مشکلات دوربین های مداربسته

ادمین حبیبی
21 فروردین 1402
مشکلات دوربین های مداربسته

 

مشکلات دوربین های مداربسته بهتر است هرچه سریع تر حل شود، تا به راحتی بتواند یک تصویر واضح از محیط اطراف پیرامون دریافت کند و امنیت را در کنار دزدگیر منزل  تامین کند. حتی چشمک زدن  تصویر دوربین مداربسته، باعث نشان ندادن جزئیات تصویر مثل پلاک اتومبیل یا موتور، چهره سارق تاثیر بگذارد که باعث می شود سارق شناسایی نشود.

اگر می خواهید با مشکلات دوربین های مداربسته آشنا شوید می توانید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. حتما، خرابی و مشکلات دوربین های مداربسته را جدی بگیرید، همچنین آنان را به تعمیر کاران حرفه ای بسپارید تا با تعمیرات درست و دقیق، خرابی دوربین مداربسته را حل نمایند.

مشکلات دوربین های مداربسته چیست؟

1- دریافت تصویر به صورت سفید و سیاه

یکی از مشکلات دوربین های مداربسته که جزء رایج ترین مسئله سیستم نظارتی است، سفید و سیاه نشان دادن تصویر به کاربر است. این مکل می تواند به دو دلیل اتفاق بیافتد.

  • دوربین مداربسته در مکانی که سطح روشنایی محیطی که بسیار بالا باشد قادر به تشخیص دادن رنگ ها نیست.
  • سیستم نظارتی دید در شب با استفاده از روشن کردن ال ای دی نور اشعه مادون قرمز قادر به ثبت تصویر با نور بسیار کم هستند، ولی نمی توانند به راحتی رنگ ها را در زیر اشعه نور مادون قرمز تشخیص دهند.

2- رنگ دوربین مداربسته خاموش اند

زمانی که تصاویر و فیلم های دریافت شده توسط دوربین، مانند تصویر بسیار قدیمی به کاربر نشان داده بشود، مشکلاتی در تراز رنگ سفید دوربین به وجود می آید. چشمان انسان ها دارای طیف رنگی نسبتا وسیعی اند، به همین خاطر در زمان نگاه کردن به جسم سفید حتی در زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد، چشم به راحتی رنگ سفید را تشخیص می دهد. در واقع می توان گفت، مغز انسان محدوده پارامترهای نور اطراف را جبران می کند و نیازی به نور بسیار، برای مشاهد جسم نخواهد بود.

کاربرد رله در دزدگیر چیست
مشاهده

دوربین مداربسته در تلاش است، تشخیص رنگ را از طرف تنظیمات به نام White balance انجام دهد. و این تنظیمات را می توان به صورت دستی انجام داد. اما با تنظیم اشتباه، ممکن است گزینه رنگ ها خاموش گردد و دوربین قادر به تشخیص رنگ درست نباشد.

3- چشمک زدن یا سوسو زدن دوربین مدار بسته

چشمک زدن یا سوسو زدن یکی دیگر از مشکلات دوربین های مداربسته است. گاهی به دلیل نصب نادرست یا ایجاد تداخل، منبع تغذیه، شرایط بسیار بد محیطی و منبع تغذیه ممکن است به وجود بیاید که حل کردن آن می تواند بسیار دشوار باشد.

4- به وجود آمدن نویز در فیلم ها

از دیگر مشکلاتی که ممکن است کاربران موقع استفاده از دوربین مداربسته با آن مواجه شوند پر سرو صدا بودن فیلم های ضبط شده توسط دوربین اند. و این مشکل ممکن است به دلیل تداخل های RF یا الکتریکی به وجود آمده باشد. بهتر است برای رفع این مشکل، منبع تداخل را تکنسین ها مورد بررسی قرار دهند.

5- متزلزل بودن تصویر

اگر مشکلی در شبکه های به وجود بیاید باعث می شود، تزلزل در تصویر سیستم نظارتی شود که خود یکی دیگر از مشکلات دوربین های مداربسته است. پهنای باند در شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردا بوده و وقتی که پهنای مورد نیاز وجود نداشته باشد، تصویری که دوربین دریافت می کند ممکن ناهموار به نظر برسد.

در زمانی که مشکل در اتصال دوربین از طرف چشمک و سوسو زدن به وجود بیاید، با خاموشی یا نویز دوربین، کاربر مواجه می شود و ممکن است منبع خروجی دستگاه، دچار اختلال شود.

6- کار نکردن دوربین در شب

بعضی از زمان ها ممکن است دوربین مدار بسته در کل روز به درستی کار کند، اما در شب یک صفحه سیاه به نمایش بگذارد. این موضوع به خاطر Led های اشعه مادون قرمز است.

7- به وجود آمدن خط افقی در تصویر

به وجود آمدن خط های افقی در مشاهد تصویر دوربین مداربسته یکی دیگر از مشکلات رایج سیستم نظارتی است. و این خط ها باعث می شود تشخیص جزئیات در تصویر بسیار دشوار شود و کار کردن با آن برای کاربر بسیار سخت  شود. دو دلیل بسیار مهم برای به وجود آمدن خط افقی، تداخل الکتریکی و نور خورشید است. البته باید گفت این مشکل جزء مهم ترین مشکلات دوربین های مداربسته به حساب آمده است.

7 نکته برای محافظت از مستقلات
مشاهده

8- نمایش صفحه نمایشگر سیاه

اگر کاربرد در تصویر خود به تنهایی صفحه سیاه دریافت  کند، چند درصد ممکن است به دلیل دی وی آر دوربین مدار بسته باشد، یا از سوی دیگر برنامه مانیتورینگ قادر به دریافت سیگنال های ویدئویی نیست.

9- نداشتن سیگنال های ویدیویی

یکی از ناامید کننده ترین مشکلات دوربین های مداربسته که ممکن است اتفاق بیافتد، نداشتن سیگنال است. با نبود سیگنال های ویدیویی، امکان مشاهده هیچ تصویری وجود ندارد که این مشکل به روش های مختلف پدیدار می گردد.

10- ضبط نکردن تصویر در دی وی آر

بعضی از زمان ها ممکن است دوربین مدار بسته کاربر به خوبی و درستی کار کند، اما دستگاه dvr سیستم نظارتی فیلمی را ضبط نکند. این مشکل ممکن است به دلیل انجام تنظیمات اشتباه، خرابی اجزای دی وی آر و محفظه ذخیره سازی باشد.

11- نمایش دادن تصاویر به صورت سفید

زمانی که دوربین مدار بسته تصویر را کاملا سفید دریافت کند، بهتر است تکنسین یا صاحب دستگاه مطمئن شود دوربین با فاصله بسیار مناسب با منبع نور قرار گرفته برای مثال:

چراغ های روشن اتومبیل می تواند حسگر ccd را در شرایط نور کم محیط، اشباع کند و این موضوع باعث می شود سیستم نظارتی یک توده سفید بسیار بزرگ را نشان دهد. در صورت مشاهده لکه سفید روی تصاویر دریافت شده، اول دوربین را مورد بررسی قرار دهید که گیره سیستم نظارتی به اندازه درست، لنز را پوشانده همچنین دوربین کنار پنجره قرار نگرفته باشد.

 

سخن آخر

دوربین های مدار بسته مانند سیستم حفاظتی دیگر، بعد از مدتی دچار ایراد می شوند که با مطالعه این مطلب با مشکلات دوربین های مداربسته آشنا می شوید. نکته:

دوربین های مدار بسته نقش، کامل کردن سیستم های حفاظتی اعم از دزدگیر فایروال را دارند. و به راحتی می توان گفت دزدگیر منازل و اماکن برای امنیت کامل یک محیط  به تنهایی کافی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خرابی باتری دزدگیر اماکن به چه صورت است؟

خرابی باتری دزدگیر اماکن به چه صورت است؟

"خرابی باتری دزدگیر" می توان گفت در ساختار تمام دزدگیرها از باتری استفاده می شود و به ...
admin
16 آذر 1401
مزایا نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟

امروزه با زیاد شدن سارقین و سرقت آن ها از منازل و اماکن دیگر سبب شده افراد ...
admin
17 مهر 1401
ایراد تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست؟ | Photo

ایراد تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست؟

"ایراد تلفن کننده" پیدا کردن مشکل دزدگیر اماکن بسیار ساده بوده اما برای افراد بی تجربه مقداری ...
admin
01 بهمن 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال