منظور از سیستم امنیتی هوشمند چیست؟

admin
21 آذر 1401
سیستم امنیتی هوشمند

همه سیستم  امنیتی هوشمند اماکن»» برمبنای یک اصل مشترک و ثابت، به منظور ایمن سازی نقاط ورودی مانند: پنجره و درب ها همچنین مراقبت از مکان های نگهداری لوازم با ارزش مثل: کامپیوتر، آثار هنری و کلکسیون سکه، عمل می کنند.

تمام سیستم امنیتی مورد استفاده کارکرد یکسان دارند؛ و تنها تفاوت، در تعداد دستگاهایی هستند که در اماکن نصب می شوند و از طرف سیستم کنترل، تخت نظارت قرار می گیرد.

 

سیستم امنیت هوشمند به چه معناست؟

سیستم امنیتی هوشمند به معنای یک ابزار یا یک روش برای مراقبت و محافظت از یک مکان  یا وسیله است که عملکرد آن از طرف یک مجموعه تشکیل دهنده از اجزاء سیستم های به هم پیوسته هستند.

در این مطلب ما درباره سیستم امنیتی اماکن گفتگو خواهیم کرد. سیستم های امنیتی اماکن، تشکیل شده از شبکه های ابزاری الکترونیک به هم پیوسته هستند که به همراه یک سیستم کنترل مرکزی، اماکن در برابر دزدی و دیگر تهاجم های احتمالی حفاظت می کنند.

 

سیستم امنیتی چه کارکردی دارد؟

سیستم های امنیتی اماکن، بر مبنای یک اصل ساده از خانه محافظت می کند. حسگرها معمولا روی درب های ورودی و خروجی اماکن همچنین پنجره هایی که عبور از آن ها امکان پذیر است و ارتفاع چندانی بر زمین ندارند، نصب می شوند.

سنسور مگنتی فایروال

حسگرهای پنجره و درب

حسگرها از دو قسمتی تشکیل شده که در مجاورت یک دیگر قرار می گیرند. یکی از آن ها را روی پنجره و بخش دیگر را روی چهارچوب درب یا پنجره نصب می کنند. وقتی که درب و پنجره بسته می شود، و به یک دیگر برخورد می کنند تا یک مدار امنیت به وجود می آید.

وقتی که سیستم امنیتی فعال می باشد، این حسگرها به سیستم کنترل گزارش می دهند که بخش ورودی امن می باشد. اگر درب و پنجره های تحت حفاظت به سرعت باز شوند، مدار امن قطع می شود و سیستم کنترل تشخیص می دهد که محیط پیرامون تحت نظر، مورد تعرض واقع شده است. در این زمان، آژیر یا علامت هشدار قوی به صدا در می آید و بیشتر مواقع، قسمت نظارت بر علامت هشدار به صورت خودکار از این رویداد آگاه می کند.

 

سیستم کنترل

این یک نوع کامپیوتر می باشد که سیستم امنیتی را غیرفعال و فعال می کند، که با هریک از دستگاه های امنیتی نصب شده و در منزل ارتباط بر قرار می کند؛ و در زمان وقوع تعرض در محیط پیرامون تحت محافظت، زنگ هشدار به صدا در می آید.

سیستم های امنیتی، دارای یک صفحه لمسی هستند که عمل برنامه ریزی و برقراری ارتباط آسان می سازد؛ و باید گفت رمزهای عبور برای غیر فعال و فعال سیستم امنیتی از طرف صفحات لمسی وارد می شوند. این سیستم ها به نوعی طراحی شده و می توان آن ها را تنظیم کرد که با فرمان صوتی، عمل نمایند و با استفاده از سیستم های کنترل از راه دور کنترل می شوند.

خطای چشمی دزدگیر اماکن چیست؟
مشاهده

 

حسگرهای حرکتی

این نوع حسگرها یک ناحیه امن غیر قابل رویت بوده که عبور از آن ها موجب به صدا در آمدن زنگ هشدار می شود، و از محیط های مشخص مراقب می کنند. این حسگرها معمولا با هدف مراقب از اتاق ها و اشیاء گران قیمت در آن ها نگهداری می شوند بسیار کاربرد دارند.

 

سیستم امنیتی هوشمند

 

سنسور ارزش یا ضربه

یکی دیگر از روش های موثر و قدیمی دزدان منازل، شکستن شیشه پنجره برای ورود به خانه است. این سنسور ضربه، بسیار حساس به شکستن شیشه حاصل از آن می باشد. این نوع سیستم با ایجاد لرزش روی نقطه نصب شده، پیامک هشدار را به سیستم امنیتی ارسال کرده و سیستم مرکزی، صاحب ملک را از وقوع خطر کاملا مطلع می سازد. همچنین در زمان اتصال به آژیر خطر، صدای هشدار دزدگیر فعال خواهد شد و کل محیط پیرامون را از وجود خطر آگاه می سازد.

 

آژیر خطر دزدگیر

از دیگر سیستم و سنسورهای ایمنی هوشمند می توان به آژیر خطر هوشمند اشاره کرد و به کارگیری و اتصال آن ها به سیستم امنیتی در زمان وقوع خطر حس شده توسط دیگر سنسورها، آژیر دزدگیر اماکن  به صدا در می آید. میزان صدای این آژیر را می توان افزایش یا کاهش داد. با داشتن آژیر خطر در اماکن می توانید با خیال راحت و آسوده به مسافرت و تفریح بروید.

 

در صورت وارد شدن افراد مزاحم به اماکن، چه اتفاقی می افتد؟

سیستم های امنیتی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که اگر یک مزاحم وارد خانه شود، واکنش سریع نشان می دهد. کارکرد و واکنش سیستم امنیتی در زمان تشخیص دادن سارق، به مدل آن سیستم محافظتی بستگی دارد.

 

استفاده از سیستم امنیتی اماکن چه مزایایی دارد؟

از آمار به دست آمده از مطالعاتی که به مقایسه ی اماکن مجهز به سیستم محافظتی و خانه های فاقد این سیستم های اختصاص یافته اند و نشان دهنده ی این است که احتمال سرقت از اماکن نوع دوم، به مقدار سه برابر بیشتر از خانه هایی که مجهز به سیستم امنیتی است؛ به دلیل اینکه سارقان ذاتا بسیار فرصت طلب هستند و دائما به دنبال حمله و شناسایی اهداف آسان و ساده می باشند.

همچنان باید گفت اماکن و منازل که فاقد سیستم های امنیتی هستند، صد در صد در اولویت فهرست های سارقان قرار دارند.

اگر خانه خود را به یک سیستم امنیتی تحت نظارت مجهز کنید و در ضمن با نصب بر چسب روی پنجره ها یا تابلوی هشدار در حیاط خانه، این موضوع را علنی نمایید، دقیق به دزدان اطلاع داده اید که در زمان اقدام به دزدی از اماکن کاربر،احتمالا به دام افتاده و دستگیر خواهند شد.

دزدگیر مدارس باید چه ویژگی داشته باشد؟
مشاهده

یکی دیگر از مزایای سیستم حفاظتی این است که امکان نظارت و کنترل بر خانه از راه دور در اختیار شما قرار می گیرد. بدین صورت که شما عزیزان می توانید از هرجای جهان و با استفاده از یک ابزار مجهز به اینترنت، سیستم محافظتی اماکن خود را غیر فعال یا فعال کنید؛ به رفت و آمدها نظارت کامل داشته باشید؛ و در زمان هرگونه حادثه، با فشردن دکمه، از شرکت ناظر بخواهید که تدابیر لازم را به جا آورند.

 

با انتخاب محصولات فایروال می توانید بهترین سیستم امنیتی هوشمند را در منازل خود تجربه فرمایید.

کال تو اکشن تلگرام

بهترین سیستم امنیتی هوشمند

می دانیم که همه ما به دنبال یک سیستم امنیتی هوشمند هستیم، که هدف از خریداری این سیستم، تامین کردن امنیت خانه هایمان بوده و به همین علت با ظرافت و سختگیری تمام شما باید بهترین سیستم امنیتی، کاربرد آن و موارد دیگر را بررسی کنید.

همانطور که بالا تر گفتیم وظیفه سیستم امنیتی هوشمند، محافظت در برابر خطرات احتمالی بوده.

یک سیستم امنیتی خوب باید از پیشرفته ترین فناوری ها تشکیل شود تا بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

یک سیستم امنیتی خوب باید طیف زیادی ار امکانات را در اختیار کاربر بگذارد :

به فرض مثال » دزدگیر f10 فایروال سعی کرده که تمام امکاناتی که یک کاربر برای محافظت از منزل نیاز دارد را داشته باشد. این امکانات پیشرفته اعمم از :

  • 7 رله خروجی
  • صفحه نمایش فارسی
  • منوی کاربردی و ساده
  • 8 زون با سیم و 8 زون بیسیم
  • کد کردن 20 عدد ریموت
  • داشتن 22 حافظه

و…

نکته ای که حائز اهمیت است : جدید ترین سیستم های امنیتی، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند و بر اساس نیاز امروزه مجهز شده اند، پس نتیجه می گیریم باید سیستم امروزی خریداری کنیم.

 

بهترین سیستم امنیتی هوشمند

عمده ترین مشکلات سیستم هوشمند

  1. یکی از مشکلات عمده سیستم امنیتی این بوده که در زمان قطعی برق، کارکرد آن ها نیز مختل می شود. برای جلوگیری از این موضوع حتما باید یک باتری برای دستگاه خود تهیه کنید.
  2. مشکل بعدی که گاهی اتفاق می افتد، احتمال خطای سیستمی بوده. مثلا سنسور حرکتی می تواند با حرکت کردن یک پرنده کوچیک نیز فعال شود و ساکنین ساختمان را با صدای آژیری که کشیده می شود، مورد آزار و اذیت قرار دهد. لازم به ذکر است که داخل محصولات فایروال این اتفاق نیافتاده، زیرا بچه های نصب به درستی می دانند که در کدام قسمت اقدام به نصب سیستم و سنسور ها کنند.
  3.  

نحوه عمل کردن سیستم امنیتی خانه

این سیستم به نحوی عمل می کند که خانه را به قسمت هایی تقسیم می کند ( در واقع زون بندی می کند) و این زون ها را مدیریت کرده. و می توان هر منطقه از خانه را مدیریت کرد. و در صورت ورود سارقین به راحتی محل حضور آن را تشخیص می دهد. سیستم امنیتی هوشمند قابلیت تعریف و تنظیم بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دزدگیر تحت شبکه

منظور از دزدگیر تحت شبکه چیست

دزدگیر تحت شبکه می تواند یک مکمل بی نظیر برای جلوگیری از سرقت منزل و محل کار ...
ادمین حبیبی
12 اردیبهشت 1402
ظاهر دزدگیر بیسم و باسیم

فرق دزدگیر باسیم و بیسیم از لحاظ ظاهری

در این مطلب به بررسی ظاهر دزدگیر بیسم و باسیم می پردازیم و اگر به دنبال این ...
ادمین حبیبی
03 بهمن 1401
چگونه حیاط خلوت را ضد سرقت کنید

چگونه حیاط خلوت را ضد سرقت کنید

چگونه حیاط خلوت را ضد سرقت کنید؟ ایمن کردن تمامی نقاط خانه یکی از مهم ترین کارهایی ...
ادمین حبیبی
17 دی 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال