شناخت انواع دوربین های مداربسته

ادمین حبیبی
23 بهمن 1402
انواع دوربین های مداربسته

شناخت انواع دوربین مداربسته به شما کمک می کند، تا بهتر بتوانید سیستم نظارتی را متناسب با نیاز محیط زندگی و محل کار انتخاب و خریداری نمایید؛ در این مقاله ما سعی داریم انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن ها را بدون در نظر گرفتن برند بررسی کنیم. و شما با مطالعه این مطلب می توانید با انواع مختلفی از دوربین مداربسته موجود در بازار همراه با کاربردهای گوناگون آشنا شوید، سپس عملکرد دوربین های مداربسته را با یک دیگر مقایسه کنید؛ همچنین با توجه به عملکرد هر کدام از سیستم نظارتی، بهترین نوع آن ها را در کنار دزدگیر امنیتی خریداری نمایید، تا امنیت محیط زندگی و محل کار را بسیار افزایش دهید.

لازم به ذکر بوده، دوربین های مداربسته به تنهایی قادر به جلوگیری از سرقت سارقین نیستند، به دلیل اینکه فقط در زمان سرقت نظاره گر اتفاقات به وجود آمده هستند؛ و برخی از مواقع بیشتر سارقین با پوشاندن چهره خود به راحتی می توانند به سرقت خود ادامه دهند.

اما سیستم امنیتی بر عکس دوربین مداربسته قبل از ورود سارق به خانه، به صورت همزمان با به صدا در آوردن آژیر هشدار، ارسال پیامک و تماس با شماره های ذخیره شده، صاحب دستگاه و اطرافیان را از خطر به وجود آمده آگاه می سازد. به همین خاطر است که می گوییم، دوربین مداربسته یک تکمیل کننده عالی در کنار دزدگیر منزل بوده است.

 

شناخت انواع دوربین های مداربسته

 

1. دوربین مداربسته تحت شبکه:

 دوربین های مداربسته تحت شبکه که به آن دوربین ip یا دیجیتال نیز می گویند؛ از نوع سیستم نظارتی است که اطلاعات را  به صورت دیجیتال و تحت پروتکل های شبکه ارسال می کند.

برای اتصال دستگاه ذخیره اطلاعات، به دوربین از کابل شبکه استفاده می شود؛ و از آنجایی که دوربین از کیفیت تصویر بالا و قابلیت بسیار هوشمندانه ای برخوردار است، در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین مداربسته تحت شبکه به دلیل اینکه دارای قابلیت بسیار پیشرفته ای است، از قیمت بسیار بالایی برخودار می باشد و برای افزایش امنیت اماکن از گزینه مناسبی به شما می رود.

منازلی که در معرض سرقت هستند
مشاهده

 

2. دوربین مداربسته لامپی:

 دوربین مداربسته لامپی را می توان یکی از امنیتی ترین نوع دوربین به حساب آورد. این دوربین شبیه به لامپ های حبابی کم مصرف طراحی شده، که تشخیص آن بسیار سخت شود، و این موضوع باعث شده که از این دوربین در موارد جاسوسی استفاده شود.

سازگاری این دوربین مداربسته، شباهتی به چشم ماهی دارد؛ یعنی یک تصویر 360 درجه از محیط را در اختیار کاربران  می گذارد.

دوربین مداربسته لامپی به طور مستقیم به جریان برق شهری متصل شده است، که این امر خود باعث می شود تا تشخیص آن ها از لامپ های معمولی بسیار دشوار شود.  ویژگی منحصر به فرد دوربین مداربسته لامپی این است، برای ذخیره کردن اطلاعات و دیگر موارد، نیازی به دستگاه DVR ندارد و اطلاعات آن بر روی کارت های مخصوص ذخیره می شود.

 

3. دوربین مداربسته کوچک:

 دوربین مداربسته کوچک عموما در موارد بسیار امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین همانند سیستم نظارتی معمولی بوده، اما با این تفاوت در سایزهای کوچکتری طراحی شده تا قابل تشخیص نباشند.

برای این دوربین کیت های وایرلس در نظر گرفته شده است تا نیازی به سیم کشی نداشته باشد و برای انتقال اطلاعات به کیت وایرلسی نیاز ندارد.

دوربین مداربسته کوچک از باتری با ظرفیت بالا تعبیه شده، تا بتواند برای مدت زمان طولانی شارژ دهی داشته باشد همچنین بتواند برای مدت طولانی تصاویر را ضبط کند.

 

4.دوربین مداربسته دید در شب:

برای محیط هایی که نیاز به حفاظت شبانه دارد؛ از دوربین مدار بسته دید در شب استفاده می شود؛ این دوربین همانند چشم انسان عمل می کند؛ در دوربین مداربسته دید در شب، چراغ های LED تعبیه شده است؛ تا نور تابیده شده از اجسام و نور های بازتابی را از آن ها را دریافت کند.

در واقع نور تابیده شده از دوربین دید در شب بر اجسام، یک موج مادون قرمز است، که سبب مشاهده اجسام در تاریکی می شود. این دوربین شامل 4 دسته متفاوت است؛ که نوع مادون قرمز یکی از این مدل ها بوده است.

 

انواع دوربین مداربسته ارزان

 

5.دوربین مداربسته ارزان قیمت:

همانطور که ذکر شد دوربین های مداربسته متناسب با قیمت های متفاوت در نظر گرفته شده است و تکنولوژی هایی که در آنان به کار رفته است؛ شامل نمونه های متفاوت است.

این تنوع بالا سبب می شود تا طیف قیمت این محصولات بسیار گسترده شود و همه افراد با میزان بودجه ای که دارند بتوانند به خرید دوربین های مداربسته بی سیم، لامپی، وای فای و … با قیمت ارزان بپردازند.

روش های پیشگری سرقت از انبار
مشاهده

 

6. دوربین مداربسته وای فای:

دوربین مداربسته وای فای، دوربینی است که برای انتقال اطلاعات از شبکه وای فاس استفاده می شود. در واقع انتقالات اطلاعات به صورت بی سیم از طریق اینترنت صورت می گیرد و این باعث می شود تا بسیاری از افراد تصور کنند دوربین مداربسته وای فای همان دوربین مداربسته بی سیم به فعالیت خود ادامه دهند.

این دو دوربین با یک دیگر بسیار متفاوت می باشند؛ در واقع دوربین مداربسته وای فای زیر مجموعه دوربین بی سیم است. دوربین های مداربسته بی سیم انتقال اطلاعات را از طریق امواج  رادیویی می پردازد.

دوربین مداربسته وای فای انتقال اطلاعات رو فقط از طریق شبکه های وای فای انتقال می دهد و به جریان برق نیز متصل می شود و با استفاده از نرم افزار بر روی کامپیوتر و موبایل به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

7. دوربین مداربسته بی سیم:

بهترین دوربین مداربسته بی سیم دوربینی است، که در آن برای انتقال تصاویر به جای کابل از امواج رادیویی و وای فای استفاده می شود؛ این دوربین می تواند به صورت تحت شبکه به فعالیت خود ادامه دهد. مزایای استفاده از دوربین مداربسته بی سیم این بوده، هزینه نصب آن بسیار ارزان بوده است.

در این مدل دوربین مداربسته میکروفون و اسپیکر نیز تعبیه شده است تا ضبط صدا نیز به درستی صورت بگیرد. این دوربین مجهز به سنسور حرکتی است که از کارت SD نیز پشتیبانی می کند؛ و امکان چرخش 180 تا 360 درجه نیز برای آنان در نظر گرفته شده است و می توان آن را یه گوشی موبایل متصل کرد.

 

نتیجه آخر:

از دوربین مداربسته همانند دزدگیر اماکن، علاوه بر اماکن عمومی، برای منازل نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ به لیل اینکه به حفاظت  بسیار بالا نیاز دارند. اگر به فکرد بهترین نوع سیستم امنیتی هستید بهتر استق قبل از خرید سیستم امنیتی چند سوال از خود بپرسید، مانند:

محل زندگی من آیا نیاز به نصب دوربین مداربسته دارد؟ حفاظت از محیط شخصی چه میزان برای من و خانواده ام نیاز است و چه میزان اهمیت دارد؟ آیا فرق دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن رو می دانم؟ یا خرید دزدگیر و دوربین برای چه گروهی از افراد مناسب می باشد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیامک فایروال

دزدگیر فایروال به چه افرادی پیامک می دهد؟

پیامک فایروال» دزدگیرهای اماکن فایروال با پیشرفته شدن تکنولوژی، امکانات جدیدی را برای شما عزیزان به کار ...
ادمین حبیبی
29 دی 1401
افزایش ارزش ملک با دزدگیر اماکن

افزایش ارزش ملک با دزدگیر اماکن

افزایش ارزش ملک با دزدگیر اماکن، بسته به انتخاب و خریداری دستگاه و تجهیزاتی که فرد تهیه ...
ادمین حبیبی
28 آذر 1402
ظاهر دزدگیر بیسم و باسیم

فرق دزدگیر باسیم و بیسیم از لحاظ ظاهری

در این مطلب به بررسی ظاهر دزدگیر بیسم و باسیم می پردازیم و اگر به دنبال این ...
ادمین حبیبی
03 بهمن 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال