آشنایی با ریموت هاپینگ کد دزدگیر اماکن

ادمین حبیبی
19 شهریور 1402
ریموت هاپینگ کد

“ریموت هاپینگ کد” بالا بودن امنیت ریموت کنترل دزدگیر، از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد. زیرا در دنیای امروزه از ریموت برای انجام دادن بسیاری از کارها مانند: بالا و پایین دادن کرکره برقی، کنترل سیستم دزدگیر، فعال و غیر فعال کردن سیستم حفاظتی و … بدون نیاز به نیروی انسانی استفاده می شود، و  اگر سیستم ریموت هک شود، منجر به فاجعه بسیار بزرگ در محل زندگی و کسب و کار افراد می شود.

 ریموت کنترل هایی که مربوط به اتومبیل، دزدگیر اماکن، کرکره برقی فروشگاه ها و … که مورد استفاده کاربر قرار می گیرد.  از جمله مواردی اندکه اگر هکر سیستم آنان را هک کند، عمدتا فرد می تواند سیستم های حفاظتی و دیگر وسایل که باعث بالا رفتن امنیت می شود در اختیار خود در می آورد. یک از راه برای جلوگیری از هک شدن ریموت، استفاده از کد های هاپینگ کد بوده که با استفاده از  رمز های تکرار نشدنی، اجازه هک شدن را به هکر نمی دهد.

در کل می توان گفت همانقدر که دزدگیر اماکن برای ایجاد امنیت محیط پیرامون بسیار مهم می باشد، خود سیستم های امنیتی باید از امنیت کافی برخودار باشند، به دلیل اینکه سارقین همیشه راهی برای هک کردن سیستم امنیتی پیدا می کنند. یکی از بخش های دزدگیر که  از طرف هکر ها مورد حمله قرار می گیرد، ریموت سیستم حفاظتی بوده. یعنی اگر امنیت ریموت دزدگیر پایین باشد، سارق می تواند با هک سیستم دزدگیر به راحتی می تواند سیستم امنیتی را از کار بی اندازد و وارد محیط شخصی فرد شود و اموالشان را به سرقت ببرد.

شرکت های بزرگ برای جلوگیری از هک شدن سیستم امنیتی، ریموت هاپینگ کد طراحی و تولید کرده اند که از نظر امنیتی، در سطح بسیار بالایی قرار دارند. که با توجه به تغییرات الگوریتم به صورت دائم، از هک شدن ریموت دزدگیر منزل جلوگیری می کند.

 

منظور از ریموت هایپنگ کد چیست

ریموت هاپینگ کد که در زبان انگلیسی به آن رولینگ کد می گویند، یک ریموت بسیار مقاوم و پیشرفته در برابر هکر ها بوده. این مدل ریموت، به نوعی رمز گذاری شده است که اجازه هک و نفوذ سارق به محیط کار و زندگی نمی دهد.

ایراد تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست؟
مشاهده

این مدل سیستم در فناوری های کلیدی یا فاقد کلید، برای سیستم های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سیستم پیشرفته هاپینگ کد با امکان ورود سارق به محیط شخصی افراد یا محل کار، غیر ممکن می باشد.

 

انواع ریموت های سیستم حفاظتی

  1. ریموت هاپینگ کد
  2. ریموت بلوتوثی
  3. ریموت کد فیکس
  4. ریموت کد لرن

 

ریموت هاپینگ کد به چه صورت کار می کند

ریموت هایی که از الگوریتم هاپینگ کد استفاده می کنند دارای یک تراشه به نام hcs301 هستند که دارای قابلیت کد گذاری متفاوت می باشد. ریموت هاپینگ کد از یک کلید 64 بیتی برخودار می باشد، که برای جلوگیری از هک شدن ریموت و جلوگیری از ورود سارق مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر بین گیرنده (دزدگیر) و (فرستنده) ریموت یک کلید به صورت توافقی وجود دارد تا کد ها را با یک دیگر یکسان کنند تا هر دو ابزار امنیتی به راحتی بتوانند امنیت محیط را بالا ببرند. کلید توافق شده در بین دزدگیر و ریموت، در واقع یک رشته به نام key که به صورت یکسان در ابزار گیرنده و فرستنده قرار می گیرد.

برای مثال: اگر کاربر بخواهد دستور باز شدن درب را با ریموت دزدگیر ارسال کند، فرمان به صورت مستقیم ارسال نمی شود و این دستور مانند یک عدد می ماند، که در ریموت هاپینگ کد قرار دارد و با فشار دادن دکمه توسط کاربر، به عدد دیگر تغییر می کند و به سمت پنل مرکزی ارسال و آن را پنل دزدگیر دریافت می کند.

 یا از سوی دیگر با دیکد کردن همان عدد، فرمان باز شدن درب توسط دزدگیر اجراء می گردد. پس نتیجه می گیریم که سیگنال های ارسالی از طریق ریموت، تنها در منبعی که کلید یکسان ریموت را داشته باشد، قبل رمز گشایی و اجرا هستند.

ریموت هاپینگ کد

 

آیا ریموت هایپنگ کد دارای الگوریتم خاصی بوده

ریموت دزدگیر علاوه بر قابلیت هاپینگ کد بودن از یک الگوریتم مشخصی پیروی می کند. فرض کنید وقتی که برای اولین بار از ریموت استفاده می کنید، کد فرمان به همراه یک عدد ارسال می گردد، و در صورت فرمان بعدی که توسط ریموت ارسال می شود، عدد یک واحد بیشتر می شود به همن دلیل، با اضافه شدن شماره ها به ریموت هاپینگ کد، الگوریتم رولینگ می گویند.

انواع سرقت های سارقین
مشاهده

 

مزایای استفاده از ریموت هاپینگ کد چیست

از مزایای استفاده از ریموت هاپینگ کد، برنامه ریزی، کنترل از راه دور یک طرفه و کم هزینه بسیار عالی می باشد و به منظور جلوگیری از هک شدن ریموت کنترل سیستم حفاظتی مورد استفاده قرار می گیرد. و در مقابل حملات هکر ها بسیار مقاوم می باشند. این مدل ریموت در مقابل ریموت های دیگر می تواند در مقابل وارد کردن تمامی حملات برای وضعیت تکرار مقاوم تر می باشند.

 

سخن آخر:

در کل می توان اشاره کرد ریموت هاپینگ کد دزدگیر منزل به راحتی می تواند از هک شدن سیستم دزدگیر منزل توسط سارق جلوگیری کند. از مهم ترین بخشی که می توان به آن اشاره کرد داده های ارسالی ریموت هاپینگ بوده که با هر بار فشوردن کلید، به شماره یک عدد اضافه می گردد.

 زمانی که کلید گذاری تنظیم شده باشد، دریافت کننده بعدی قادر به رمز گشایی نمی باشد. برای مثال: اگر سارق بخواهد به وسیله یک ریموت دیگر سیستم حفاظتی را از کار بیاندازد، چون شمارنده عدد ریموت را نمی داند با وارد کردن کدهای متفاوت، نمی تواند بازگشایی رمز برای غیر فعال کردن ریموت را انجام دهد. به دلیل اینکه شمارنده ممکن است عدد متفاوت ارسال کند و این رمزگشایی توسط هکر بسیار سخت می باشد.

 

2 پاسخ به “آشنایی با ریموت هاپینگ کد دزدگیر اماکن”

  1. محمود گفت:

    سلام برای استفاده از ریموت هاپینگ باید گیرنده هم تعویض بشه؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای دستگاه دزدگیر های f10 f9

راهنمای دستگاه دزدگیر های F10/F9

دزدگیر های فایروال عملکرد های بالایی دارند در این مطلب می خواهیم به راهنمای دستگاه دزدگیر های ...
admin
19 دی 1401
استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن

" استفاده از جمر بر روی دزدگیر اماکن " به بیان ساده می توان اشاره کرد، جمر ...
ادمین حبیبی
29 بهمن 1402
منظور از رسیت کردن دزدگیر اماکن

منظور از ریست کردن دزدگیر اماکن چیست؟

ریست کردن دزدگیر به دو صورت است، اول باید بدانید که پسورد را می خواهید ریست کنید ...
admin
24 آبان 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال