تفاوت دزدگیر سیم کارتی و خط ثابت

ادمین حبیبی
27 دی 1401
تفاوت دزدگیر سیم کارتی و معمولی

در این مطلب سعی داریم به تفاوت دزدگیر سیم کارتی و معمولی بپردازیم. همانطور که می دانید امروزه دزدگیرهای پیشرفته ای طراحی و تولید شده اند که خاصیت تماس از طریق تلفن یا پیامک را دارند همینطور دارای امکانات جانبی جذابی هستند که می توانند به راحتی دل هر مشتری را به دست آورند. اما یک نکته ای در این مطلب وجود دارید این است که ما قصد نداریم برتری یکی دیگر را ثابت کنیم. صرفا قصد داریم به ویژگی هر دو نوع دزدگیر اماکن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

توضیحاتی درباره انواع دزدگیر اماکن

همانطور که شما عزیزان می دانید دزدگیر اماکن یک سیستم امنیتی بوده. که برای شناسایی ورود غیر مجاز و مجاز افراد به داخل یک ساختمان اسیتفاده می شود. با زیاد شدن آمار سرقت، سیستم حفاظتی اماکن مورد توجه خیلی از افراد واقع شده است. اما دزدان به هیچ عنوان بیکار نمانده و راه های متفاوتی برای خنثی کردن سیستم امنیتی پیدا می کنند. که مسلما این موضوع باعث شده است که هر روز امکانات جدیدتری به سیستم اماکن اضافه شود و به 3 دسته تقسیم شوند، این تقسیم بندی ها عبارتند از:

  1. دزدگیر اماکن ساده مبتنی بر هشدار محلی و آژیر
  2. دزدگیر با سیستم آلارم با خط ثابت یا همان خط شهری
  3. دزداگیر اماکن سیم کارتی

 

دستگاه تلفن کننده چیست و چه کارایی دارد؟

دستگاه تلفن کننده در زمان سرقت یا هرگونه احساس خطر با شماره هایی که از قبل بر روی آن ها تعریف شده است تماس می گیرد و پیغامی را که از قبل ضبط شده، پخش می کند. این مورد وظیفه اصلی تلفن کننده ها می باشد اما ممکن می باشد برخی از تلفن کننده ها دارای قابلیت و امکانات بیشتری باشند.

دستگاه های تلفن کننده به طور کلی به دو دسته تلفن کننده و معمولی تقسیم می شوند البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه از لحاظ برند و مدل دارای نوع های مختلفی هستند. در ادامه این مطلب به بررسی دو نوع دستگاه خواهیم پرداخت.

مجازات کودکان مجرم چیست؟
مشاهده

 

حالا بهتر است دزدگیر سیم کارتی یا خط ثابت استفاده کنیم؟

جواب دادن به این سوال به عوامل بسیاری بستگی دارد. یکی از این موارد ها این است که به طور کلی می خواهید برای دزدگیر اماکن چه مقدار هزینه کنید. یکی از مهمترین تفاوت دزدگیر سیم کارتی با دزدگیر معمولی قیمت آن هست که مسلما دزدگیر سیم کارتی به دلیل امکانات بیشتر، قیمت بالاتری دارند. اما می توان گفت این موضوع برای انتخاب یکسری از اماکن به عنوان دزدگیر خانه اصلا موضوع مهمی نیست. در این مطلب می خواهیم درباره تفاوت دزدگیر سیم کارتی و معمولی صحبت کنیم.

 

دزدگیر اماکن سیم کارتی

این نوع دزدگیر مجهز به یک ماژول کارتی است که روی برد دزدگیر اماکن تعبیه شده است که کاربر می تواند توسط این ماژول فرمان ها و امور خود را به صورت کد هایی ارسال می کند. این نوع دزدگیر قطع برق و تلفن شهری را از طرف اس ام اس به کاربر اطلاع می دهد حتی اپلیکیشن اندروید که دارند که می تواند تنظیمات آن را از طرف این اپلیکیشن ها انجام داده می شود.

این نوع سیستم ها جزء جدید ترین نوع هشدار به شمار می روند. این سیستم جزو اصلی ترین مورد هوشمند سازی دپارتمان به حساب می آید و امکانات بی شماری هم کاربران دارد. این دزدگیر از خط تلفن ثابت شهری برای اطلاع رسانب این دزدگیر به این صورت است که مهم نیست کاربر به عنوان صاحب مکان کجا باشد، این دزدگیر به محض تشخیص خطر یا از طریق تماس تلفنی و پیامک کوتاه را به کاربر اطلاع می دهد.

البته این موضوع را هم باید در ننظر گرفت که محل نصب این دزدگیر باید از لحاظ آنتن دهی بررسی بشود تا آنتن دهی ضعیفی نداشته باشد. آنتن دهی ضعیف باعث مشکل در عملکرد دسیستم می شود که ضریب امنیتی دزدگیر را به شدت پایین می آورد. از جمله دزدگیر های اماکن سیم کارتی می توان به دزدگیر F9 فایروال اشاره کرد.

 

از امکانات دیگر دزدگیر سیم کارتی F10 , F9  فایروال

دارای سخنگوی فارسی با با قابلیت 17 پیام به صورت جداگانه

سخت افزار بسیار قوی و هوشمند با یک برد یک تکه دوهسته ایس بدون هیت سینگ

قابلیت هر زون به 5 حالت مختلف به صورت مستقل

کیپد دزدگیر چیست؟
مشاهده

8 زون باسیم و 8 زون بی سیم با قابلیت پاتریشن بندی و کنترل 4 بخش به صورت مستقل

امکان کنترل دستگاه از طرف ریموت صفحه کلید نرم افزار تماس با سیم کارت و خط ثابت

امکان کد کردن 64 عدد سنسور بی سیم مستقل با نمایش فرکانس و ID سنسور

پشتیبانی همزمان از فرکانس 315 و 433  مگاهرتز

 

امکانات دیگر دزدگیر سیم کارتی F7 فایروال

مدار آژیر و باندگوی پر قدرت

زون 24 ساعته

دارای حالت دینگ دانگ قابل کنترل

فرمان درب باز کن مستقل

دارای دو عدد ریموت پنج دکمه

 

نکات قابل توجه تفاوت دزدگیر با تلفن کننده

این دزدگیر سیم کارتی مانند تلفن همراه کار می کند. به همین علت برای تماس گرفتن در مواقع ضروری لازم است سیم کارتی که درون تلفن کننده قرار گرفته است فعال باشد. از جمله موارد دیگر که باید به آن توجه کرد؛ شارژ اعتباری سیم کارت می باشد. لازم است از قبل سیم کارت مورد نظر شارژ شود تا در زمان تماس گرفتن مشکلی به وجود نیاید.

 

توضیحاتی درباره دزدگیر اماکن خط ثابت

این نوع دزدگیر اماکن بسیار ساده و دارای آژیر می باشد که جزء قدیمی ترین سیستم حفاظتی به حساب می آید. مدل کار کرد این دزدگیر به صورتی است در زمان تشخیص خطر، آژیر دزدگیر کمی به صدا در می آید و افرادی در محیط پیرامون دزدگیر اماکن هستند را از خطر، آگاه می سازد. متاسفانه سارقین این مدل دزدگیرها را می توانند از کار بی اندازند. و از امکنیت پایین تری نسبت به دزدگیر سیم کارتی برخوردار هستند.

این مدل دزدگیرها بسیار مقرون به صرفه هستند و برای مکان های کوچکتری مانند خانه و مغازه های ساده مناسب تر هستند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا با به صدا در آمدن این دزدگیر کسی در نزدیک محل است که به شما خبر بدهد؟ آیا پلیش همیشه در اطراف خانه یا مغازه شما وجود دارد؟ انتخاب این مدل دزدگیرها به درخواست شما عزیزان بستگی دارد.

 

معایب دزدگیر تلفن کننده با خط شهری

اگر خط تلفن کننده کاربر به راحتی توسط سارق قطع می شود و سرویس تماس از کار می افتد و تنها دزدگیر آژیر می کشد.

دزدگیرهایی که به خط تلفن ثابت وصل می شوند، فرد این امکان را ندارد که مکان دیگری آژیر را قطع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سرقت خیز ترین کشورهای دنیا

سرقت خیز ترین کشورهای دنیا

سرقت خیر ترین کشورهای دنیا، که رایج ترین سرقت ها مانند: دزدی از منازل، محل کار، خودرو ...
ادمین حبیبی
13 اسفند 1401
مجازات کودکان مجرم

مجازات کودکان مجرم چیست؟

" مجازات کودکان مجرم " بچه ها یک عنصر بسیار مهم در جامعه امروزی هستند، که نقش ...
ادمین حبیبی
11 تیر 1402
تابلوهای هشدار دهنده

آشنایی با انواع تابلوهای هشدار دهنده

تابلوهای هشدار دهنده »» در نگاه اول برای بعضی از افراد بی ارزش جلوه می کند. اما ...
ادمین حبیبی
17 اردیبهشت 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال