نکات آموزشی امنیتی به فرزندان

ادمین حبیبی
08 اسفند 1401
نکات آموزشی امنیتی به فرزندان

نکات آموزشی امنیتی به فرزندان، اکثریت افراد برای بالا بردن میزان امنیت منزل و خانواده خود اقدامات زیادی مانند: خریداری بهترین دزدگیر اماکن ایرانی و درب های ضد سرقت. اما در کنار استفاده از سیستم اعلام سرقت، مواردی آموزشی در رابطه با امنیت خود کودکان وجود دارد که باید به آن ها تعلیم داد.


منظور از نکات آموزشی امنیتی به فرزندان چیست

نکات آموزش امنیتی به فرزندان عبارت اند از دور بودن کودکان از انواع آسیب های فیزیکی و روان شناختی. با ایجاد بستر عالی برای رشد ذهنی و شخصیتی، به طوری که بدون ترس از هر نوع آسیب احتمالی در جامعه امروزی حضور مفیدی داشته باشند.

درست است، که ما نمی توانیم کودکمان را از خطرات احتمالی محافظت کنیم اما می توانیم با استفاده از ابزار و آموزش دادن نکات امنیتی، بتوانند به راحتی از خود محافظت کنند.


نکات آموزشی اول: مشخصات خود را به کودکان یاد بدهید

شاید برای کودکان یادگرفتن مشخصاتی مانند: شماره تلفن و آدرس منزل مقداری سخت می باشد، اما با داشتن کمی تمرین و صبر می توانید یکی از اصولی ترین مراقبت از خود به کودکان آموزش دهید. به بچه ها درست تلفظ کردن نام و نام خانوادگی، شماره تماس خود و همسرتان را آموزش دهید و هرچند یکبار این اطلاعات را از کوکان خود بپرسید.

بهتر است شماره تلفن هایی را به عنوان شماره اضطراری دوم مثل: پدر یا مادر بزرگ، عمو یا عمه و … را به خاطر بسپارند.

نکته بسیار مهم بعدی آدرس منزل است که با چند مرتبه تکرار می توانند موقعیت مکانی را در ذهن خود بسپارند.


نکات آموزشی دوم: با افراد غریبه ارتباط برقرار نکنند

به کودکان خود یاد بدهید با افراد غریبه به راحتی ارتباط برقرار نکند و تا حد امکان از آن ها پرهیز کنند. به فرزندان خود بگویید گرفتن خوراکی یا پذیرفتن غذا از دست غریبه بسیار خطرناک می باشد و هیچ چیزی را قبول نکند. بهتر است از فرزند خود بخواهید به صورت مودبانه هر درخواست و تعارفی را که شما حضور ندارید رد کنند و از دیگران کمک بخواهند.

داشتن دزدگیر برای افرادی که حیوان خانگی دارند؟
مشاهده


نکات آموزشی سوم: استفاده از وسایل خطرناک ممنوع

گاهی کودکان کنجکاو با استفاده از وسایل خطرناک ممکن است به خود یا دیگران آسیب برساند. فرزندان شما باید بدانند که به هیچ وجه اجازه بازی کردن با آتش و نزدیک شدن به آن را ندارد. تنها در زمانی می تواند این کار را انجام دهند که خودتان با رعایت نکات ایمنی حضور دارید.


نکات آموزشی چهارم: درب منزل را بر روی کسی باز نکند

اگر بنا به هر دلیل مجبور شدید فرزندان خود را در خانه تنها بگذارید باید به آن ها گوش زد کنید درب را بر روی هیچ کس باز نکند. و اگر  فردی از او پرسید که در خانه تنها است، بگوید من تنها نیستم و این موضوع اصلا دروغ حساب نکند و بداند این موضوع یک نوع مراقبت از خود است یا اصلا به هیچ عنوان جواب ندهد. اگر فرد همچنان به آن ها اصرار می کند درب را باز کند، هرچه سریع تر با تماس گرفتن شما را در جریان قضیه بگذارد.


نکات آموزشی پنجم: چگونه با شماره های اضطرای تماس بگیرد

یکی دیگر از نکات آموزشی به فرزندان، تماس گرفتن با شماره 110 و 115 می باشد و آن ها را با برقرار کردن تماس اضطراری آماده فرمایید. حتما مطمئن شوید که آدرس و شماره تماس شما را در حافظه خود سپرده اند و آن ها را در اختیار اپراتور  115و 110 قرار می دهند.

به کودکان خود، خوب گوش دادن را آموزش دهید تا به راحتی به دستور العمل هایی که اپراتور از آن ها می خواهد به درستی انجام می دهد. یا اگر منزل خود دارای سیستم امنیتی می باشد نحوه فعال کردن دزدگیر را به آن ها آموزش دهید، برای یاد گرفتن بهتر فرزندان با آن ها تمرینات مشابهی انجام دهید تا به راحتی از سیستم حفاظتی استفاده کنند تا امنیت خود و منزل را چندین برابر بالا ببرند.


نکات آموزشی ششم: کودک را با قفل ها آشنا نمایید

با فرزند خود در منزل گردش کنید و تمامی پنجره و درب را به آن ها نشان دهید مدل قفل کردن را آموزش دهید و اجازه بدهید درب خانه را باز و قفل کنند تا در زمانی که در خانه تنها هستند درب و پنجره را قفل کنند همچنی زمانی که شما در خانه حضور ندارید برای کسی قفل درب را باز نکنند.

تفاوت آژیر و فلاشر چیست
مشاهده


نکات آموزشی هفتم: از قفل بودن درب ورودی مطمئن شود

طبق آمارهای به دست آمده، ورود سارق یا افراد متجاوز از طریق پنجره یا درب های قفل نشده اتفاق می افتد. با اینکه منزل شما دارای سیستم امنیتی بسیار پیشرفته می باشد اما بچه های شما باید از قفل بودن همه چیز مطمئن شوند و بدانند چگونه می توان از ورود سارق به منزل جلوگیری کنند.


نکات آموزشی هشتم: در زمان آتش سوزی چه کاری انجام دهد

درست است که خانه شما دارای سنسور دود می باشد اما بهتر است یک طرح فرار از آتش سوزی به فرزندان و اعضای خانواده خود یاد بدهید و آن را اجرا فرمایید مانند: استفاده از پتو خیس، رها کردن لباس آتش گرفته و … همچنین به گونه ای برای آن ها توضیح دهید که بتوانند در اسرع وقت از خانه خارج شوند.

و آدرس خاصی را در اختیار کودکتان بگذارید تا زمانی که در منزل حضور ندارید، به آنجا بروند و با شماره های اضطرای که در پاراگراف بالاتر توضیح داده ایم مانند: پدر و مادر بزرگ تماس بگیرند.


به صورت واضح نکات آموزشی را توضیح دهید

بهتر است نکات حساس را به روش عملی به فرزندتان آموزش دهید برای مثال: اگر منزل شما دارای سیستم امنیتی می باشد باید مطمئن شوید کودکان شما می دانند پنل مرکزی در کدام قسمت از خانه پنهان شده و چگونگی فعال و غیر فعال کردن آموزش دهید همچنین کد های امنیتی استفاده کنید که یادآوری رمز برای آن ها آسان باشد. اما حتما به آن ها بگویید که این کد یک رمز خصوصی می باشد و به غیر از خانواده نباید فردی از این کد با خبر شود. و از آن ها بخواهید زمانی که شما حضور دارید سیستم دزدگیر را فعال و غیر فعال کنند و مطمئن شوید که یاد گرفته اند هرگز نباید بدون اجازه از شما سیستم را غیر فعال کنند.


 برای یادگیری بهتر از فایل کارتونی استفاده نمایید

امروزه در وب سایت های مختلف فیلم آموزشی تصویری وجود دارند که شما می توانید با دانلود، مسائل ایمنی را به کودکان خود آموزش دهید به دلیل اینکه فایل های تصویری با نظارت کارشناسان ساخته شده اند و می تواند تاثیرات بیشتری بر روی کودکتان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دستکاری و قطع کردن دزدگیر

دستکاری و قطع کردن دزدگیر

دستکاری و قطع کردن دزدگیر، یکی از دغدغه هایی بوده که ذهن همه افراد را قبل از ...
ادمین حبیبی
31 خرداد 1402
بیمه سرقت منازل

شرایط بیمه سرقت منازل چیست

" بیمه سرقت منازل " خانه افراد و لوازم های داخل آن جزء عمده ترین سرمایه های ...
ادمین حبیبی
12 تیر 1402
عیب یابی دزدگیر اماکن

علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

فعال نشدن دزدگیر اماکن، در زندگی روزمره افراد نقش بسزایی دارد و وجود هر مدل از آن ...
admin
08 آبان 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • نمره
  • قیمت
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه
تماس با فایروال