سوئیچ تمپر دزدگیر اماکن چیست

ادمین حبیبی
11 اردیبهشت 1402
سوئیچ تمپر دزدگیر

سوئیچ تمپر دزدگیر، به عنوان قلب سیستم ایمنی شناخته شده است، که اگر به وظایف خود به درستی عمل نکند، می تواند مشکلاتی بزرگی برای صاحب منزل ایجاد کند. بیشتر پنل مرکزی سیستم های حفاظتی دارای سوئیچ تمپر بوده. سوئیچ تمپر دزدگیر به کاربر نشان می دهد، که کسی پنل را دستکاری کرده است یا خیر. و اگر سوئیچ تمپر به درستی تنظیم نشود سیستم حفاظتی کار نمی کند.  

 

محل قرارگیری سوئیچ تمپر دزدگیر

سوئیچ تمپر دزدگیر، بیشتر در پنل های مرکزی در زیر محفظه باتری قرار می گیرد. در صورت برداشتن باتری، تنظیمات تمپر دزدگیر بهم می ریزد. زمانی که صاحب دستگاه، باتری سیستم حفاظتی را برای تعویض، از پنل دربیاورد، باید مطمئن شود باتری را به درستی تنظیم کرده تا سوئیچ تمپر به درستی کار کند. اگر تنظیمات به خوبی انجام نشود، سیستم امنیتی دزدگیر به درستی کار نمی کند.البته لازم به ذکر است، سیستم های حفاظتی بی سیم دارای باتری پشتیبان می باشند، که در زمان قطعی برق، از غیر فعال شدن دزدگیر جلوگیری می کند.

کاربر بهتر است هر چند وقت یک بار باتری پشتیبانی دزدگیر اماکن را مورد بررسی قرار دهد، تا از خرابی دزدگیر جلوگیری کند. آیا با خرابی باتری دزدگیر اماکن آشنا هستید، برای مطالعه بیشتر می توانید اینجا کلیک نمایید.

 

چرا در سیستم حفاظتی از سوئیچ تمپر دزدگیر استفاده می کند

از سوئیچ تمپر دزدگیر برای اینکه صاحب دستگاه متوجه شود، سیستم حفاظتی در چه زمانی غیر فعال شده،  استفاده می کنند. سوئیچ تمپر دزدگیر دارای انواع: پلانگر، میکرومکانیکی و سوئیچ نوری یا مغناطیسی بوده که در ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال: زمانی که سارق درب سنسور حرکتی H6 را به منظور از کار انداختن حسگر بر می دارد، سوئیچ تمپر دزدگیر اماکن فعال می شود و به سیستم دزدگیر فرکانسی فرستاده که باعث به صدا در آمدن آژیر می شود. 

روش قدیمی محافظت از طلا
مشاهده

یعنی در صورت باز و بسته شدن درب حسگر H6، هشدار اعلام می کند. اتصال سوئیچ تمپر دزدگیر فقط در صورت فعال بودن سیستم حفاظتی موثر نمی باشد، بلکه سوئیچ تمپر ممکن است در یک حلقه اختصاصی به سیستم مرکزی متصل گردد.

 

آیا سوئیچ تمپر دزدگیر درهمه تجهیزات کارایی دارد

بهتر است از سوئیچ تمپر در همه تجهیزات سیستم حفاظتی اعم از پنل مرکزی، حسگر ها، آژیر و … مورد استفاده قرار داد و طبق آمار های به دست آمده اکثریت نصابان سیستم حفاظتی، قادر به استفاده از سوئیچ امنیتی در دستگاه نیستند. کارشناسان، تجهیزات دزدگیر اماکن را مورد بررسی قرار داده و متوجه شده اند، در ابزار سیستم های حفاظتی سوئیچ تمپر دزدگیر وجود دارد. اما توسط نصابان متصل نمی شود.

 

تمپر در چشمی دزدگیر اماکن

چشمی دزدگیر دارای ترمینالی به نام tamper می باشد. که روی برد چشمی دزدگیر با اسم tamp نشانه گذاری شده است. و با کمی دقت می توانید روی برد حسگر چشمی، متوجه میکرو سوئیچ شوید. و با باز شدن درب چشمی خطر را تشخیص داده، همچنین سیگنالی را برای پنل مرکزی دزدگیر ارسال می کند و صاحل دستگاه را از خطر آگاه می سازد. 

صاحب دستگاه می تواند با اتصال یک کابل و سیم از ترمینال چشمی، به زون 24های ساعته سیستم حفاظتی از دستکاری نشدن، چشمی در تمامه ساعت شبانه روز و حتی زمانی که دستگاه غیر فعال بوده، اطمینان حاصل نماید.

 

سخن آخر

حسگر H6 باسیم فایروال، دزدگیر فایروال دارای قابلیت سوئیچ تمپر می باشد. که از دستکاری مانند قطعی کابل و سیم کشی توسط سارق جلوگیری می کند. و صاحب دستگاه را از هرگونه خطر آگاه می سازد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای دستگاه دزدگیر های f10 f9

راهنمای دستگاه دزدگیر های F10/F9

دزدگیر های فایروال عملکرد های بالایی دارند در این مطلب می خواهیم به راهنمای دستگاه دزدگیر های ...
admin
19 دی 1401
مزایا نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟

امروزه با زیاد شدن سارقین و سرقت آن ها از منازل و اماکن دیگر سبب شده افراد ...
admin
17 مهر 1401
تاریخچه تولید دزدگیر اماکن و

تاریخچه تولید دزدگیر اماکن

تاریخچه تولید دزدگیر منزل به قرن 19 میلادی بر می گردد. اولین سیستم هشدار سرقت در جهان، ...
admin
13 آذر 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال