گونه های مختلف سنسور دزدگیر اماکن چیست؟

admin
19 آذر 1401
گونه های مختلف سنسور

گونه های مختلف سنسور دزدگیر اماکن وجود دارد که برای شرایط و مکان های متفاوت طراحی شده اند و باتوجه به درخواست های شما عزیزان فراخور محل نصب مورد استفاده قرار می گیرد.

دزدگیر اماکن امروزه مهم ترین و بهترین روش برای حفاظت از اموال و جلوگیری از دزدی می باشد. دزدگیر منزل برای آژیر کشیدن و فعال بودن نیاز به سنسورهای تشخیص دزد دارد. این نوع سنسور ها به پنل اصلی دستگاه سیگنال ارسال می کنند و منجر به فعال شدن دستگاه می شوند. سنسورهای دزدگیر اماکن به دو دسته اصلی بی سیم و باسیم تقسیم می شوند.

شما عزیزان می توانید با وارد شدن به سایت شرکت فایروال مشخصات انواع سنسورها و قیمت دزدگیرها را بررسی فرمایید و در صورت نیاز،  سفارش داده و یا با کارشناسان فایروال صحبت نمایید.

بیشتر مشتریان که به مراکز فروش دزدگیر اماکن و هوشمند سازی مراجعه می کنند، به دنبال بهترین دزدگیر می گردند. بدون شک باید گفت بهترین سیستم امنیتی، دزدگیری است که کارایی بیشتر و خطای کمتری را داشته همچنین قیمت آن مقولی باشد. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر کارایی و کیفیت سیستم حفاظتی، سنسورها می باشند.

هر دزدگیر بر اساس سنسور یا حسگر هایی، تغییرات، نفوذ سارقان، تردد های غیر مجاز و … را شناسایی نموده و اقدام به اعلام کردن هشدار می کند. مدل و کیفیت سنسور مورد استفاده در دزدگیر می تواند کارایی آن را تعیین کنید. در این مقاله شما را با انواع سنسورها آشنا می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

سنسورهای باسیم دزدگیر اماکن از طریق سیم کشی به سیستم اصلی وصل می شوند. اما سنسورهای بی سیم به خاطر اینکه سیم کشی نمی شوند از طریق ارسال به سیستم وصل شده از طریق یک باطری داخلی سنسور تغذیه می شوند.

زمانی که تصمیم دارید از این نوع سنسورها استفاده نمایید، باید باطری های اولیه دزدگیر به دلیل پروسه زمان بر تولید یا مانده در انبار تعویض فرمایید.

 

گونه های مختلف سنسور دزدگیر تشخیص سارق

 

منظور از دزدگیر تحت شبکه چیست
مشاهده

سنسور حرکتی یا چشمی

از رایج ترین سنسورها که در دزدگیر منازل استفاده می شود. می توان سنسور حرکتی را نام برد، که در مدل های وزنی و حرکتی تولید می شوند. چشمی های حرکتی با استفاده از حرکت جسم مقابلش و تشخیص حرارت از طرف مادن قرمز فعال می شود. چشمی های حرکتی در دو نوع باسیم و بی سیم در بازار موجود می باشند. سنسور باسیم از طریق سیم کشی و سنسور بی سیم به وسیله باطری به سیستم اصلی متصل می شوند.

 

سنسور مگنت دزدگیر

این نوع سنسورها دارای دو قسمت می باشند که مثل آهن ربا عمل می کنند. قسمتی که دارای برد الکتریکی است وظیفه اصلی آن ارسال سیگنال می باشد و روی درب قرار می گیرد و قسمت دیگر روی چهار چوب درب وصل می شود. و در زمان باز شدن درب و ایجاد فاصله بین این دو قطعه دزدگیر فعال می شود و آژیر می کشد.

 

سنسور دود

همانطور که از اسم این سنسور مشخص می باشد، نوع عملکرد آن از طرف دود حاصل آتش سوزی می باشد و به محض روشن شدن آتش، دود حاصل از آن توسط دتکتور دود تشخیص داده می شود و سیگنال مورد نظر ارسال می شود. با اقدامات به موقه از ایجاد خسارت های جبران پذیر جلوگیری می کند. این نوع سنسور ها به صورت باسیم و بی سیم می باشند.

 

سنسور ضربه دزدگیر

یکی دیگر از مهم ترین و موثر ترین راه برای جلوگیری از دزدی استفاده از سنسور شوک یا ضربه می باشد، این نوع سنسورها روی پنجره و درب قرار می گیرد، و به محض ضربه زدن دزد به پنجره یا درب برای تخربی کردن، این سنسورها فعال می شوند و سیگنال را به سیستم مرکزی ارسال می کند و با این روش دزد قبل از وارد شدن یا خراب کردن درب یا پنجره با صدای بلند آژیر دزدگیر مواجه می شود و محل را ترک می کند. این نوع سیستم ها را در دو نوع باسیم و بی سیم موجود می باشند.

انواع سنسور حرکتی دزدگیر اماکن
مشاهده

 

پدال اعلام سرقت دزدگیر

این نوع سنسور ها را برای محیط هایی استفاده می کنند که افراد مثل کارمندان، کارکنان در محیط حاضر می باشند و سرقت در همان لحظه انجام می شود مثل: طلافروشی، صرافی، داخل بانک و … که شخص با فشار دادن پدال سیگنال را به سیستم مرکزی ارسال می کنند. دزدگیر فعال و شروع به آژیر کشیدن و اعلام خطر می کند. بهترین حالت عملکرد این سنسور در نوع سیم دار آن می باشد.

 

سخن آخر:

از این سنسوهای بی سیم در مکان های پر تردد و شلوغ بهتر است استفاده نشود به دلیل اینکه این نوع سنسورها، دستگاه فعال باشد و چه نباشد عملکرد باتری به سرعت تموم می شود.

بنابراین بهتر است و در جاهای پر رفت و آمد از سنسورهای باسیم استفاده کرد. همچنین از دزدگیر منزل سیم کارتی استفاده نمایید به دلیل اینکه از امکانات بیشتری نسبت به دزدگیرهای بدون تلفن کننده و خط ثابت برخوردار هستند. که این امکانات بسیار ارزشمند می باشند. این نوع سیستم گزارشاتی مانند غیرفعال و فعال بودن دستگاه توسط هر کدام از ریموت ها، قطع برق، اپلیکیشن گوشی همراه برای قطع و وصل کردن غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از تمام شدن نصب دزدگیر حتما دستگاه ها رو چندین بار تست فرمایید تا از نوع عملکرد دستگاه به خصوص تلفن کننده مطمئن شوید. همچنین از کارشناسان فایروال بخواهید تا نرم افزار دزدگیر را برای شما عزیزان فعال کند که از راه دور قادر به کنترل دستگاه باشید.

2 پاسخ به “گونه های مختلف سنسور دزدگیر اماکن چیست؟”

  1. آراز بغدادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر اگر بخوام برای خونه ام سیستم حفاظتی تهیه کنم باید همه این سنسورها رو خریداری کنم؟

    • ادمین حبیبی گفت:

      سلام خیر بسنگی به نیاز شما و خانه شما دارد برای راهنمایی بیشتر می توانید با شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دزدگیر مدارس

دزدگیر مدارس باید چه ویژگی داشته باشد؟

دزدگیر مدارس با هدف، بالابردن میزان امنیت و آرامش خاطر دانش آموزان، طراحی و تولید شده است. ...
admin
13 دی 1401
دزدگیر منزل یا درب ضد سرقت

دزدگیر منزل یا درب ضد سرقت

" دزدگیر منزل یا درب ضد سرقت " آیا به دنبال راهکارهایی هستید که امنیت منزلتان را ...
ادمین حبیبی
25 بهمن 1402
مراکز فروش دزدگیر

ویژگی مراکز فروش دزدگیر

دوستان عزیز فایروال یک نکته بسیار مهمی وجود دارد. اگر شما محصول فایروال را از خود شرکت ...
admin
14 دی 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال