در کدام کشور سرقت وجود ندارد

ادمین حبیبی
07 فروردین 1402
کدام کشور سرقت ندارد

یک سکه را تصور کنید دو روی از هم جدا نشدنی دارد، جرم و انسان نیز مانند سکه است. در واقع انسان از همان زمان خلقت، جرم و خطا گریبان گیرش بوده است؛ که روز به روز با روش های خشن و متفاوت، اموال دیگران را به سرقت می برند. کشور های زیادی نیز با جرم و جنایت دست و پنجه نرم می کنند. با ما همراه باشید تا راجب کشور هایی که سرقت ندارند یا دارای کم ترین آمار سرقت هستند صحبت کنیم.

این گزارش به صورت سالانه توسط موسسه صلح و اقتصاد منتشر شده است؛ که طبق آمار به دست آمده جزء امن و آرام ترین کشور، در جهان شناخته شده اند. این موسسه به عنوان یک سازمان مستقل غیر حزبی شناخته شده است، که تمرکز جهان را از معنی صلح به یک معیار مثبت، قابل دستیابی برای رفاه و پیشرفت انسان ها تغییر می دهد. 

در کل می توان اشاره کرد، طبق گزارش به دست آورده از سوی GPI، کشورهای امن بر اساس چند امتیاز رتبه بندی شده اند؛ این امتیازها اعم از:

  • درگیری خشونت آمیز چه خارجی چه داخلی
  • سطح بی اعتمادی بین مردم با خود و با مسئولین
  • بی ثبات بودن سیاست
  • انجام دادن اقدامات تروریستی
  • تعداد قتل ها
  • هزینه های نظامی 
  • و… 

هرچه امتیاز این کشورها از امتیازهای ذکر شده کم تر باشد، کشور از نظر امنیت در رتبه بالا تری قرار دارد. در برخی از کشورها آمار جرم و جنایت بسیار می باشد، اما در بعضی از کشور آمار جرم و جرائم بسیار کم می باشد؛ که در ادامه این مطلب با آنان آشنا خواهید شد. 

آیا جهان امن است؟

بر اساس گزارش GPI 2022، جهان در 14 سال گذشته کمتر امن شده است و امتیازات هر کشور به طور متوسط 3.2٪ بدتر شده است. همچنین این گزارش نشان می دهد که امنیت و صلح در 11 سال از چهارده سال گذشته کاهش یافته است. 

این گزارش بیان کرد که کاهش خیلی سریعتر از بهبود اتفاق می افتد و بیشترین کشور هایی که اوضاع داغونی دارند اعم از: روسیه، اوکراین، هائیتی هستند. و اروپا صلح آمیز ترین منطقه جهان بوده. 

  1. روسیه 
  2. اوکراین
  3. هائیتی
  4. اروپا 
  5. و … جزء صلح آمیز ترین منطقه در جهان هستند. 

 

ویژگی های مشترک امن ترین کشورهای جهان

لازم است بدانید در میان کشور های امن اشتراک هایی وجود دارد، مثلا : تمایل خاصی به نشان دادن سطح بالای ثروت، رفاه اجتماعی و آموزش دارند. این کشور ها دارای سیستم های عدالت کیفری بوده اند؛ همچنین روابط سالمی با شهروندان خود دارند. 

کدام کشور سرقت وجود ندارد

1. سوئیس

یکی از امن ترین کشور در جهان سوئیس بوده است، که به هیچ عنوان جرمی در آن صورت نمی گیرد؛ و اگر گزارشی جرم در اداره پلیس سوئیس ثبت شود، مربوط به خارجی ها بوده است.

مردم این کشور طرفدار صلح و آرامش هستند و در کنار یک دیگر به بهترین نحوه زندگی می کنند. در واقع در این کشور به ازای هر صد هزار شهروند، 216 افسر پلیس وجود دارد. برای تفریح شما می توانید به این کشور سفر کنید و با نصب دزدگیر فایروال در منزل خود از امنیت خانه نیز مطمئن باشید.

بیمه سرقت منزل یا خرید دزدگیر منزل؟
مشاهده

2. سنگاپور

سنگاپور جزء امن ترین کشور آسیا بوده. نرخ قتل در این کشور زیبا، تنها 3/0 نفر به ازای صد هزار نفر بوده. میزان دزدی و سرقت نیز در این کشور به صفر رسیده است و نظم در این کشور به خاطر نظم و قانون سخت در این کشور بوده. حکم اعدام برای کسانی که جرم می کنند در سنگاپور وجود دارد به همین دلیل مردم این کشور از ارتکاب جرم هراس دارند.

3. ژاپن

یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین کشور های جهان، ژاپن نام دارد. که در کنار تمامی پیشرفت هایی که به همراه خود دارد، جزء امن ترین کشور در آسیا قرار دارد.

این کشور دارای جرم و جنایت کمی بوده است. نرخ وقوع قتل در ژاپن 3/0 نفر از هر 90 هزار نفر است. نیرو های پلیس این کشور بسیار کار بلد بوده اند و برای تمامی جرم و جنایت ها آموزش دیده اند.

کشور هایی که سرقت ندارند

 

4. ایسلند

ایسلند به معنی آرامش بوده. یکی از صلح جو ترین کشور های جهان محسوب می شود. تعداد افسران این کشور 700 نفر بوده. حتی این افسر ها اجازه حمل کردن اسلحه را نیز ندارند. ایسلند در سال های اخیر به یکی از کشور های زیبا که توجه مسافر ها را به خود جلب کرده تبدیل شده است.

 

5. ایرلند

در این کشور جرم وجنایت کم بوده. و به یکی از منطقه های گردشگری اروپا تبدیل شده که افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. جرائم رخ داده در این کشور بسیار کم بوده. میزان وقوع قتل به ازای هر صد هزار نفر در ایرلند، تنها 32/0 نفر است. بنابراین می توان ایرلند را کمی به کشور امن تلقی کرد.

6. هنگ کنگ

منطقه ای خود مختار در چین بوده. مردم این کشور هنگ کنگ را یک کشور مجزا می دانند. این کشور جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و می توان آن را جزء ششمین کشور امن در دنیا دانست.

 

رتبه ایران در این دسته‌بندی

ایران نیز در سطح متوسطی از جرم و جنایت قرار دارد، مانند کشور هایی مثل بحرین، اندونزی، هند، ترکیه و… لیست کشور هایی با سطح متوسط به 68 مورد رسیده است.

 

 در کدام کشورها سارق وجود ندارد

 

  1. قبرس:

قبرس، جز سه جزیره بزرگ دریایی مدیترانه ای بوده، که سلامت و ایمنی افراد در این کشور بسیار تضمین شده است، و بر خلاف کشمکش های بسیار بین کشور ترکیه و قبرس، باعث شده قبرس به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم شود.

 قبرس همچنان یکی از ایمن ترین مقصد های گردشگری اروپایی محسوب شده است. نرخ جرم و جنایت در این کشور در حدی ناچیزی بوده، که می توان درب های خانه را در شب ها قفل نکرد.

 

  1. دانمارک:

دانمارک در شمال اروپا واقعه شده است، که در فهرست ایمن ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. و بر اساس بیشتر نظر سنجی ها، یکی از مهم ترین معیارهای ایمن در کشور، نرخ خودکشی افراد بوده، که در کشور دانمارک 0.88 درصد هر 100 هزار نفر است.

آمار سرقت مانند جیب بری در این کشور بسیار کم گزارش شده است؛ هیچ گونه خطری از جانب حمله حیوانات وحشی حتی تهدید انسان ها هم وجود ندارد. لازم به ذکر بوده دانمارک مناسب ترین کشور برای دو چرخه سواری است و هیچ کس اقدام به سرقت دوچرخه شما حتی در زمان رها کردن نمی کند.

 

  1. لوکزا مبورگ:

 لوکزا مبورگ طبق نظرات کارشناسان، که در سایت های مسافرتی به فعالیت خود ادامه می دهند، گزارش داده اند که لوکزامبورگ در رده های ایمن ترین جای جهان قرار گرفته است. حتی زمانی که در شهر خود 500 هزار نفر وجود داشته باشد، ساکنان این کشور، بسیار شاد و راضی به نظر می رسند.

تجهیزات ایستگاه آتش نشانی
مشاهده

 

10. نیوزلند:

مناظر زیبا، کوهستان های بسیار دیدنی و سواحل همچنین دریاچه های شنی، نیوزلند را به رویای گردشگران تبدیل کرده است و نبود هیچ گونه اغتشاشات سیاسی و اقتصادی، گوشه نشینی و پایدار نیوزلند را یکی از کشورهای امن جهان تبدیل کرده است.

آمار خودکشی در این کشور دو درصد بوده و جرم در آن تقریبا بسیار ناشناخته است و هیچ گونه حیوانات موزی مانند: مار یا حشره پیدا کرد حتی هیچ گونه حملات کوسه در سواحل آن ثبت نشده است.

 

  11. ناوری:

ناوری از جمله کشورهایی بوده که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد. نرخ خودکوشی در این کشور حداقل است و این موضوع باعث شده، به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل شود. ناوری از معدودکشورهای اروپایی است که هیچ گونه اغتشاشاش سیاسی جنگ و حتی بالی طبیعی در آن دیده نشده است.

تنها نکته قابل بحث در خصوص این کشور در میان دیگر کشورهای منطقه اسکاندیناوی گران بودن، خدمات گردشگری آن در مقایسه با بقیه کشورهاست.

 

پرتقال قطر نیوزلند

 

 12. پرتغال:

پرتغال در سال 2014 در رتبه 6 امن ترین کشور جهان قرار گرفته، و این کشور برای رسیدن به این رتبه اقدامات قابل توجه ای انجام داد. برای مثال: با تلاش بسیار نرخ بیکاری مردم خود را  به زیر هفت درصد کاهش دادند.

 

 13. اسلوونی:

امنیت سفر، پایداری خطرات اندکی پزشکی و ایمنی جاده ها از موارد هستند که اسلوونی را به یکی از بی خطرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

ساکنین این کشور آماده هستند تا فرهنگ مناظر و تاریخ بی نظیر خود را با گردشگران و مسافران به اشتراک گذاشته اند. این کشور با ایتالیا اتریش، مجارستان، کرواسی مرز مشترک دارد، و بعد از جدایی با یوگسلاوی توانست به عنوان یک کشور امن ظاهر شود و کیفیت زندگی ساکنین را بسیار افزایش دهد.

 

 14. جمهوری چک:

جمهوری چک از نظر امنیت در سال 2019 از رتبه ده به هشت در جهان رسید. میزان جرم و جنایت در سال های اخیر در این کشور کاهش پیدا کرد به خصوص آمار خشونت جهت سرقت از افراد به طور چشم گیر پایین داشت، در حالی که هر فرد در جمهوری چک می تواند به راحتی به اسلحه دسترسی پیدا کند.

رتبه در این کشور می توانست بسیار بهتر هم باشد؛ اما به دلیل تنش های خارجی، تعدا نسبتا زیاد زندان و میزان دخالت نیروهای پلیس، این کشور فعلا جایگاه هشتم در جهان را دارد.

 

15. قطر:

در سال های اخیر، برخی از  کشورهای خاورمیانه توانسته اند تصورات مردم دنیا را از این منطقه دگرگون کنند؛ قطر از جمله کشورهای خاورمیانه است که امنیت بسیار بالا برخودار شده است و بر اساس آخرین رتبه بندی، از نظر بلای طبیعی، کم ریسک ترین کشور دنیا محسوب شده است. از جالب ترین تصویر را در ذهن افراد تداعی می کند و از طریق کانل های آبی می توانند تردد کنند.

 

 16. نروژ:

نروژ کشوری آرام و امن همچنین سرد می باشد؛ که از قدیمی ترین پادشاهی جهان به شمار می رود؛ زندگی در نروژ از استاندارد های بسیار بالایی برخودار می باشد و در فضاهای آموزشی بهداشتی و فرهنگی را در دسترس همه افراد قرار داده است.

بسیاری از کارشناسان نروژ راه بهترین مکان برای تجربه یک زندگی بی دغدغه و سرشار از آرامش می دانند. سفر به این کشور هم طرفداران بسیاری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

سرقت از گاو صندوق

انواع سرقت از گاو صندوق ها

سرقت از گاو صندوق، حتما شما عزیزان در بیشتر از سریال های خارجی مشاهده کرده اید که ...
ادمین حبیبی
31 اردیبهشت 1402
ویژگی خانه هوشمند

یک خانه هوشمند باید چه ویژگی داشته باشد؟

ویژگی خانه هوشمند چیست؟ یک خانه هوشمند باید از فناوری بسیار پیشرفته و جدیدی به همراه خود ...
admin
10 آذر 1401
دزدگیر برای خانه اجاره ای

خرید دزدگیر برای خانه اجاره ای

(دزدگیر برای خانه اجاره ای) مستاجر بودن باعث نمی شود سارق وارد خانه نشود، حتی اگر وسیله ...
ادمین حبیبی
02 اسفند 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال