آموزش تصویری تنظیم کردن نرم افزار فایروال

admin
27 شهریور 1401
خرید دزدگیر

در این بخش به آموزش تنظیم کردن نرم افزار فایروال می پردازیم. از دزدگیر اماکن برای بخشیدن امنیت به محل مورد نظر استفاده می شود. شما با نصب دزدگیر می توانید یک محیط ایمنی را برای خود و دیگران رقم بزنید.

حال لازم است شما بعد از خرید دزدگیر اماکن فایروال با یک سری تنظیمات آشنا شوید تا بتوانید در صورت دور بودن از دزدگیر آن را تنظیم کرده. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت تصویری به آموزش قسمت تنظیمات نرم افزار بپردازیم.

شما بعد از خرید دستگاه دزدگیر F10  یا F9 لازم است که نرم افزار فایروال را برای کنترل دستگاه از راه دور (خاموش کردن، روشن کردن و…) بر روی موبایل خود نصب کنید.لازم به ذکر است که این نرم افزار علاوه بر ریموت دزدگیر می باشد

 

دانلود نرم افزار فایروال

نرم افزار فایروال برای سیستم عامل اندروید و IOS قابل دسترسی هستند.

آموزش تنظیم کردن نرم افزار فایروال

آموزش تنظیم کردن نرم افزار فایروال

دستگاه یعنی دزدگیر منزل یا اماکن به اینترنتی متصل نیست پس تلفن همراه شما نیاز به اینترنت ندارد، و بر روی بستر پیامکی کار می کند.

برای نصب نرم افزار های فایروال می توانید اینجا را نرم افزار فایروال کنید.

 

نصب نرم افزار فایروال

بعد از نصب نرم افزار با تصویر زیر رو به رو می شوید.

نصب نرم افزار

راه اندازی نرم افزار فایروال

برای راه اندازی نرم افزار باید تنظیمات اولیه ای را انجام دهید. این تنظیمات اولیه شامل عوض کردن رمز نرم افزار و… بوده

در ابتدای کار یک لایه امنیتی قرار گرفته که رمز عبوری را باید برای نرم افزار ایجاد کنید، این رمز، رمز نرم افزاری فایروال بوده. کابرد این رمز به این صورت بوده که، یک زمانی تلفن شما به دست شخص دیگری می افتد، سرقت می شود و یا امانت به کسی دیگری می دهید؛ باعث سواستفاده نشود و نتواند دزدگیر شما را خاموش روشن کند.

برای گذاشتن رمز عبوری نکاتی وجود دارد:

  1. صرفا فقط عدد باشد.
  2. یک رمز شش رقمی باشد.

تا این قسمت شما فقط نرم افزار را باز کرده اید. از این قسمت به بعد روش نصب دستگاه روی موبایل را آموزش می دهیم.

 

نصب دستگاه روی نرم افزار موبایل

در صفحه اصلی نرم افزار با صفحه زیر روبه رو می شوید.

آموزش تصویری تنظیم کردن نرم افزار فایروال | Photo

باتوجه به تصویر، گزینه ثبت دستگاه را در موبایل خود کلیک کنید. برای اضافه کردن یک دستگاه دزدگیر روی موبایل بوده، تا 5 عدد دستگاه رانیز می توانید در یک موبایل داشته باشید.

مثال: شما در یک ساختمانی هستید و به فرض مثال فامیل هم هستید، می توانید با یک نرم افزار تمام دزگیر ها را به موبایل متصل کنید.

 

سوال : آیا در یک ساختمان می شود یک دزدگیر کلی برای تمام واحد ها نصب کرد؟

پاسخ این سوال سادست!! بله می توانید با خرید یک دزدگیر فایروال در ساختمان خود امنیت تمام واحد ها را رقم بزنید. دزدگیر فایروال قابلیت زون بندی را دارد یعنی یکی از واحد ها فقط سنسور مربوط به واحد خود را می تواند خاموش و روشن کند. هر شخص یا هر واحد می تواند یک ریموت مستقل داشته باشد.داخل نرم افزار فایروال می تواند مستقل باشد و یا می تواند ادمین باشد که به تمام واحد ها دسترسی داشته باشد.

حال فرض کنید دستگاه را قبلا خریداری کردید و بعد از مدتی می خواهید نرم افزار را نصب کنید و از دستگاه دزدگیر نیز دور هستید.اولین مورد چک کردن سیم کارت درون موبایل است اگر دو تا SIM درون موبایل دارید باید مشخص کنید کدام برای پیامک باشد.بعد از چک کردن سیم کارت درون موبایل باید شماره را به عنوان ادمین (رییس دستگاه) درون نرم افزار ثبت کنید.

** دستگاه دزدگیر فایروال مانند ریجستر موبایل بوده به دلیل وجود سیمکارت درون دستگاه.

می توانید گارانتی را به این صورت در نظر بگیرید که وقتی دستگاه به صورت اولین بار روشن می شود، شماره موبایل ادمین را تعریف می کنیم. زیرا دستگاه به نام مشتری به نام مشتری ثبت شود و شروع گارنتی دستگاه از این زمان تا 5 سال آینده بوده.

انواع دتکتور و چه کارایی دارند؟
مشاهده

ثبت دستگاه

در تصویر زیر می توانید محیطی که دستگاه را در آن ثبت می کنید را مشاهده کنید.با زدن دکمه ثبت دستگاه به مرحله پر کردن مشخصات می رسیم.

ثبت دستگاه دزدگیر
  1. نام دستگاه: باید یک نام برای دستگاه انتخاب کنید، مثلا یک دزدگیر داخل انبار، یکی داخل شرکت و… دارید برای تفکیک کردن هر کدام لازم است نام برای آن ها تعریف کنید.
  2. مدل دستگاه : داخل دزدگیر های سیم کارتی دو مدل دستگاه وجود دارد، F9,F10 باید مدل دستگاه را بدانید تا بتوانید گزینه ها را انتخاب کنید.
  3. نوع کاربر: باید رییس بگذارید، زیرا می خواهید با سطح دسترسی ادمین به دستگاه کنترل داشته باشید. شما می توانید 4 تا مدیر تعریف کنید. به فرض مثال داخل یک شرکت بزرگ، یک بخش حسابداری، یک بخش آبدارخانه و… دارید. می توانید برای هر کدام از این ها یک مدیر تعریف کنید که فقط دسترسی به بخش خاص خود را داشته باشد.
  • با مراجعه به دفترچه می توانید سطح دسترسی مدیر ها را مطالعه کنید.
  1. شماره سیم کارت: در این قسمت شماره سیم کارتی که داخل دستگاه است را باید وارد کنید.
  2. رمز دستگاه : دزدگیر یک رمز 6 رقمی پیش فرض دارد که باید در این قسمت وارد کنید.
  3. نوع سیم کارت : نوع سیم کارت را وارد
  4. اپراتور : در این قسمت هم باید بدانید نوع سیم کارت درون دستگاه چیست بعد وارد کنید.
  5. الگوی درخواست شارژ : دستور استعلام شارژ سیم کارت است، برای اینکه در آینده دستگاه پیامک مانده سیم کارت را می فرستد.

و بعد دکمه تایید را می زنیم، اگر شماره شما جزو ادمین باشد یک تاییدیه به شما می دهد.

منو محیط نرم افزار به صورت نیم دایره بوده و با چرخش به هر کدام از بخش ها می توانید دسترسی داشته باشید. بعد از ثبت دستگاه یک سری تنظیمات دیگر باید انجام بدهید. پس با چرخاندن منو به گزینه تنظیمات برسید.

تنظیمات دستگاه

تنظیمات دستگاه

شارژ سیم کارت فایروال

قسمت اول بعد از ورود به تنظیمات شارژ سیم کارت بوده، زمانی که می خواهید از شارژ سیم کارت داخل دستگاه آگاه شوید این گزینه را می زنید.

وقتی وارد گزینه شارژ سیم کارت می شوید می توانید گزینه مشاهده سیم کارت و شارژ سیم کارت را ببینید.

نکته : در این قسمت نمی توانید سیم کارت را شارژ کنید زیرا نرم افزار درگاه پرداخت اینترنتی را ندارد، یا باید به صورت آنلاین با نرم افزار های دیگری مانند آپ، *780* و… شارژ کنید و یا با خرید کاغذ شارژ از بیرون می توانید رمز شارژ را داخل نرم افزار وارد کنید.

شارژ سیم کارت فایروال

بعد از شارژ کردن برای اینکه مطمئن شوید که سیم کارت شارژ شده باید گزینه مشاهده شارژ سیم کارت را بزنید.

مشاهده شارژ سیم کارت

دفترچه تلفن نرم افزار فایروال

دفترچه تلفن نرم افزار فایروال

در این قسمت می توانید مشاهده کنید که چه شماره هایی ذخیره شده، چه شماره هایی برای ادمین ذخیره شده و…، پس نیازی نیست دستگاه کنار شما باشد، می توانید با نصب اپلیکیشن فایروال به تمام موارد دسترسی پیدا کنید.

در دفترچه تلفن 22 تا حافظه وجود دارد، در این 22 عدد حافظه شماره 1تا 4 برای ادمین بوده.حافظه 1 برای ادمین بوده آن را باز کنید هر شماره حافظه ای منویی مانند تصویر زیر را دارد.

حافظه رییس

1. پاک کردن : زمانی که می خواهید شماره مورد نظر را پاک کنید که دیگر پیام و تماسی به این شماره نیاید.

2. ذخیره کردن : زمانی که می خواهید شماره تلفنی را جایگزین شماره تلفن خود کنید.

مثال: مکان شما دست فرد دیگری بوده و شماره این فرد نیز به عنوان ادمین در سیستم ذخیره شده، حالا فرد دیگری ملک را خریده و یا اجاره کرده، می توانید از این طریق شماره را جایگزین کنید.

3. چک کردن : زمانی که نمی دانید شماره ادمین چه بوده که بخواهید تغییر بدهید، می توانید از این گزینه شماره را پیدا کنید.

 

اضافه کردن شماره تلفن های دیگر

به قسمت دفترچه تلفن نرم افزار  بروید در قسمت ادمین 2 و بعد شماره دیگر را به عنوان ادمین اضافه کنید.

 

** انتخاب شماره ها خیلی مهم بوده کسانی که به عنوان ادمین انتخاب می کنید می توانند به دستگاه شما دسترسی کامل داشته باشند.

 

لازم به ذکر است که دستگاه به ورودی های خود حساس است یعنی آنتن، برق، تلفن شهری را چک می کند، زمانی که اتفاقی بیوفتد از طریق پیامک ادمین ها و یا ادمین را مطلع می کند. پس در انتخاب ادمین دقت فرمایید.

 

می خواهیم شماره تلفن های دیگری را ذخیره کنید؟

می خواهید داخل ادمین 2 شماره همسرتون رو ذخیره کنید. وارد گزینه ذخیره شدن می شوید و شماره رو اضافه می کنید که به عنوان ادمین معرفی شود.نکته قابل توجه شماره که انتخاب می کنید خیلی مهم می باشد که در کدام قسمت ذخیره شده است چهار تا گزینه اول به عنوان ادمین شناخته می شود.

منشاء اصلی سرقت دانش آموزان
مشاهده
 

کارایی ادمین چیست؟

هم می تواند نرم افزار را نصب کند، روشن و خاموش کردن دزدگیر و قطع وصل کردن تمامی این کارها را به ادمین به صورت اس ام اس گزارش می دهد یعنی 15 تا  20پیامک که مربوط به هشدار هستند را فقط ادمین دریافت می کند اگر به جزء خودتان می خواهد یکی دیگر این پیامک ها را دریافت کند می توانید او را هم به عنوان ادمین معرفی کنید اما کار بیهوده ای می باشد بهتر است به ادمین بودن توجه کرد وگرنه دلیلی ندارد که همسایه متوجه شود کی برق خونه شما قطع و وصل شده است و … این موضوعات رو بهتر است کسانی متوجه شوند که نزدیک به خانواده شما باشند.

 

این دستگاه چگونه متوجه قطع و  وصل شدن برق می شود؟

این دستگاه به ورودی های خودش حساس می باشد یعنی هرچیزی به آنتن، برق، باتری و تلفن شهری برق آن قطع و وصل شود سریع متوجه می شود و هشدار را پیامک می کند به همین دلیل است که انتخاب کردن ادمین مهم می باشد. لازم به ذکر است به فردی که می خواهید ادمین باشد باید اطمنیان کامل داشته باشید.

 

حافظه پیامکی چگونه کار می کند؟

کارایی حافظه پیامکی: مثال دوست صمیمی خود را به عنوان یک کاربر درون نرم افزار ذخیره کرده اید ولی نمی خواهید متوجه شود کی برق قطع و وصل شده و … فقط می خواهید متوجه آژیر زدن سیستم شود. برای مثال هشدار سنسور درب ورودی تحریک شده است. این اس ام اس ها از طرف آلارم می باشد و هرکسی رو که در لیست 5 تا 10قرار داده شده فقط اس ام اس آلارم برای آن ها می رود ولی پیامک های ادمین محدود شده برای آن ها ارسال می گردد.

 

لیست زنگ

کاربر شماره مشخص شده را وارد لیست ادمین می کند و فقط گزینه اس ام اس برای او باز و فعال می شود. زمانی که دستگاه شروع به آژیر زدن کند با کاربر تماس می گیرد در غیر این صورت هیچ تماسی از طرف دستگاه نخواهد داشت. نکته ایی که وجود دارد باید برای لیست تماس ها اولویت بندی تعریف کنید.

به گونه ای که وقتی دستگاه شروع به آژیر زدن کرد گزارش این آژیر را اول به ادمین دهد در صورت دسترسی نداشتن به ادمین (آنتن نداشتن تلفن همراه ادمین و یا…) به شماره های دیگر لیست که اولویت بندی شده است تماس گیرد.

این نوع لیست تماس ها از شماره 11 تا 20 است یعنی 10 تا لیست برای زنگ زدن دارید. اصلا مهم نیست که مدل گوشی کاربر لمسی یا ساده باشد برای مثال کاربر کار نظامی دارد و باید گوشی ساده همراه خود داشته باشید گوشی ساده را برای زنگ زدن تعریف کنید.

شماره 12 نفر دوم لیست می باشد اگر شماره نفر اول در دسترس نبود به صورت اتوماتیک به نفر دوم لیست تماس می گیرد. بهتر است از شماره اطرافیان که نزدیک به محل خانه شما باشند استفاده نمایید و فرقی هم نمی کند که شماره های خط به صورت ثابت باشد.

 

کاربرد شماره 20 و 21 چیست؟

یک نوع پدال شاستی زیر پای طلا فروش گذاشته می شود برای زمان هایی که سارق وارد مغازه شده و اسلحه را به سمت فروشنده می گیرد، فروشنده پدال زیر پای خود را فشار دهد، با فشار دادن این پدال بدون اینکه آژیری به صدا در بیاید با شماره های 21 و 22 که می تواند شماره پلیس و یا فرد دیگری باشد تماس گرفته می شود.

دلیل وجود این شماره نیز این بوده اصولا وقتی آژیر طلا فروشی به صدا در می آید ممکن است جان فروشنده به خطر بیافتد، حال با گذاشتن این شماره ها بدون کوچک ترین صدایی پلیس و یا دیگران را از وجود سارق به مغازه خود می توانید با خبر کنید.

 

تغییر رمز دستگاه چگونه می باشد؟

شما باید رمز پیشفرض دستگاه را تغییر دهید، زیرا دزدگیر را می توان از راه دور نیز کنترل کرد.

 

رمز مدیر یک به چه منظور است؟

برای مثال کاربر می خواهد خانه خود را به بخش های مختلف تقسیم بندی کند و هر بخش را به اعضای خانواده واگذار کند. برای این که بخش بندی به درستی انجام شود باید از قبل مدیر را مشخص کنید برای بخش بندی فقط کافی است رمز برای آن ها تایید کنید.

8 پاسخ به “آموزش تصویری تنظیم کردن نرم افزار فایروال”

  1. احمد رسولی گفت:

    سلام وقت بخیر میشه نرم افزار جدید را آموزش بدید

  2. آزاده فلاح زاده گفت:

    سلام.از طریق نرم‌افزار میتونم دزدگیر رو فعال کنم؟

  3. اسماعیل خسروی گفت:

    سلام‌ من تازه دستگاه فایروال نصب کردم ونرم افزار رو روی موبایل نصب کردم ولی رمز ورود رو میزنم اصلا داخل نرم افزار دزدگیر فایروال نمیره که بخوام توی تنظیمات برم موبایل من اندروید هستش باید چکار کنم

    • ادمین حبیبی گفت:

      سلام.
      لطفا با واحد پشتیبانی به شماره 74387000-021 داخلی 3 تماس حاصل فرمایید.

      • بازرگان گفت:

        لام‌ من تازه دستگاه فایروال نصب کردم ونرم افزار رو روی موبایل نصب کردم ولی رمز ورود رو میزنم اصلا داخل نرم افزار دزدگیر فایروال نمیره که بخوام توی تنظیمات برم موبایل من اندروید هستش باید چکار کنم
        با پشتیبانی تماس گرفتم فرمودن چون اندروید شما ۱۴ میباشد امکان استفاده از نرم‌افزار را ندارید و این موضوع برای کنترل دزدگیر من را با چالش مواجه کرده

        • ادمین حبیبی گفت:

          سلام وقت بخیر، لطفا نرم افزار را آپدیت نمایید، اندرویده 14 الان در دسترس است، و در صورت بروز مشکل با شماره 7000 38 74 – 021 داخلی 3 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت آژیر و فلاشر

تفاوت آژیر و فلاشر چیست

در واقع باید بگوییم که آژیر و فلاشر از دیگر اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن می باشند. ...
ادمین حبیبی
06 بهمن 1401
دزدگیر سالمندان

استفاده از دزدگیر برای سالمندان

" دزدگیر برای سالمندان" با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روزانه علم، افراد خانواده پر مشغله تر از ...
ادمین حبیبی
05 بهمن 1401
تفاوت فرکانس 315 و 433

تفاوت فرکانس 315 و 433 مگاهرتز

" تفاوت فرکانس 315 و 433 " به طور کلی می توان گفت هر فرستنده ای یا ...
ادمین حبیبی
26 تیر 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال