهیزات بسیار حساس و قوی خود از ورود سارقین به اماکن های مختلف جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت دزدگیر سیم کارتی و معمولی

تفاوت دزدگیر سیم کارتی و خط ثابت

در این مطلب سعی داریم به تفاوت دزدگیر سیم کارتی و معمولی بپردازیم. همانطور که می دانید ...
ادمین حبیبی
27 دی 1401
تابلوهای هشدار دهنده

آشنایی با انواع تابلوهای هشدار دهنده

تابلوهای هشدار دهنده »» در نگاه اول برای بعضی از افراد بی ارزش جلوه می کند. اما ...
ادمین حبیبی
17 اردیبهشت 1402
 کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش

کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش دزدگیر

کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش، یکی از تاثیر گذارترین ابزار برای بالا بردن میزان امنیت در ...
ادمین حبیبی
03 اسفند 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال