کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش دزدگیر

ادمین حبیبی
03 اسفند 1401
 کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش

کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش، یکی از تاثیر گذارترین ابزار برای بالا بردن میزان امنیت در همه اماکن بوده. برخی از دستگاه های پیشرفته سیستم اعلام سرقت خود دارای سیستم شنود می باشند، که می تواند امنیت فرد را در محیط کار و منزل تامین کند و استفاده از آن سیستم منع قانونی ندارد.


 سیستم شنود و سنسور لرزش دزدگیر اماکن

زمانی که در تعطیلات به سر می برید ممکن می باشد یک سری اتفاق ناگوار مانند: سرقت از منزل و محل کار برای شما پیش بیاید که شما کاملا از همه جا بی خبر هستید با فعال کردن سیستم شنود دزدگیر از صدا های داخل محیط سرکار متوجه همه چیز می شوید. یا ممکن است کار واجبی بیرون از خانه برای شما پیش بیاید همچنین مجبور هستید چند ساعتی در منزل حضور نداشته باشید، از سوی دیگر باید فرزند خود را در خانه تنها بذارید و نگران این هستید که وقتی نیستید دختر یا پسرتان چه کاری انجام می دهد. شما با استفاده از سیستم شنود پنل اعلام سرقت، می توانید صدای داخل خونه را بشنوید که فرزندتان در چه حالی است و درب خانه رو برای شخص ناشناس باز نکرده.

با استفاده از سنسور لرزش برای پنجره های منزل یا محل کار می توانید امنیت محیط پیرامون را بسیار بالا ببرید. این حسگر به شدت حساس می باشد و به راحتی کوچک ترین لرزش را تشخیص می دهد و آلارم هشدار برای صاحب دستگاه ارسال می کند. گاهی ممکن است با رد شدن ماشین سنگین، آن را یک خطر شناسایی می کند و آژیر هشدار ارسال می کند.

7 روش شناسایی سارق
مشاهده


کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش چگونه می باشد

برای شنود صدای محیط با شماره دستگاه تماس گرفته و بعد از وارد کردن رمز دستگاه شماره ی 4 را وارد نمائید. مدت زمان شنود صدای محیط 4 دقیقه می باشد و پس از گذشت این زمان ارتباط قطع می گردد. در صورت نیاز مراحل شنود صدا را دوباره تکرار نمائید.

یک نکته شنود صدای محیط بهتر است از طرف سیستم تلفن کننده با خط ثابت دستگاه انجام گردد.


سنسور ضربه

شاید یک سوالی در ذهن کاربر به وجود بیاید که سنسور درب و پنجره کارایی بسیار مفیدی دارد پس چرا بهتر است در کنار آن سنسور ضربه را نصب بر روی پنجره نصب کرد، آیا نصب این سنسور واقعا ضروری می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نصب سنسور ضربه برای خونه می تواند بسیار ضروری باشد. وقتی امنیت منزل و خانواده شما در میان باشد، بهتر است لایه های محافظتی بیشتری برای محل زندگی خود در نظر بگیرید.

سارق حرفه ای با شکستن پنجره یا با استفاده از شیشه بر به آن آسیب وارد می کند و به راحتی وارد منزل می شود سنسور درب هیچ یک هشداری ارسال نمی کند. به همین رو کنار سنسور مگنت از سنسور ضربه هم می توان استفاده کرد.


بهترین محل نصب میکروفون شنود و سنسور لرزش

سنسورهای شوک را می توان مستقیما بر روی شیشه پنجره نصب کرد. همانطور که در پاراگراف بالا توضیح دادیم سنسور بی سیم را می توان در همه جای خانه یا محل کار بدون هیچ محدویتی نصب کرد اما سنسور ضربه باسیم به دلیل سیم کشی، با محدودیت در نزدیک پنل مرکزی دزدگیر منازل نصب می گردد.

میکروفون شنود دارای یک فیش می باشد که و فیش را بر پنل دزدگیر می شود. و تا هر جایی سیم میکروفون اجازه می دهد می توان میکرفون را نصب کرد.

سرقت خیز ترین کشورهای دنیا
مشاهده

 

آیا شوک سنسور خطا می زند

انتخاب محل نصب شوک سنسور بسیار مهم می باشد، گاهی بعضی از نصابان سنسور را وسط شیشه های بزرگ نصب می کنند و ضخامت مناسبی هم ندارد، توجه داشته باشید که شیشه های نازک در زمان عبور خودروهای سنگین دچار لرزش می شود و احتمال خطا بالا می رود. پس بهتر است برای نصب شوک سنسور به ضخامت شیشه توجه فرمایید.

 

 کارایی سیستم شنود و سنسور لرزش

 

آیا نصب شوک سنسور و استفاده از شنود دزدگیر ضروری می باشد

با نصب شوک سنسور بر روی درب اصلی ساختمان می توانید پیش از تخریب کامل درب با ضربه اولیه سارق و خراب شدن توپی قفل درب اصلی دپارتمان ها، فروشگاه، مراکز دولتی و …. جلوگیری نماید. سنسور ضربه بی سیم با ارسال فرکانس هشدار خطر برای دستگاه ارسال می کند. و نصب سنسور لرزش برای همه اماکن ضروری می باشد.

اما استفاده از سیستم شنود بسیار واجب نمی باشد و بستگی به درخواست کاربر دارد که می خواهد از این نوع تکنولوژی استفاده کند.

 

 

سخن آخر

می توان گفت با استفاده از یک سنسور یا میکروفون به تنهایی نمی توان امنیت منازل یا محیط کار را تامین کرد. همانطور که روز به روز تکنولوژی سیستم دزدگیر اماکن پیشرفته تر می شوند، سارقین خود را با تکنولوژی های جدید خود را وقف می دهند و همه ما با انواع سرقت های سارقین روز به روز متعجب تر می شوند پس با استفاده از سیستم های محافظتی فایروال شما سارقین را متعجب فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سنسورچشمی

دزدگیر های ایرانی باید چه ویژگی داشته باشند؟

دزدگیر های ایرانی، یکی از پر فروش ترین محصولات برای بالا بردن میزان امنیت اماکن به حساب ...
admin
14 آذر 1401
منظور از رسیت کردن دزدگیر اماکن

منظور از ریست کردن دزدگیر اماکن چیست؟

ریست کردن دزدگیر به دو صورت است، اول باید بدانید که پسورد را می خواهید ریست کنید ...
admin
24 آبان 1401
بزرگ ترین سرقت ها

بزرگ ترین سرقت ها در جهان

بزرگ ترین سرقت ها>>  هر روز در سرار دنیا سرقت های بسیاری اتفاق می افتد. و اکثریت ...
ادمین حبیبی
28 خرداد 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال